Skocz do zawartości
IGNOROWANY

blad - EGR system


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Czy ktos z was miał taki błąd??
Śmieszne jest to że jak go wykasuje to on wraca tylko wtedy jak jest na zewnątrz ponad 20 stopni... ??egr.jpg

 
Opublikowano

Walczę dokładnie z tym samym problemem i błędem. Prawdopodobnie winna będzie chłodnica spalin przy zaworze EGR ale jeszcze nie mam pewności. Jak uda mi się coś ustalić i potwierdzić to dam Ci znać.

Opublikowano

Zgodnie z obietnicą odświeżam temat. W piątek złożyłem auto do kupy i testuję - wymieniłem chłodnicę spalin przy zaworze EGR. Przy okazji wleciała nowa odma oraz termostat przy owej chłodnicy EGR. Wyczyściłem kolektory ssące oraz wymieniłem wszystkie możliwe uszczelnienia i oringi, które były przy okazji na wierzchu. 

Stara chłodnica miała numer 059 131 515 R. Teraz wstawiłem 059 131 515 CC z A4 B8 z 2012 roku. W obydwie próbowałem dmuchać sprężonym powietrzem i ewidentnie w mojej starej chłodnicy przepływ powietrza był o wiele mniejszy a wręcz niemal nie istniał - co tłumaczy pojawienie się błędu na kompie. 

Od wymiany zrobiłem 400 kilometrów w różnych warunkach (trochę miasta, trochę trasy, trochę w upale ponad 30 stopni a trochę w chłodzie poniżej 15 stopni) - efekt: jak dotąd błąd nie wrócił więc mam nadzieję, że problem został rozwiązany.  

Opublikowano

super dzieki za odp!!!

ja gdzies wyczytalem ze gosciu wymienil caly egr i dalej mu wywalalo blad i rozbieral kolektor sacy i tam mial zawalone..  to ja wlasnie 2 dni temu rozebralem wszystko i wyczyscilem tyle ile moglem i zobacze czy bedzie mi wywalac blad 

a powiedz mi jeszcze ile zaplaciles za egr i gdzei kupowales i ile Ci zeszlo z wymiana??

Opublikowano

Dwa lata temu wymieniłem sam zawór EGR - wstawiłem Pierburga, który kosztował ok. 580zł. Właśnie wtedy zajrzałem do tej nieszczęsnej chłodniczki i widziałem, że jest zawalona nagarem i domyśliłem się, że to ona będzie winowajcą. Oczywiście po wymianie samego zaworu błąd powracał w ciepłe dni. W tym roku następowało to coraz częściej stąd decyzja o wymianie chłodniczki i czyszczeniu kolektorów ssących.

Chłodnicę EGR kupiłem używaną za 50zł. Tak jak pisałem do wymiany profilaktycznie poszło jeszcze kilka innych rzeczy jak np. termostat przy chłodnicy EGR i filtr odmy. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia i oringi żeby drugi raz tam nie zaglądać. Cała robota z czyszczeniem wszystkiego zajęła mi łącznie jakieś 8 godzin ale robiłem to bardzo powoli i dokładnie oglądałem każdy element.

Opublikowano
W dniu 7.07.2020 o 09:03, Animal napisał:

Dwa lata temu wymieniłem sam zawór EGR - wstawiłem Pierburga, który kosztował ok. 580zł. Właśnie wtedy zajrzałem do tej nieszczęsnej chłodniczki i widziałem, że jest zawalona nagarem i domyśliłem się, że to ona będzie winowajcą. Oczywiście po wymianie samego zaworu błąd powracał w ciepłe dni. W tym roku następowało to coraz częściej stąd decyzja o wymianie chłodniczki i czyszczeniu kolektorów ssących.

Chłodnicę EGR kupiłem używaną za 50zł. Tak jak pisałem do wymiany profilaktycznie poszło jeszcze kilka innych rzeczy jak np. termostat przy chłodnicy EGR i filtr odmy. Wymieniłem wszystkie uszczelnienia i oringi żeby drugi raz tam nie zaglądać. Cała robota z czyszczeniem wszystkiego zajęła mi łącznie jakieś 8 godzin ale robiłem to bardzo powoli i dokładnie oglądałem każdy element.

Mam ten sam błąd, też podejrzewam chłodniczkę. EGR sprawdzałem i działa prawidłowo.

Możesz mi powiedzieć co może się stać jak dłużej będę tak jeździł. Na chwilę obecną nie czuję żadnych objawów. (brak mocy, przerywania itd.)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...