Skocz do zawartości
IGNOROWANY

napięcie na pinach od n75


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie. Krótkie pytanko czy na obu pinach wtyczki od n75 powinno być napięcie 12v? Pytam bo gdy przykładam minusową sondę do masy silnika a plusową do pinów to oba mają 12v. tak ma być czy mam zwarcie?
Auto a4 b5 tdi 1z 95r.

Opublikowano

Jeden pin to zasilanie po zapłonie, powinno być 12V.

Drugi pin to wzależności jakie jest wysterowanie w danej chwil powinny sie wartości zmieniać z pracą i obciążeniem silnika.

Opublikowano
12 minut temu, Muskel1 napisał:

Jeden pin to zasilanie po zapłonie, powinno być 12V.

Drugi pin to wzależności jakie jest wysterowanie w danej chwil powinny sie wartości zmieniać z pracą i obciążeniem silnika.

no jeden to wiem na pewno ale czy na drugim też ma być 12v? jak podpiąłem żaróweczkę to nie świeciła ciągle tylko mrugała. Generalnie chodzi o to ze mi turbo nie osiąga zadanych wartości i zastanawiam się czy wiązka nie stanowi problemu.

Opublikowano (edytowane)

Napisałem u góry jakie wartości. Tam nie ma ma być a jest. To jest sygnał PWM wiec żarówka bedzie migała. Zależne od ciśnienia doładowania. Takie sygnały mierzy sie oscyloskopem. Odepnij wtyczke od zawora n75 i zmierz miernikiem na tych pinach jego rezystancję. Powinno być chyba miedzy 25-35 Ohm.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
5 godzin temu, Muskel1 napisał:

Napisałem u góry jakie wartości. Tam nie ma ma być a jest. To jest sygnał PWM wiec żarówka bedzie migała. Zależne od ciśnienia doładowania. Takie sygnały mierzy sie oscyloskopem. Odepnij wtyczke od zawora n75 i zmierz miernikiem na tych pinach jego rezystancję. Powinno być chyba miedzy 25-35 Ohm.

Zmierzylem i na zaworku pokazuje mi 31.7ohm

Opublikowano

To jest dobra wartość.

Opublikowano

To jest dobra wartość.

Opublikowano (edytowane)

czyli rozumiem ze samo n75 jest sprawne. Pozostaje kwestia samego kabla tylko nie wiem jak go sprawdzić. Gdy przykładam sondy miernika do wtyczki pokazuje mi 93ohm a jak przyłożę odwrotnie to jakieś 3500ohm. szukałem też przykładając jedną sondę do wtyczki od n75 a drugą szukałem przejścia na wtyczce od ecu i znalazłem oba i pokazuje ok 3ohm. Czy oba kabelki od n75 idą do ecu?

Edytowane przez Lolek1z
Opublikowano

No ale gdyby był problem z kabelkami musiałby błąd być zapisany w sterowniku silnika. Podpinałeś kompa i sprawdzałeś czy sa błędy?

Opublikowano
13 godzin temu, Muskel1 napisał:

No ale gdyby był problem z kabelkami musiałby błąd być zapisany w sterowniku silnika. Podpinałeś kompa i sprawdzałeś czy sa błędy?

Właśnie sprawdziłem i błędu nie ma. Nawet jak sam zrobiłem zwarcie to błąd się nie pokazał.

Opublikowano

Ktoś już grzebal w wiazce elektrycznej i znalazłem coś takiego że żółto brązowy kabelek od wtyczki idzie do sterownika A drugi czerwono biały idzie do takiej zlepki kabli i później każdy w innym kierunku ale nie do sterownika

15928233287471825726091257133640.jpg

Opublikowano

Obstawiam, że winny jest sam komputer bo już chyba wszystko sprawdziłem. Na wyłączonym zapłonie jak podpinam na krótko + z aku do zaworka to slychać, że cyka a jak już włączę zapłon to nie ma żadnej reakcji :dontknow: 

Opublikowano (edytowane)

Kurde, no to doszukać się teraz przyczyny nie bedzię łatwo.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Przypuszczenia się chyba potwierdziły. Dzisiaj w trakcie jazdy zaczęło szarpać silnikiem przez jakieś 10 sekund i wywaliło błąd: 65535 Internal Control Module Memory Error 00-00 - -. Nawet kąt wtrysku się trochę opóźnił od tego.

Opublikowano

To może sterownik albo kable do niego.

Opublikowano (edytowane)

Sterownik wymieniłem i dalej kaszana. http://vaglogger.apphb.com/log/5f03357ee1a5107340723a2d?AuthKey=cab61693ce0049068ec1a04a486afafe . Pomysły mi się już skonczyły :sad:

Może znajdzie się jakiś chętny żeby zaglądnąć w logi? mam dostęp do kompa mogę zrobić tylko muszę wiedzieć które.

Edytowane przez Lolek1z
Opublikowano

Co to za wiązka jest? Silnika?

Opublikowano
W dniu 17.07.2020 o 21:22, RaThek napisał:

Co to za wiązka jest? Silnika?

Tak. Obok sterownika.

 

Opublikowano

Jedna rzecz nie daje mi spokoju. Wartość zadana doładowania to ok 1.25bar i nie da się tego osiągnąć pomimo tego, że wszystko jest sprawne... Zamontowałem więc manual boost control i postanowiłem wyregulować to mechanicznie i ku mojemu zdziwieniu auto łapie notlauf a nawet nie osiąga wartości wymaganej przez sterownik xD  nie kumam tego kompletnie.

Opublikowano

Jaki wywala błąd przy tym?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...