Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ssanie w A4 B8 2.0 TFSI i nierówna praca na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To ja też się zdecyduje na febi. Oprócz membrany tam chyba nic więcej nie ma co mogło by się zepsuć. 

Opublikowano

Hej, odgrzeje. Ktoś może zna rozwiązanie… jak powyżej… podczas odpalenia auta gdy jest zimny silnik wskakuje na obroty i spadają do normalnej pracy buja silnikiem, ze czuć w środku. Gdy silnik osiągnie niskie obroty problem ustaje… wymienione świece, magnesy i PCV :) ktoś coś ? 

Opublikowano

Zjawisko to występuje w tych silnikach - tylko po włączeniu zimnego silnika - automatycznie włącza się ssanie i dogrzewanie + wymagane układy eco - całość trwa ok. 40-50sek - wtedy silnik pracuje na wyższych obrotach, a potem spadają do biegu jałowego. W międzyczasie otwiera się też kolektor i jest jeden element (teraz nie pamiętam nazwy, bo mechanik mi to sprawdzał) - z powodu różnicy temperatury powstaje to drganie - powinna trwać max. 2-3 sek (ale nie powinno być bardzo duże) tak jak klapy kolektora otwiera i przymyka - wymysł w TFSI + jest tam też dodatkowy 5 wtryskiwacz. W ASO nic na to też nie poradzą - dopóki błędu na komputerze nie wyświetla - mówią, że tak ma być.

Opublikowano (edytowane)

Kurcze a u mnie jest właśnie odwrotnie tylko w B7. 2.0tfsi BWE. Po zapaleniu na zimnym silniku obroty wchodzą na 1200, po ok. 40-50sek schodzą na ok. 800 i wtedy zaczyna całe auto wibrować, po włączeniu D lub R wibrowanie jeszcze bardziej się nasila. Po podpięciu do kompa brak błędów (komputer podpinany był na ciepłym silniku, gdy te objawy nie występują). Ktoś może mieć pomysł? Auto dużo pali w mieście, prawie nie dotykając gazu ok. 16-18l.

Edytowane przez Qiervu
Opublikowano

W takim przypadku to będzie już raczej jakaś awaria - spalania w zimę na początku po rozruchu nie powinno przekraczać 15l przez chwilę, potem szybko powinno spaść do 10-12l, a jak nie ma korków to 8-9l. Ile ma przebiegu ten silnik i czy był już czyszczony - kiedy? W kolektorze i dolotach zbiera się bardzo duży nagar od słabej jakości benzyny w Polsce, przynajmniej raz na 80-100tkm przydaję się zrobić czyszczenie silnika - rozebrać i specjalnym płynem wszystko wymyć, ew. płukanie wodorem, ale to chyba w obie strony nie działa.

Opublikowano
W dniu 14.02.2023 o 08:53, byq1979 napisał(a):

Zjawisko to występuje w tych silnikach - tylko po włączeniu zimnego silnika - automatycznie włącza się ssanie i dogrzewanie + wymagane układy eco - całość trwa ok. 40-50sek - wtedy silnik pracuje na wyższych obrotach, a potem spadają do biegu jałowego. W międzyczasie otwiera się też kolektor i jest jeden element (teraz nie pamiętam nazwy, bo mechanik mi to sprawdzał) - z powodu różnicy temperatury powstaje to drganie - powinna trwać max. 2-3 sek (ale nie powinno być bardzo duże) tak jak klapy kolektora otwiera i przymyka - wymysł w TFSI + jest tam też dodatkowy 5 wtryskiwacz. W ASO nic na to też nie poradzą - dopóki błędu na komputerze nie wyświetla - mówią, że tak ma być.

Podejrzewam, ze może softem idzie to ogarnąć jeżeli reszta podzespołów działa jak należy. Chociaż z drugiej strony nie wierze ze tak ma być bo mam drugie auto do porównania i tam nawet przez 2-3 sek nic się nie dzieje… 

Opublikowano

Zgadza się, nie występuje to we wszystkich 2.0 TFSi, zależy to pewnie od modelu, rocznika produkcji i głównie od kodu silnika. Można też oczywiście zaingerować w konfigurację i powyłączać wszystkie tryby eco, a nawet chyba automatyczne ssanie na zimnym silniku - tylko czy warto...?

Opublikowano

Chodziło mi bardziej o aktualizacje nowego softa w aso ;) a nie wyłączenie opcji eco u tunera. 

Opublikowano

Spróbować można, tylko nie ma pewności czy to na 100% pomoże, zależy jaką kwotę sobie zażyczą... Sprawdź też najpierw stan odmy - czy membrana Ci już nie przepuszcza.

Opublikowano

Ja po wymianie odmy, pompy wysokiego ciśnienia cewek świec i wtrysków filtra powietrza nie widzę różnicy. Dalej szarpie podczas dogrzewania i lekko przy przyspieszaniu przy około 3000tys obrotów i nadal czuć benzynę w oleju. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Zastanawia mnie to że jak podłącze kompa masa powietrza wymagana jest troche wyższa niż rzeczywista. Może dlatego trzęsie?

Opublikowano
23 godziny temu, mateusz_t16 napisał(a):

nadal czuć benzynę w oleju

U mnie tak było jak uszkodzony był zawór odpowietrzenia baku. Membrana była uszkodzona i dawał cały czas opary do silnika. Olej śmierdział benzyną czasem lekko falował i sporadycznie wypadał zapłon na biegu jałowym.

Opublikowano

W ktorym miejscu on się mniej więcej znajduje? Dam radę go rozebrać żeby sprawdzić ta membranę?

Opublikowano
W dniu 20.02.2023 o 08:09, byq1979 napisał(a):

Spróbować można, tylko nie ma pewności czy to na 100% pomoże, zależy jaką kwotę sobie zażyczą... Sprawdź też najpierw stan odmy - czy membrana Ci już nie przepuszcza.

Odma, swiece i magnesy zmiennych faz zmienione. Niema różnicy ;)

Opublikowano

Chciałbym podłączyć się do tematu. Zmagam się z tym samym problemem, na ciepłym silniku wszystko jest ok. Na zimnym po nocy na "ssaniu" i podwyższonych obrotach silnik lekko dziubie do momentu jak obroty spadną na te 700 z hakiem. Wymieniłem świece, odmę(najnowszy model z ASO) i talerze zmiennych faz, ale to wszystko już prawie rok temu zapobiegawczo po zakupie bo wiedziałem że te elementy w TFSI lubią klęknąć. Czy ktoś z Was zwalczył tę przypadłość ? Celować we wtryski albo EVAP ? Auto ma 140 tys. przelotu i w oparciu o doświadczenie tych co regenerują wtryskiwacze wymagają one przynajmniej przeglądu i czyszczenia w okolicy 150 tys.km bo mogą już lekko podszczywać. Czy w tych odmianach TFSI z podwójnym wtryskiem występuje problem z zasyfionym dolotem ?  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...