Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 26 Czerwca 2020 Opublikowano 26 Czerwca 2020 Witam kolegów, Nie mam jeszcze diagnozy mechanika ale chciałbym choć trochę przygotować się na wyrok. AJM + TipTronic. Auto smigało jak ta lala. Oddałem go synowi. Młody kierowca bez doświadczenia. Po jakimś czasie zauważyliśmy że ubyło płynu w zbiorniczku. Co chwile piszczał ze poziom za niski. Dolewane, szybko znikał ale nie mogłem namierzyć wycieku. Syn bardzo mało (baaaaardzo) jeździ więc zanim termin do mechanika to dolałem płynu, wymieniłem korek zbiorniczka (ciśnieniowy) i zaleciłem wnikliwa kontrolę stanu płynu po każdej miejskiej trasie czyli ok 5-10 km. I tu problem - zlekceważył. Kiedy codziennie ( od niedzieli do czwartku) pytałem czy skontrolował ( bo nie mieszkamy razem) odpowiadał ze zapomniał ale nic zupełnie nie piszczy więc pewnie wymiana korka pomogła. Az do czwartku. Zadzwonił, ze stoi w korku, auto zaczęło piszczeć że nie ma płynu, z nawiewów poleciało gorące powietrze mimo włączonej klimy, na chwilę silnik zmienił charakterystykę pracy ( przymuliło go) a wskazówka pokazuje 110 stopni i " co mam zrobić?". Natychmiast zjechać z drogi zgasić auto i czekać na mnie. Pojechałem. auto było już ostygnięte. Dolałem płyn. Odpaliłem. Poczekałem aż złapie ok 90 stopni. Pomimo 90 na zegarze to woda w zbiorniczku zima a z nawiewów leci zimne pomimo ze ustawione na HI. ale taraz widzę ze spod auta ewidentnie kapie- mocno. Nie widzę skąd dokładnie bo osłona silnika ale kapie. Pomyślałem, że albo zapowietrzony, albo padła pompa wody albo coś. Nie ryzykuje. zawezwałem lawetę. Podróż ok 7 km na lawecie. Zjeżdżając z lawety ( 200m od warsztatu) zauważyłem ze się poprawiło. Działa ogrzewanie, działa klimatyzacja, no tylko jest ten wyciek. Zaparkowałem. Następnego dnia umówiony, że podstawię auto do mechanika do warsztatu ( 200m) odpalam auto ( na dotyk) ruszam i ....... brak mocy. Jedzie ale jak z uwalona turbiną i przyczepką na haku. Konkurs :-) Uszczelka, dolot, tryb awaryjny czy cos innego? Wyniki po diagnozie mechanika w przyszłym tygodniu. Nie zdążyłem zrobić logów. Szkoda, ale to konkurs na intuicję.
przem8 Opublikowano 26 Czerwca 2020 Opublikowano 26 Czerwca 2020 (edytowane) A co jest do wygrania w tym konkursie? Edytowane 26 Czerwca 2020 przez przem8
Krzysiek_A4/A6 Opublikowano 26 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2020 Może jakieś dobre manele z zarżniętej A4 ? :-) Nowy rozrząd, nowy EGR, turbina po regeneracji i wiele wiele innych ? :-)
Hezen Opublikowano 26 Czerwca 2020 Opublikowano 26 Czerwca 2020 (edytowane) W najlepszym przypadku przegrzana głowica odkształciła się i wydmuchało uszczelkę. W najgorszym blok dostał po tyłku. Bez zdjęcia czapki to możemy wróżyć a nawet do Macieja zadzwonić i zapytać ? Przy przegrzanym silniku najczęstszym objawem jest że zimny ma normalną moc a po rozgrzaniu słabnie. Silnik po odpaleniu pracuje równo? Zmienił się dźwięk jego pracy? Zwróciłeś uwagę czy np. zaczął kopcić albo zmienił się zapach spalin? Edytowane 26 Czerwca 2020 przez Hezen
Mechanikkosmita Opublikowano 28 Czerwca 2020 Opublikowano 28 Czerwca 2020 (edytowane) Cześć, w pierwszej kolejności komputer, w drugiej kolejności sprawdź czy masz szczelność w układzie, sprawdź podciśnienie na gruszce turbiny, zmierz kompresje. Dla bardziej zaawansowanych parametry rzeczywiste dużo powiedzą. Edytowane 28 Czerwca 2020 przez Mechanikkosmita
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się