Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaka sprężarka klimatyzacji do A4 B6?


Vexart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moja sprężarka klimatyzacji już wyje i nie pompuje jak trzeba. Wydajność znacznie spadła. więc zamierzam wymienić dławik osuszacz i kompresor. i przepłukać układ. Tyle że ciężko znaleźć jakieś opinie na temat sprężarek.

Zastanawiam się nad nowymi Denso, nrf lub nissens, najbardziej to nrf lub nissens.

Ewentualnie regenerowaną jak jest jakiś serwis który robi porządnie i będzie działać tyle co nowa.

Używanych nie chcę brać pod uwagę bo to zapewne loteria.

Które z tego możecie polecić?? najbardziej żależy  mi na opiniach nowych nrf, nissens.

Pozdrawiam. i Dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz nowke plus nowa dysza rozprezna i osuszacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysza i osuszacz to oczywiście nowe. No to wezmę nową sprężarkę tylko której firmy?? nissens lub nrf też będzie takiej samej jakości jak denso?

Zastanawiam się też nad nowym skraplaczem. Ale jak klima działa jako tako to raczej sprężarka jeszcze się nie zatarła. To może opiłków nie będzie więc przepłucze i zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Vexart napisał:

Dysza i osuszacz to oczywiście nowe. No to wezmę nową sprężarkę tylko której firmy?? nissens lub nrf też będzie takiej samej jakości jak denso?

Zastanawiam się też nad nowym skraplaczem. Ale jak klima działa jako tako to raczej sprężarka jeszcze się nie zatarła. To może opiłków nie będzie więc przepłucze i zostanie.

Denso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz brać denso, hella-behr czy też nrf są to dobre firmy z czego denso robi na pierwszy montaż. Skraplacz jeśli zamiennik to nissens'a (chyba też robił na pierwszy montaż ale tu nie mam 100% pewności), a dyszę rozprężną kup NRF koloru pomarańczowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cysiek18 napisał:

Denso

A nrf lub nissens nie warto używałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, MaTeo85 napisał:

możesz brać denso, hella-behr czy też nrf są to dobre firmy z czego denso robi na pierwszy montaż. Skraplacz jeśli zamiennik to nissens'a (chyba też robił na pierwszy montaż ale tu nie mam 100% pewności), a dyszę rozprężną kup NRF koloru pomarańczowego.

To może bym spróbował kompresor nrf. Jak będę wymieniał o ringi to chyba mogą być bardzo zbliżone wymiarami? Bo ciężko znaleźć identyczne takie jakie były. Skraplacz wymienię jak będą opiłki jak nie to zostanie. Chociaż widzę da się dorwać nowy nissens za 250zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oringi kup w ASO. kosztują grosze, a masz pewność że są OK. Ja u siebie mam obecnie kompresor Hella, cenowo podobny do Denso. Skraplacz jak piszesz koszt ok 250-300zł. Jeśli są w układzie opiłki to niestety nie da się ich ze skraplacza usunąć tak żeby mieć pewność że 100% skraplacz jest czysty dlatego też się go wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Vexart napisał:

A nrf lub nissens nie warto używałeś? 

Ja akurat zakładałem Denso bo taki był w oryginale i z tego co się orientuję większość tu na forum wymieniała na Denso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, MaTeo85 napisał:

oringi kup w ASO. kosztują grosze, a masz pewność że są OK. Ja u siebie mam obecnie kompresor Hella, cenowo podobny do Denso. Skraplacz jak piszesz koszt ok 250-300zł. Jeśli są w układzie opiłki to niestety nie da się ich ze skraplacza usunąć tak żeby mieć pewność że 100% skraplacz jest czysty dlatego też się go wymienia.

Prawdę mówiąc nie kupowałem jeszcze w ASO, mogę gdzieś przez stronę zamówić??

Jak zobaczę opiłki to wymienię. Chociaż wydaje mi się ze nie powinno być.

 

A i jeszcze kwestia oleju to napełnić tyle ile ma być w układzie? czy przy napełnianiu gazem żeby dodali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, cysiek18 napisał:

Ja akurat zakładałem Denso bo taki był w oryginale i z tego co się orientuję większość tu na forum wymieniała na Denso

Czyli nikt nie testował nrf lub nissens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie kompresora należało by wypłukać cały układ nawet jak nie masz opiłków to lepiej to zrobić niż później wozić się z niesprawnosciami układu lub problemami. Robisz raz a dobrze, a nie 3 razy gorzej i drożej. Decyzja należy do Ciebie.

Co do oleju jeśli płuczemy układ to wtedy tak należy zalać 100% ilości przewidzianej w układzie do kompresora. Kupując nowy kompresor ma on olej w sobie, ale nie koniecznie taką ilość jaka przewidziana jest w konkretnym samochodzie. Dlatego zlewa się olej który jest w nowym i nalewa tyle ile trzeba. Jeśli bez płukania to klimiarz powinien wiedzieć ile % odjąć oleju (olej krąży w układzie i zawsze w jakimś mniej więcej znanym % odkłada się w poszczególnych elementach układu)

Części możesz kupić wysyłkowo np. w Benepol'u jest to ASO VW ale sprzedają części zarówno VW, Seat, Skoda jak i Audi. Są też inne jak getem itp. ale to już musisz sam poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar zdjąć każdą rurkę i płukać benzyną ekstrakcyjną po kilka razy. No i przy okazji trzeba mi oringi wszystkie. Nie zdejmę jedynie parownika bo dużo rozbierania. Ale przepłucze go na samochodzie może.

Chcę zrobić klime tak jak trzeba.

Za nowy kompresor denso 1150zł dobra cena czy da się taniej?

To ile oleju ma być w układzie??

Jak złożę wszystko i zaleje olej to można dojechać 2-3km by nabili czynnik? Czy lepiej krótszy pasek i nie ryzykować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już chcesz płukać sam to lepiej IPA, daj Vin i jaki motor to później Ci wkleję jakie oringi, części to np. zapytaj tu na forum kolegę @dzik ja od niego brałem i zawsze dobre ceny ma. Płukanie parownika tobi się pod prąd tzn przeciwnie do kierunku przepływu czynnika. Istotne jest żeby późnej dobrze przedmuchać pozostałość środka czyszczącego. Najlepiej u dobrego klimiarza zrobić to azotem (wyciąga to także wilgoć dobrze) jazda bez czynnika na nowej klimie to słaby pomysł bo od początku kompresor dostanie baty. Odpalanie klimy po zmianie kompresora też należy zrobić zgodnie ze sztuką. W instrukcji dołączonej do kompresora jest opisane. Zarówno w Denso jak i w hella, chodź moim zdaniem hella opisuje to lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, MaTeo85 napisał:

Jak już chcesz płukać sam to lepiej IPA, daj Vin i jaki motor to później Ci wkleję jakie oringi, części to np. zapytaj tu na forum kolegę @dzik ja od niego brałem i zawsze dobre ceny ma. Płukanie parownika tobi się pod prąd tzn przeciwnie do kierunku przepływu czynnika. Istotne jest żeby późnej dobrze przedmuchać pozostałość środka czyszczącego. Najlepiej u dobrego klimiarza zrobić to azotem (wyciąga to także wilgoć dobrze) jazda bez czynnika na nowej klimie to słaby pomysł bo od początku kompresor dostanie baty. Odpalanie klimy po zmianie kompresora też należy zrobić zgodnie ze sztuką. W instrukcji dołączonej do kompresora jest opisane. Zarówno w Denso jak i w hella, chodź moim zdaniem hella opisuje to lepiej.

Kurcze już zamówiłem 10l benzyny. Ale benzyna podobnie jak IPA chyba. Tak czytałem żeby pod prąd zapewne ropownicą będę walił każdy wąż. Na koniec przedmucham porządnie do sucha.

Było by super jak byś podał jakie oringi i ile. Bo do niektórych nie byłem pewien. W całym układzie zliczyłem wyszło 10 szt. Vin: WAULC68E63A272572 silnik to 1.8t AMB

Myślałem kupić taki zestaw i coś bym dobrał:

ZESTAW-ORINGOW-DO-KLIMATYZACJI-ORINGI-HN
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 46 zł - ZESTAW ORINGÓW DO KLIMATYZACJI ORINGI HNBR A/C 270 (7684760331). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

To zakupię krótszy pasek. A przy nabijaniu się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.07.2020 o 21:55, Vexart napisał:

Było by super jak byś podał jakie oringi i ile. Bo do niektórych nie byłem pewien. W całym układzie zliczyłem wyszło 10 szt. Vin: WAULC68E63A272572 silnik to 1.8t AMB

trochę mi się zapomniało że miałem wkleić listę potrzebnych oringów...

poniżej wszystko co potrzeba

image.png

8E0260749B - pozycja 30
8E0260749 - pozycja 12A
8E0260749 - pozycja 12
8E0260749A - pozycja 13 - 2 sztuki
8E0260749A - pozycja 40
8E0260749C - pozycja 15
8E0260749B - pozycja 15A
8E0260749D - pozycja 31
7H0820896 - pozycja 24

Klimatyzacja AMB 2003 rok.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

I gdzie kupowaliście nową sprężarkę?

Niestety w moim przypadku regenerowany kompresor wytrzymał 3,5 roku i juz zaczyna puszczać czynnik na sprzegiełko.

Edytowane przez Voucher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Voucher napisał:

Hej,

I gdzie kupowaliście nową sprężarkę?

Niestety w moim przypadku regenerowany kompresor wytrzymał 3,5 roku i juz zaczyna puszczać czynnik na sprzegiełko.

Moge  Ci ogarnąć nową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...