3d0 Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 Witajcie, Znalazłem kilka dni na dopieszczenie autka i udało mi się wymienić wszystko co powodowało błędy i mega irytowało jak np. nieotwierające się z zew. drzwi:) radość nie trwała długo - na drugi dzień zapaliła się poduszka i wyłączył ręczny poniżej wycinki logów i pytanie czy w tym wypadku: 1. trzeba wykręcić moduł z tunelu i odesłać do naprawy? czy jest gwarancja, że to podziała jakoś dłużej? 2. jest szansa naprawić/zresetować "bezdotykowo" jakimś lepszym kablem/softem? 3. zamontować "nowy"? czy wtedy trzeba coś przekodować czy po prostu się wpina? w ASO to pewnie grubo ponad 1k taki moduł a z Alledrogo z rozbiórki trochę strach, bo albo podziała albo nie... ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb Part No SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B Component: R4 2,0L EDC H01 3173 Revision: 11H01--- Coding: 0104002C18072018 Shop #: WSC 06335 000 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005 ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod VCID: 79F90B6FF82C89D6D3D-802C 1 Fault Found: 4710 - No Communications with Airbag Control Module U0151 00 [036] - - Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Mileage: 203266 km Date: 2008.02.08 Time: 00:10:46 Readiness: 0 0 0 0 1 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 8K0-907-379.clb Part No SW: 8K0 907 379 AA HW: 8K0 907 379 AA Component: ESP8 front H04 0060 Revision: -------- Serial number: -------------- Coding: 160500 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 78FF0E6BCB2690DEAC3-802D 2 Faults Found: 01321 - Control Module for Airbags (J234) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 63 Mileage: 203266 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 00:10:45 Freeze Frame: Hex Value: 0x0000 Hex Value: 0x07A0 Hex Value: 0x0017 Hex Value: 0x1D92 Hex Value: 0x00FF 00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540) 013 - Check DTC Memory - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 63 Mileage: 203266 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 00:10:46 Freeze Frame: Hex Value: 0x0000 Hex Value: 0x07A0 Hex Value: 0x0013 Hex Value: 0x0291 Hex Value: 0x00FF ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: Redir Fail! Part No SW: 8T1 820 043 T HW: 8T1 820 043 T Component: KLIMA 1 ZONE H06 0140 Revision: A0000000 Serial number: 0124.07.080658 Coding: 34000000 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 428BAC83DD7A0A0EC27-8017 2 Faults Found: 01206 - Signal for Duration of Ignition Off Time 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 203266 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 00:09:58 01321 - Control Module for Airbags (J234) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 203266 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 00:10:49 ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags (J234) Labels: 8K0-959-655.clb Part No SW: 8K0 959 655 B HW: 8K0 959 655 B Component: AirbagVW-AU10 H26 0410 Serial number: 0038JD17P6TP Coding: 30343434363030303030554A304C384B3053 Shop #: WSC 06335 000 00000 ASAM Dataset: EV_AirbaECUVWAUDI010 A02007 ROD: EV_AirbaECUVWAUDI010_AU48.rod VCID: 3C77D27BB79E7CFE88B-8069 Crash sensor for side airbag; driver side: Serial number: 6334MSME3D7203067 Crash sensor for side airbag; passenger side: Serial number: 6344MSME3D720833D Crash sensor for side airbag; rear driver side: Serial number: 6352QSME76783B71R Crash sensor for side airbag; rear passenger side: Serial number: 6362QSME77012D17G Crash sensor for front airbag; driver side: Serial number: 63732SME786878033 Crash sensor for front airbag; passenger side: Serial number: 63832SME4E462F3AF 2 Faults Found: 13697280 - Component Protection U1101 00 [008] - Active Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 5 Mileage: 202856 km Date: 2020.07.05 Time: 21:47:11 10485833 - Internal Control Module Memory Check Sum Error B2000 49 [137] - Internal electronic failure MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Mileage: 201297 km Date: 2020.05.29 Time: 11:06:46 ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments (J285) Labels: 8T0-920-xxx-17.clb Part No SW: 8K0 920 930 C HW: 8K0 920 930 C Component: KOMBIINSTR. H16 0221 Revision: 00200000 Serial number: 99464KT78 Coding: 0F04100002000008040000 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 2D51EF3F74E4E5760F5-8078 1 Fault Found: 01321 - Control Module for Airbags (J234) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 203266 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 00:10:46 ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 8T0-907-468.clb Part No SW: 8T0 907 468 K HW: 8T0 907 468 K Component: GW-BEM 4CAN-M H09 0092 Revision: EB302042 Serial number: 4200E0870880D8 Coding: 000303 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 4999BBAFE04CD95603D-801C Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 B HW: 8K0 915 181 B Component: J367-BDM H04 0150 1 Fault Found: 01321 - Control Module for Airbags (J234) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 203266 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 00:10:46 ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. (J393) Labels: 8K0-907-064-46.clb Part No SW: 8K0 907 064 M HW: 8K0 907 064 M Component: BCM2 1.1 H70 0134 Revision: 00002001 Serial number: 0112962730 Coding: 01000620203900C0012002 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 3A7BD463B5AA42CE9A7-806F 1 Fault Found: 01321 - Control Module for Airbags (J234) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 203266 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 00:10:46 ------------------------------------------------------------------------------- Address 53: Parking Brake (J540) Labels: 8K0-907-801-V1.clb Part No SW: 8K0 907 801 E HW: 8K0 907 801 E Component: EPB Audi B8 H05 0060 Revision: 00000003 Serial number: 10000000067222 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 3169F34F68DC81962BD-8064 1 Fault Found: 01321 - Control Module for Airbags (J234) 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 103 Mileage: 203266 km Time Indication: 0 Date: 2008.02.08 Time: 00:10:46 Freeze Frame: Voltage: 12.00 V Count: 67 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0263 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x1010
wrclaguna Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 A Czemu masz OCHRONE KOMPONENTU ? było to wczesniej ? Cytat 2 Faults Found: 13697280 - Component Protection U1101 00 [008] - Active cos było grzebane w aucie ? albo sterowniku w AIR BAG Cytat 10485833 - Internal Control Module Memory Check Sum Error B2000 49 [137] - Internal electronic failure
3d0 Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Opublikowano 15 Lipca 2020 (edytowane) Też mnie zdziwiło to "Component Protection". Naprawiałem raczej usterki mechaniczne a z rzeczy, które były wymieniane i są podłączone do kompa to EGR (ale to już kilka miesięcy wcześniej) oraz wszystkie zamki w drzwiach. Miałem też taki problem, że wyrobiła się klema minusowa i po kilku tyg. sama się luzowała co powodowało dziwne zachowanie elektroniki. Dorobiłem blaszkę, która zwiększa średnicę styku w aku i tyle - za tą operację winiłem ewentualne padnięcie sensora airbag, bo kilka razy przymierzałem blaszkę co powodowało odcięcie/doprowadzenia napięcia kilka razy w krótkim czasie ale to może też zwykły zbieg okoliczności. Aha zapomniałem dodać, że na początku wyglądało to jakby coś nie stykało, bo raz się poduszka paliła a raz nie. Później poduszka zapaliła się na stałe ale wariował hamulec ręczny -- podczas jazdy co 10min słyszałem dźwięk błędu, że nagle ręczny przestał działać (i tak 100 razy podczas trasy ). Wczoraj natomiast jeździłem i ręczny działał aczkolwiek logi są świeże a ręczny tam widnieje, więc pewnie zaraz zacznie znowu pikać. Edytowane 15 Lipca 2020 przez 3d0
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Dorabiałeś nowe klucze albo kodowałeś nowe klucze /pilota do auta?
3d0 Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Opublikowano 15 Lipca 2020 Nic, wymieniłem tylko zamki i zresetowałem błędy od centralnego - nic więcej a na pewno przez ostatni rok nie robiłem żadnych modów oraz kodowań.
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Wygląda jakby te ciągłe przerywki w zasilaniu uszkodziły EEPROM w sterowniku AirBag.
3d0 Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Opublikowano 15 Lipca 2020 10 minut temu, Muskel1 napisał: Wygląda jakby te ciągłe przerywki w zasilaniu uszkodziły EEPROM w sterowniku AirBag. No dosłownie 2 przymiarki zrobiłem ale tak się mogło zdarzyć czy to się regeneruje jakoś czy wymiana? jest sens kupować używkę?
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Nie wiem czy ktoś takie regeneruje. Jak kupisz używke też trzeba ochronę komponentu ściągać wiec lepiej może najpierw na tym spróbować ściągnąć może wystarczy, chociaż tam jeszcze inny błąd masz. Spróbować warto zanim wydasz na nowy sterownik.
3d0 Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Opublikowano 15 Lipca 2020 2 minuty temu, Muskel1 napisał: Nie wiem czy ktoś takie regeneruje. Jak kupisz używke też trzeba ochronę komponentu ściągać wiec lepiej może najpierw na tym spróbować ściągnąć może wystarczy, chociaż tam jeszcze inny błąd masz. Spróbować warto zanim wydasz na nowy sterownik. Jest już jakiś domowy sposób na ściąganie zabezpieczenia czy tylko ASO? Bo z tego co pamiętam kiedyś sobie sporo za to liczyli a w sumie dlaczego mam płacić za zdjęcie zabezpieczenia z komponentu, który jest oryginalny i od początku w aucie :/?
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Sam nie zrobisz. Trzeba mieć Hardware i Software. Sa spece którzy też ściągają ale też kosztuje.
3d0 Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Opublikowano 15 Lipca 2020 To jeśli to czyta jakiś spec z Warszawy albo okolic to chętnie podjadę - nie mam wyjścia.
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Zapytaj w dziale spotów warszawskich czy jest tam ktoś taki.
MarcinOslo Opublikowano 15 Lipca 2020 Opublikowano 15 Lipca 2020 Trzeba usunac CP i sprawdzic jaki bedzie efekt z tym bledem B2000 (podejrzewam ze tego bledu nie bedzie dalo sie skasowac). Jesli kontrolka nie zgasnie to pozostaje albo proba naprawy eeprom'u ,lub wymiana modulu (ponownie trzeba usunac CP i przy zakupie uzywanego sterownika trzeba miec na uwadze ,ze te moduly sa kodowane jednorazowo). P.S.Jesli masz VAS5054 to moge pomoc z CP.
3d0 Opublikowano 16 Lipca 2020 Autor Opublikowano 16 Lipca 2020 18 godzin temu, MarcinOslo napisał: Trzeba usunac CP i sprawdzic jaki bedzie efekt z tym bledem B2000 (podejrzewam ze tego bledu nie bedzie dalo sie skasowac). Jesli kontrolka nie zgasnie to pozostaje albo proba naprawy eeprom'u ,lub wymiana modulu (ponownie trzeba usunac CP i przy zakupie uzywanego sterownika trzeba miec na uwadze ,ze te moduly sa kodowane jednorazowo). P.S.Jesli masz VAS5054 to moge pomoc z CP. Dzięki kolego ale niestety nie mam nic poza zwykłym VAG CAN-em z VCDS. Zadzwonię jeszcze do serwisu na Połczyńskiej - może mi zdejmą CP skoro komponent jest ORI i nic nie było wymieniane. Jak nie to będzie trzeba jakoś kombinować natomiast jak kupić pewny moduł z allegro gdzie oni to wykręcają głównie z mocno uderzonych aut jest duża szansa, że większość tych sensorów jest już z wpisanym crashem, chociaż z tego co pamiętam to 2 albo 3 razy można to usunąć a dopiero wtedy sensor do wyrzucenia.
Muskel1 Opublikowano 16 Lipca 2020 Opublikowano 16 Lipca 2020 2 godziny temu, 3d0 napisał: Dzięki kolego ale niestety nie mam nic poza zwykłym VAG CAN-em z VCDS. Zadzwonię jeszcze do serwisu na Połczyńskiej - może mi zdejmą CP skoro komponent jest ORI i nic nie było wymieniane. Jak nie to będzie trzeba jakoś kombinować natomiast jak kupić pewny moduł z allegro gdzie oni to wykręcają głównie z mocno uderzonych aut jest duża szansa, że większość tych sensorów jest już z wpisanym crashem, chociaż z tego co pamiętam to 2 albo 3 razy można to usunąć a dopiero wtedy sensor do wyrzucenia. Do trzech razy mogą być kasowane. Ale tak jak piszesz, nie wiadomo co było z tymi sterownikami robione. 100% pewność tylko nowe ale cena jest mega
3d0 Opublikowano 17 Lipca 2020 Autor Opublikowano 17 Lipca 2020 19 godzin temu, Muskel1 napisał: Do trzech razy mogą być kasowane. Ale tak jak piszesz, nie wiadomo co było z tymi sterownikami robione. 100% pewność tylko nowe ale cena jest mega Nawet nie sprawdzałem ile nowy ale znając ceny w ASO to pewnie ponad 2k chcę to zrobić po taniości, bo i tak przymierzam się do nowej A4-ki, więc nie będę teraz w tą inwestował - zostaje u mnie jako auto zastępcze, więc w najgorszym wypadku może jeździć z zapaloną poduszką a w tym czasie trafię może jakiś pewny sterownik, bo chyba nie ma co płacić za zdjęcie CP 2 razy - na tym starym ewidentnie coś jest walnięte.
3d0 Opublikowano 21 Lipca 2020 Autor Opublikowano 21 Lipca 2020 (edytowane) Niestety tak, jak myślałem ASO średnie do pomocy a za to chętne do brania kasy - najlepiej podjechać to podłączą pod kompa, ściągną logi, będą 3h je analizować i za wszystko wezmą 2 worki złota:) pytałem po co chcą analizować blokadę komponentu i dlaczego nie mogą po prostu jej zdjąć bez analizy to mówią, że takie procedury i już:) pozostaje kupić nowy moduł i zdjąć CP. Update: jakby ktoś miał podobny problem to teraz mogę potwierdzić, że nie ma co się bawić w próbę naprawy tego sterownika. Kupiłem używany z auta o potwierdzonym przebiegu 140k (ciężko już mniej znaleźć) i po zakodowaniu wszystko wróciło do normy - działają poduszki oraz ręczny:) koszt: 190 sterownik oraz 300 diagnoza/zakodowanie. Edytowane 30 Września 2020 przez 3d0
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się