Skocz do zawartości
IGNOROWANY

prośba o analizę logów 1.8t


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 
jestem po wymianie gruszki i n75, znalazłem jeszcze jakieś nieszczelności, w tym jeden mocno pęknięty wężyk przy n249. obecnie niby wszystko oki ale, wydaje mi się, że ma za ubogo w górnym zakresie obrotów. 
Z góry dziękuję za pomoc  
Pozdrawiam 

LOG-01-002-033-27-07.csv LOG-01-003-020-27-07.csv LOG-01-115-118-27-07.csv

Opublikowano (edytowane)

Turbo przeładowuje, dobrze naciągnięta wg, n75r ori? Na jakim paliwie te logi o w ogóle wrzucaj to np. na vaglogi.pl

Edytowane przez przem8
Opublikowano
W dniu 27.07.2020 o 20:47, przem8 napisał:

Turbo przeładowuje, dobrze naciągnięta wg, n75r ori? Na jakim paliwie te logi o w ogóle wrzucaj to np. na vaglogi.pl

Hej,
własnie byłem przekręcić trochę WG na sztandze aby wcześniej się otwierał i było mniejsze doładowanie....  trochę przedobrzyłem, wywaliło błąd (chyba P0299) nieosiągnięta dolna wartość doładowania. Poprzednie logi można powiedzieć, że zepsułem, robiłem je na "podtlenku" lpg. Poniższe zrobione na 98. jeśli chodzi o n75 to ori z oznaczeniem 06A906283E . 

Przeglądałem różnie logi w poszukiwaniu poprawnych, aby rozkminić co tutaj jest źle, niestety zazwyczaj jak ktoś wstawia to z problemami w poszukiwaniu rozwiązania. Na tyle co udało mi się znaleźć to wygląda mi że turbo zbyt późno wstaje, a wiem że potrafi załadować już od niskich obr. niestety wówczas na "górze" jest przeładowanie i tryb awaryjny  

 

  

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Opublikowano (edytowane)

Nie masz nieszczelności albo źle podpiętego n75? Na odpiętej wtyczce od n75 ma dmuchać w granicach 0,3-0,35bara i wtedy masz dobrze wyregulowaną sztangę.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Poprawiłem trochę sztangę i tym razem  był błąd przeładowania. poniżej logi z tej próby, oczywiście na 98. 

jutro zajmę się sprawdzeniem nieszczelności. N75 podpięty jak na schemacie. Odpiętą wtyczkę sprawdzę jutro, ciekawe co wyjdzie :)  . Zastanawiam się czy problemem nie będzie tu system obniżania ciśnienia doładowania. Do takich wniosków doszedłem po obejrzeniu kilku logów, wynika z nich, że turbo powinno wstawać wcześniej, nadmiar ciśnienia powinien zostać wrócony do TIPa. 

plan na jutro to sprawdzić ciśnieniowo cały dolot powietrza (lepiej gdyby coś tutaj się znalazło), sprawdzić na odpiętym N75, sprawdze jeszcze układ dv&n249
Dzięki za podpowiedzi ;) 

 

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

image.png

Opublikowano

Hej, właśnie sprawdziłem jak zachowuje się turbo przy odlaczonej wtyczce od N75,  ciśnienie zadane to około 0.45, zaś osiągnięte 0.55 

Screenshot_20200730-180424.png

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzałem szczelność układu ale nie znalazłem żadnych nieszczelności, nie udało mi się również uzyskać jakiegoś sensownego ciśnienia ponieważ nie mam kompresora. W układ dmuchałem "kompresorkiem" do opon, przewody oblewałem płynem do sprawdzania szczelności oraz pianką z marketu do czyszczenia w spreju. Zauważyłem, że opaska na wężyku (z zimnej muszli do n75) jest wprawdzie zaciśnięta ale nie trzymała się na na króćcu przez co wężyk miał mocno ograniczony przepływ. Po zrobieniu logów z turbo wydaje mi się, że powinienem jeszcze trochę podnieść ciśnienie przez regulację wg, choć wątpię aby to coś pomogło. Jak jutro znajdę czas to podjadę może gdzieś na stację i spróbuje tam sprawdzić szczelność. ad. szczelności to z tego co znalazłem wynika, że należy odłączyć odmę i zaślepić węże, dodatkowo odłączyłem DV z dużych węży które również zaślepiłem.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Edytowane przez ko-lega
Opublikowano

Dv nie wyjmujesz. Na tym logu już nie przeładowuje ale wcześniej na odpiętej wtyczce wychodziło, że miałeś za bardzo naciągniętą sztangę więc teraz jak jest?

Opublikowano (edytowane)

Sztangi nie ruszałem, ale ten wężyk od turbo do n75 był trochę przytkany mocno skręconą opaską poza króćcem  - mój błąd, wydawało mi się, że jeszcze jest na króćcu 

Edytowane przez ko-lega
Opublikowano

Sprawdzałeś żeliwo? Trochę wolno wstaje turbo 

Opublikowano
Godzinę temu, Instincts napisał:

Sprawdzałeś żeliwo? Trochę wolno wstaje turbo 

W sensie ciepłą stronę turbo czy kolektorze? Oględziny to tylko z zewnątrz, oczywiście żadnych przedmuchów nie zauważyłem. 

Przestawiłem nieznacznie sztangę, o około pół obrotu nakrętki, zauważyłem nieznaczną poprawę w przyśpieszeniu (około 0.5s pomiędzy 2k obr. a 3k obr. (wnioskuję po logach) mimo że w dolocie było trochę cieplej. Jeśli turbo ostygnie tak, że będę mógł tam włożyć łapy, to spróbuje jeszcze przestawić na sztandze pół obrotu nakrętki 

Na week wyjeżdżam do  Łodzi, zobaczę jak będzie wyglądało doładowanie na trasie ponad 200 km, więc pewnie po drodze jeszcze jakieś logi zrobię.
Tymczasem poniżej logi które właśnie robiłem:

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Opublikowano

Najlepiej to jak byś miał waklometr bądź inny manometr i wtedy wyjąć turbine zobaczyć jak wygląda ciepła strona turbo i ustawić ja konkretnie na dane ciśnienie. 

Opublikowano

hej, 

zrobiłem logi po poprawie ustawienia sztangi i zaczyna wyglądać to obiecująco 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

 

Opublikowano (edytowane)

Coś mi się wydaje, że za bardzo się zapędziłeś w tych regulacjach. W pierwszych logach faktycznie miałeś przeładownie, ale to turbo strasznie późno wstawało. Istnieje podejrzenie, że regulacje tu nic nie dadzą, ale spróbować trzeba :) 

Zrób tak:

1. Sprawdź czy dobrze masz połączone wszystkie wężyki od gruszki i n75. 

2. Znajdź kogoś z kompresorem i sprawdź szczelność dolotu.

3. Odepnij wtyczkę od N75 i wyreguluj sztangę tak żeby było cały czas 0.3 bar. 

4. Później logi i może będzie można coś powiedzieć jak wykluczysz nieszczelności i sterowanie turbiną.

 

W dniu 31.07.2020 o 22:54, Instincts napisał:

Najlepiej to jak byś miał waklometr bądź inny manometr i wtedy wyjąć turbine zobaczyć jak wygląda ciepła strona turbo i ustawić ja konkretnie na dane ciśnienie. 

Wakuometr i manometr może i wyglądają podobnie ale służą do pomiaru innych wartości. Wakuometr mierzy podciśnienie a manometr nadciśnienie. W przypadku 1.8t gruszka od WG jest sterowana nadciśnieniem, więc potrzebny jest manometr :)

Edytowane przez cysiek18
Opublikowano
7 godzin temu, cysiek18 napisał:

Coś mi się wydaje, że za bardzo się zapędziłeś w tych regulacjach. W pierwszych logach faktycznie miałeś przeładownie, ale to turbo strasznie późno wstawało. Istnieje podejrzenie, że regulacje tu nic nie dadzą, ale spróbować trzeba :) 

Zrób tak:

1. Sprawdź czy dobrze masz połączone wszystkie wężyki od gruszki i n75. 

2. Znajdź kogoś z kompresorem i sprawdź szczelność dolotu.

3. Odepnij wtyczkę od N75 i wyreguluj sztangę tak żeby było cały czas 0.3 bar. 

4. Później logi i może będzie można coś powiedzieć jak wykluczysz nieszczelności i sterowanie turbiną.

 

Wakuometr i manometr może i wyglądają podobnie ale służą do pomiaru innych wartości. Wakuometr mierzy podciśnienie a manometr nadciśnienie. W przypadku 1.8t gruszka od WG jest sterowana nadciśnieniem, więc potrzebny jest manometr :)

Znalazłem pewien problem przy N75, wężyk który idzie z turbo do owego zaworka był zaciśnięty opaską, oczywiście z mojej winy . Podczas zakładania opaski myślałem, że już jest na swoim miejscu i ją po prostu dokręciłem. Okazało się że była na krawędzi i zsunęła się z króćca, czego nie zauważyłem. Szczelność sprawdzę jak tyko uda mi się ustawić ze znajomym.

Opublikowano

Hej, dziś sprawdzałem szczelność,  wyszło tak że 1 bar spada do 0 w około 40 s. Jak sądzę przez odmę to schodzi, oczywiście słychać bulgotanie oleju w misce. Czy wg was wszystko Oki? Jutro zrobię logi

pozdo 

Opublikowano (edytowane)

znalazła się nieszczelność na wkładce do wtrysków, niewielkie ubytki ale na 3 wtryskach. dziś będę próbował je wykręcić. myślę aby wymienić również oringi bo koszt niewielki, a i głowa spokojna. Nie znalazłem jakiejś konkretnej odpowiedzi czy są jakieś różnice pomiędzy tymi elementami względem oznaczenia silnika, ale wnioskuję, że niema  

117355938_987912488328454_8998943318909815092_n.jpg

Edytowane przez ko-lega
Opublikowano
W dniu 3.08.2020 o 08:01, cysiek18 napisał:

Coś mi się wydaje, że za bardzo się zapędziłeś w tych regulacjach. W pierwszych logach faktycznie miałeś przeładownie, ale to turbo strasznie późno wstawało. Istnieje podejrzenie, że regulacje tu nic nie dadzą, ale spróbować trzeba :) 

Zrób tak:

1. Sprawdź czy dobrze masz połączone wszystkie wężyki od gruszki i n75. 

2. Znajdź kogoś z kompresorem i sprawdź szczelność dolotu.

3. Odepnij wtyczkę od N75 i wyreguluj sztangę tak żeby było cały czas 0.3 bar. 

4. Później logi i może będzie można coś powiedzieć jak wykluczysz nieszczelności i sterowanie turbiną.

 

Wakuometr i manometr może i wyglądają podobnie ale służą do pomiaru innych wartości. Wakuometr mierzy podciśnienie a manometr nadciśnienie. W przypadku 1.8t gruszka od WG jest sterowana nadciśnieniem, więc potrzebny jest manometr :)

W moim chinolu można mierzyć pod ciśnienie jak nadciśnienie zero jest pośrodku?

Opublikowano

Hej,
logi porobione, auto przyśpiesz na bynie bez problemu. błąd jaki się pojawiał był związany ze słabą wydajnością kata, pewnie trzeba założyć  element okłamujący drógą sondę - emulator (z tego co sprawdzałem jest to kawałek rurki z małym otworkiem przez który do sondy dostaje się mniej spalin, w ten sposób powstaje różnica i nie powinno być błędów)

Problemy pojawiają się na lpg, po jeździe ze stałą prędkością na niezbyt wysokich obr., lub po zwalnianiu np. do zjazdu autostrady, ponowne przyśpieszenie wiąże się z szarpaniem (na bynie tego nie ma). Zauważyłem, że na wyższych obrotach (od około 3,5k) problem występuje sporadycznie. zrobiłem logi na lpg może ktoś zauważy coś niepokojącego, choć ja osobiście podejrzewam świece, mają około 20k nalotu NGK PFR6Q. Cewki były wymieniane około 20k 2szt beru i około 10k ngk . 

 

003 020 byna

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

002 033 byna

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

115 118

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

002 033 LPG

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Opublikowano

Turbo późno wstaje, gaz wygląda ok. Może problem tkwi we wtryskiwaczach lpg z tym szarpaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...