Jump to content

Dziwna wycena wymiany oleju


Recommended Posts

Witajcie, chciałem zrobić wymianę oleju u mechanika, który ponoć zna się na rzeczy i robi to dobrze, ale jego wycena wg mnie jest jakaś dziwna. Poniżej jego mail:

Dzień dobry,

po analizie sprawa wygląda inaczej.
Skrzynia to DSG 7tronic 0CL i jest to skrzynia dwusprzęgłowa (mokra), występują tam dwie sekcje olejowe i filtry.
Wymienia się tylko statycznie.

I sekcja Mechatronika i sprzęgło
1.1  filtry x2
1.2  uszczelnienie
1.3  wymiana filtrów + czyszczenie miski
1.4  śruby miski x25
1.5  olej x6L (
jest to maksymalna ilość, może wejść mniej)
1.6  wymiana statyczna
     koszt...
1688,20 

II sekcja MTF
1.1  olej x6 G055549A2 (jest to maksymalna ilość, może wejść mniej)
1.2  wymiana i spr poziomu
     koszt...
1537,20

Co o tym sądzicie? Nie wiem o co chodzi z tą drugą sekcją. Ponad 3k to chyba przesadził :)

Link to post
Share on other sites

Powiem szczerze ze spotykam sie z czyms takim pierwszy raz. Sekcja 1 ok spoko sruby, czyszczenie miski 2x filtr wszystko pieknie i cena adekwatna. Ja zaplacilem 450e. Ale ta sekcja 2, hmmmm. Z tego co mi wiadomo to a4 b9 ma tylko jeden model 7 stopniowego stronica. I ja oddajac auto do gosci ktorzy tylko i wylacznie zyja z naprawy i serwisu takich skrzyn, dostalem info 2x filtry, olej statycznie i koniec tematu. Nie chce podwazac autorytetu tego goscia bo sam sie nie znam, ale proponuje zebys zlecil mu tylko wymiane wszystkiego w sekcji 1 ;)

Link to post
Share on other sites

Cześć,

Podepnę się pod temat.

Zakupiłem w tym tygodniu A4 B9 2.0 TFSI QUATTRO 252PS (jeszcze zabrudzone, więc nie mogę się pochwalić w wątku o naszych autach) i pierwsze co robię to oczywiście podkręcam do 320PS - stage1 :D na wszelki wypadek muszę wymienić na świeże wszystkie oleje, filtry oraz świece zapłonowe. Zadzwoniłem do mojego ASO pod Warszawą gdzie serwisowałem kiedyś poprzednią B8-kę i zrobili mi wycenę na ponad 3k :O co prawda w skład wchodzi olej w silniku, skrzyni, dyferze, świece x4 (100pln/szt.), filtry podciśnienia (próżniowe?) x2, uszczelki, śrubki, itd. Nie chcę tego porównywać do B8-ki w manualu (całość 400pln), bo tutaj jest automat i quattro ale nadal 3k wydaje mi się sporo. Pytanie czy nie lepiej samemu kupić oleje (liczą 600pln za ten do s-tronica) i świece Bosha za 50pln/szt. i tylko ogarnąć jakiś serwis co to potrafi wymienić? Poradzi ktoś z okolic Warszawy jak to ogarnąć dobrze i w miarę ekonomicznie :)?

Link to post
Share on other sites

Powiem tak. Olej i filtry w s-tronicu w serwisie ktory wie co robi bez dyfra ( bo niby olej niewymienny) to lekko 1500 zl. Wymiana oleju i filtrow to 800/900. No ceny takie sa . Osobiscie polecam dobry serwis BOSCHA cena lepiej niz w ASO a powinni zrobic dobra robote i gwarancja zachowana. No chyba ze masz znajomego co wie na czym swiat stoi i ci wszystko ogarnie 

Link to post
Share on other sites

Słowo klucz - wszędzie trzeba mieć znajomego. Znam lakierników, elektroników i blacharzy dobrych ale akurat takie zwykłe serwisowe rzeczy to robiłem zawsze sam w B8 a teraz się boję ruszać dyfer i automat. Może jak poczytam to wtedy OK a teraz potrzebuję na szybko:) w tym ASO w Święcicach tanio nie jest ale robiłem tam kilka poważniejszych serwisów kiedyś i miałem wrażenie, że chociaż się znają w miarę. A o Boschu też słyszałem różne opinie, są dobre póki pracują tam ogarnięte osoby a sytuacja potrafi się szybko zmieniać. Dla przykładu na Tarchominie są 2 serwisy i jeden ma opinie 4,4 a drugi 2,2 - ten pierwszy bardzo długo był uznawany za jeden z lepszych serwisów a jak jest teraz to nie wiem.

Link to post
Share on other sites

Jesli chodzi o wymiane oleju w skrzyni ASO ma w systemie tylko olej bez 2 filtrow. Jesli wymienia ci komplet skrzynia plus dyfer plus olej filtr powietrza oleju paliwa kabinowy to za dobra usluge wyjdzie ci w aso 3k. Jesli chcesz taniej to zostaje ci tylko bosch albo atu. Ja za olej w s tronicu zaplacilem 400e a za silnikowy plus wszystkie filtry 300e. W niemcach jest roboczogodzina drozej. Nie robilem w aso tylko w renomowanych warsztatach.

Link to post
Share on other sites

Dobra, dzięki. W takim razie zostawiam to nieszczęsne ASO w tym roku, bo potrzebuję pilnie i dobrze a następnym razem będę szukał jakiegoś warsztatu bez autoryzacji, bo myślę że te 500pln jeszcze tutaj spokojnie można urwać na samej robocie.

Link to post
Share on other sites
21 minut temu, 3d0 napisał:

Dobra, dzięki. W takim razie zostawiam to nieszczęsne ASO w tym roku, bo potrzebuję pilnie i dobrze a następnym razem będę szukał jakiegoś warsztatu bez autoryzacji, bo myślę że te 500pln jeszcze tutaj spokojnie można urwać na samej robocie.

przeciez tam roboty nie ma wiecej jak na 300 zł

godzina i ogarniete

Link to post
Share on other sites

W idealnym swiecie tak to h czy tam 2 roboty z przerwa na piwo. ASO ma w systemie napisane ile dana czynnosc trwa i nie wiem czy w 4h sie zmiesci ta rama czasowa xD. Tak to jest i wlasnie dlatego wiekszosc ludzi ktorzy licza sie ze szmalem robia w Boschu albo ATU ( sprawdzonym gdzies gdzie partacze nie pracuja)

Link to post
Share on other sites

To prawda - ostatnio chciałem w starej B8-ce podłączyć pod kompa w ASO, żeby sprawdzili dlaczego mam component lock (uszkodzony sterownik) jak nic nie zmianiałem i powiedzili, że w systemie podłączenie pod kompa i analiza logów to 3h (400pln z godziny) - dziękuję :D kupiłem nowy moduł i zakodowałem za 400pln w sumie:)

Co do olejów to okazało się, że system mówi 3h w tym silniku/skrzyni ale jednak był utrudniony dostęp do filtrów podciśnienia i trzeba było z sanek zdjąć, żeby się dostać co w sumie da jakieś 4-5h serwisu a policzyli mi tylko za te 3h - nadal jak za zboże ale już trudno - teraz ze skrzynią i dyfem będę miał chwilę spokoju to znajdę jakiś ogarnięty tańszy serwis na kolejną zmianę.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...