Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF - częste wypalanie


pitasss10

Rekomendowane odpowiedzi

Masz nalot 270 kkm z prawdopodobnie pierwszym dpfem i dziwisz się, że Ci często wypala? 

Jaką masz wartość popiołu olejowego? Jakią masz wartość różnicy ciśnień na wolnych obrotach oraz przy 2500 obr/min?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie DPF wypala się normalnie, co 500-600 km, ale wartość oil ash pokazuje aż 8.2l. Mogę zresetować wyuczone wartości czujnika DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba coś źle odczytałeś wartość popiołu. Według tego musiałbyś mieć 8,2 litra popiołu. To jest fizycznie niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem że to jest fizycznie niemożliwe, nalot 155kkm. Od jakiegoś czasu zauważyłem taką wartość, nie wiem skąd ona wynika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Muskel1 napisał:

Od kiedy tak jest? Zawsze tak było?

Wydaje mi się że tak, samochód mam około 1.5 roku. Nigdzie nie znalazłem podobnego problemu, a teraz bym się tym z chęcią zajął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda odczyt z obd11, ale czy na innych kostkach czy jakimś komputerem pokazuje tak samo. 

Screenshot_2022-08-30-08-00-32-48_e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg

Screenshot_2022-08-30-08-00-37-79_e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Screen jest w czasie jazdy, obroty poniżej 2000rpm. Zastanawiam się czy po prostu nie wyczyścić DPF, wrzucić nowy czujnik i nowy czujnik temp za DPF bo też coś widzę szwankuje.

Tylko dziwi mnie tak duża wartośc i to że DPF się wypala książkowo.

Co odpowiada za wskazanie wartości oil ash? Jest wyliczana z ilości cykli i ilości spalonej sadzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, 1Bejker1 napisał:

Co odpowiada za wskazanie wartości oil ash? Jest wyliczana z ilości cykli i ilości spalonej sadzy?

Jest wyliczana na podstawie wielu współrzędnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz oryginalny soft czy byłeś u jakiegoś tunera? Jeżeli po programie to może tuner gdzieś coś namieszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Muskel1 napisał:

Masz oryginalny soft czy byłeś u jakiegoś tunera? Jeżeli po programie to może tuner gdzieś coś namieszał.

Soft jest oryginalny tak jak wyjechał z fabryki, bez żadnych poprawek ani mocy ani dpfa. Dpfem chce się zająć dlatego że chce zrobić soft, a nie chce go wyrzucać. Do ogarnięcia mam czujnik temperatury i właśnie te wartości z kosmosu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wartości pokazuje czujnik temp. że chcesz go wymienić? Który czujnik? Przed czy za dpfem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskakuje błąd p246f, niewiarygodny sygnał czujnika za dpf'em. Kiedyś porównywałem wartości i wskazania były ok, wstawię po południu. Po prostu rzadziej lub częściej błąd się pojawia, a z tego co udało mi się pomierzyć przewody nigdzie nie są przerwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To trochę dziwi mnie to, że pomimo błędu czujnika temp. regeneruje normalnie. Bez czujnika temp. nie powinien rozpoczynać regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma status sporadyczna, może po prostu jest zabrudzony. O to bym się nie martwił, podmienie sobie na inny. Bardziej mnie dziwi wartości tego oil ash.

Screenshot_2022-08-21-10-51-38-13_e12f25f1a1eef3fba9ad2471f7cb9c73.jpg

Edytowane przez 1Bejker1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...