Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z DPF - częste wypalanie


pitasss10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie mam ostatnio problem z dpf-em. Zaczęło się od wypalania co 10-30km, więc wymieniłem czujnik różnicy ciśnień na nowego boscha ( wyzerowałem ustawienia starego i zaadaptowałem nowy przy wyłączonym silniku). Problem teoretycznie ustąpił ale i tak wypala mi się po około 200-250km, gdzie wczesniej było to 500-600km. Mogę zjechać z trasy i dopiero w garażu zaczyna się wypalać. Wrzucam zdjęcie staniu filtra ok 40km przed wypalaniem i 10km po. Dlaczego przy wartości sadzy około 14 gram zaczął już się wypalać? Możliwe, że nowy czujnik jest wadliwy? Auto nie przeszło diesel gate.

116912631_276209817008281_825950973879455021_n.jpg

Edytowane przez pitasss10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka jest różnica ciśnień ? Może tak jak napisałeś czujnik jest uszkodzony albo zapchana rurka do czujnika i głupieje i chce się wypalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rurki były przedmuchane. Różnica ciśnień na zgaszonym 0hPa, na wolnych obrotach 3-5hPa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość popiołu masz już 0,15 l czyli 150ml. Przy 175ml dla tego silnika jest osiągnięte maksymalne zapełnienie dpf i musi być wymieniony. To normalne że teraz częściej wypala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Muskel1 napisał:

Ilość popiołu masz już 0,15 l czyli 150ml. Przy 175ml dla tego silnika jest osiągnięte maksymalne zapełnienie dpf i musi być wymieniony. To normalne że teraz częściej wypala. 

Bez przesady, 250ml z tego co wiem to jest maksymalna. Ludzie jeżdżą z wiekszym zapełnieniem i wypala się prawidłowo. Wtedy też dystans zmniejszałby się stopniowo a nie od razu z 500km na 250km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalna ilość dla 2.0. CR jest 175ml i tyle jest zapisane w sterowniku silnika jako granica. To ile jacyś ludzie maja poprzez jakieś obejścia czy inne kombinacje jest nie istotne. Producent tyle podaje jako granice. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Muskel1 napisał:

Maksymalna ilość dla 2.0. CR jest 175ml i tyle jest zapisane w sterowniku silnika jako granica. To ile jacyś ludzie maja poprzez jakieś obejścia czy inne kombinacje jest nie istotne. Producent tyle podaje jako granice. 

Nie wiem czy normalna jazda to kombinacja i obejścia. Nie zmienia to faktu, że problem wystąpił nagle a nie stopniowo więc wykluczam tą opcję z jego zawaleniem sadzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mylisz podstawowe dwa pojęcia sadza i popiół. Sadza wypalala sie na popiół przy regeneracji. Popiół zostaje w filtrze. Wykluczaj sobie co chcesz. Jak nagromadzisz 175ml popiołu jest koniec jazdy i nie zmienisz tego choćbyś sobie nie wiem jakie przypuszczenia snuł. Podłącz sobie vcds i najedź kursorem na aktualną wartość popiołu (nie sadzy) i zobaczysz jaką podpowiedź pokaże ci w okienku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.08.2020 o 09:10, Muskel1 napisał:

Kolego mylisz podstawowe dwa pojęcia sadza i popiół. Sadza wypalala sie na popiół przy regeneracji. Popiół zostaje w filtrze. Wykluczaj sobie co chcesz. Jak nagromadzisz 175ml popiołu jest koniec jazdy i nie zmienisz tego choćbyś sobie nie wiem jakie przypuszczenia snuł. Podłącz sobie vcds i najedź kursorem na aktualną wartość popiołu (nie sadzy) i zobaczysz jaką podpowiedź pokaże ci w okienku. 

Wartość oil ash można wyzerować za pomocą vcds, wiec jeśli Twoja teoria jest prawidłowa niech pytający wyzeruje tę wartość. Spokojnie, nic się nie stanie na pewno.

W dniu 2.08.2020 o 11:30, pitasss10 napisał:

Witam, tak jak w temacie mam ostatnio problem z dpf-em. Zaczęło się od wypalania co 10-30km, więc wymieniłem czujnik różnicy ciśnień na nowego boscha ( wyzerowałem ustawienia starego i zaadaptowałem nowy przy wyłączonym silniku). Problem teoretycznie ustąpił ale i tak wypala mi się po około 200-250km, gdzie wczesniej było to 500-600km. Mogę zjechać z trasy i dopiero w garażu zaczyna się wypalać. Wrzucam zdjęcie staniu filtra ok 40km przed wypalaniem i 10km po. Dlaczego przy wartości sadzy około 14 gram zaczął już się wypalać? Możliwe, że nowy czujnik jest wadliwy? Auto nie przeszło diesel gate.

 

Skąd wiesz, ze 40 km przed wypalaniem? Obserwuj dalej i wrzuć tutaj wartości zaraz przy rozpoczęciu wypalania i zaraz po zakończeniu, kiedy filtr ostygnie do 350 stC. Uszkodzony czujnik wywaliłby CI błąd.

Edytowane przez Krystian1711
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Krystian1711 napisał:

Wartość oil ash można wyzerować za pomocą vcds, wiec jeśli Twoja teoria jest prawidłowa niech pytający wyzeruje tę wartość. Spokojnie, nic się nie stanie na pewno.

 

Wyzerowanie wartości popiołu bez wymiany lub czyszczenia dpf, to tak jakby nakleić naklejkę wymiany rozrządu na obudowie paska, bez jego wymiany. Ma taki sam efekt, mianowicie zeszrotowanie silnika prędzej czy póżniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Muskel1 napisał:

Wyzerowanie wartości popiołu bez wymiany lub czyszczenia dpf, to tak jakby nakleić naklejkę wymiany rozrządu na obudowie paska, bez jego wymiany. Ma taki sam efekt, mianowicie zeszrotowanie silnika prędzej czy póżniej. 

Na znalezienie przyczyny powstawania problemu wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Krystian1711 napisał:

Wartość oil ash można wyzerować za pomocą vcds, wiec jeśli Twoja teoria jest prawidłowa niech pytający wyzeruje tę wartość. Spokojnie, nic się nie stanie na pewno.

Skąd wiesz, ze 40 km przed wypalaniem? Obserwuj dalej i wrzuć tutaj wartości zaraz przy rozpoczęciu wypalania i zaraz po zakończeniu, kiedy filtr ostygnie do 350 stC. Uszkodzony czujnik wywaliłby CI błąd.

Witaj
Post był pisany ponad rok temu, więc Twoja wypowiedź jest zbędna. Przez ten czas poradziłem sobie z problemem ;) 

Czyszczenie mechaniczne DPF rozwiązało problem w 100%

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, pitasss10 napisał:

Czyszczenie mechaniczne DPF rozwiązało problem w 100%

Tak z ciekawości. Próbowałeś wcześniej wypalanie serwisowe zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, pitasss10 napisał:

Witaj
Post był pisany ponad rok temu, więc Twoja wypowiedź jest zbędna. Przez ten czas poradziłem sobie z problemem ;) 

Czyszczenie mechaniczne DPF rozwiązało problem w 100%

 

A jak wymieniałeś czujnik to na podstawie błędu który wyskakiwał czy tak po prostu wymieniłeś dobre  a lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, pelonek1 napisał:

Tak z ciekawości. Próbowałeś wcześniej wypalanie serwisowe zrobić?

Wypalaniem serwisowym nie wyczyścisz sadzy, tak próbowałem.
 

 

26 minut temu, Krystian1711 napisał:

A jak wymieniałeś czujnik to na podstawie błędu który wyskakiwał czy tak po prostu wymieniłeś dobre  a lepsze?

Nie było żadnego błędu, co nie oznacza że czujnik był sprawny. Wymiana pomogła w wypalaniu tak jak pisałem to rok temu ale przez zapchany już DPF rzadszych wypalań nie szło osiągnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pitasss10 napisał:

Wypalaniem serwisowym nie wyczyścisz sadzy, tak próbowałem.

Wiem że nie wyczyszczę, pytałem bo niektórzy tak robią i jeżdżą jeszcze przez jakiś czas bez żadnych problemów z DPFem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pitasss10 napisał:

Wypalaniem serwisowym nie wyczyścisz sadzy, tak próbowałem.
 

 

Nie było żadnego błędu, co nie oznacza że czujnik był sprawny. Wymiana pomogła w wypalaniu tak jak pisałem to rok temu ale przez zapchany już DPF rzadszych wypalań nie szło osiągnąć

A sprawdziłeś może z ciekawości zakładając spowrotem stary czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianianie lub czyszczeniu dpfa czujnik należy także wymienić, bez względu na to, czy wywala błędy czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze pytani czy zauważyłeś może latające (duże skoki) korekty przed czyszczeniem dpf?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Mam nadzieję pisze w dobrym temacie. 

Generalnie mam problem jak większość z częstym wypalaniem dpf co ok 200 KM (kupiłem dpf control do vag i z tąd mam pewność częstych wypalań, generalnie od momentu zakupu podejrzewałem częste wypalania ale nie na autostradzie) i to nie ważne czy autostrada czy jazda mieszana, wypala bardzo podobnie. Generalnie wszystkie nastawy, parametry osprzęt jest jak najbardziej OK. 

Silnik CJCD 150km quattro, rocznik 2013 na pewno ma softa i to ponoć dwukrotnie aktualizowanego(wg moich informacji już wyszedł z fabryki z softem dieselgate a potem miał kolejną aktualizacje). 

Próbowałem wgrać soft bez aktualizacji ale podobno takiego nie ma do mojego samochodu(info od tunera który próbował to zrobić). 

Czy ktoś jest w stanie pomóc? 

Samochód kupiłem w 2018 z przebiegiem 170tys.km udokumentowany od tego czasu zrobiłem 100tys.km altualnie ma 270tys.km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...