ptraj Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Jutro porozmawiam z serwisem co oni w ramach takiej naprawy gwarantują. Poczytałem też trochę o Multitronic i przyznam, że nieco mnie to uspokoiło. Wygląda na to, że naprawy przekraczające 3 tys. zł. to raczej rzadkość. Często też kończy się na dużo niższym wydatku. Jednocześnie do tej pory skrzynia nie dawała żadnych oznak zużycia. I znowu przychylam się do wymiany silnika. Wydaje się, że jest szansa by po takiej naprawie da się jeszcze trochę pojeździć. Tak w ogóle, to dochodzę do wniosku, że nie ma tu jednoznacznie dobrego wyboru. Właściwie tylko w jednym scenariuszu będę wstanie . w przyszłości ew. stwierdzić, że decyzja był najlepsza - gdy wymiana silnika pozwoli na bezawaryjną jazdę jeszcze przez kilka lat. Przy każdym innym wyborze nigdy się nie dowiem czy to była najlepsza decyzja.
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 2 minuty temu, Talpa napisał: I tak jest, tyle, że często chłop powie że to drogo, że po co, że na co, a to się kręci, a 6 dziesiątka bez tego działała... I to sie wszystko pisze, czasami ciężko zrozumieć decyzje ludzi, a mówimy o maszynach wartych dosłownie miliony złotych... Ok teraz rozumiem, są żniwa, trzeba ryzykować, są ważniejsze sprawy, ale zawsze informuje sie klienta o skutkach co może się stać i ma się papier na to. My idziemy baaardo na rękę klientom. To trudny rynek, tak samo jak ASO samochodowe. No i takie podejście szanuję Tak, wiem, że dobry sprzęt rolniczy potrafi tyle kosztować, pochodzę ze wsi... i wiem też jaką "sraczkę" ma rolnik w żniwa
ptraj Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Jeśli finalnie zdecyduję się na wymianę silnika (a w tym kierunku zaczynam zmierzać), to w następnym kroku udam się do specjalisty od skrzyni (znajomy ma kogoś sprawdzonego w okolicy Poznania). Czy dla samej wymiany silnika jesteście w stanie polecić jakiś warsztat w Poznainu? Obecnie auto stoi w ACB24...
Talpa Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 4 minuty temu, BeyerBrown napisał: No i takie podejście szanuję Nie żebym się chwalił, czy reklamował, u nas większość mechaników, robi to naprawdę z pasji i lubimy tą robotę, to ma też wpływ na jakość naszej pracy, chyba największy. 6 minut temu, ptraj napisał: Jeśli finalnie zdecyduję się na wymianę silnika (a w tym kierunku zaczynam zmierzać), to w następnym kroku udam się do specjalisty od skrzyni (znajomy ma kogoś sprawdzonego w okolicy Poznania). Nie w następnym, ale w tym samym, skoro wyjęty silnik, to skrzynia od razu do wywalenia. Kiedyś w Kobylnicy był zakład, podobno jeden z lepszych w PL, ale nie że polecam, słyszałem też przed Krzysztofem o tym zakładzie, miał zacne opinie.
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 (edytowane) 21 minut temu, ptraj napisał: Jeśli finalnie zdecyduję się na wymianę silnika (a w tym kierunku zaczynam zmierzać), to w następnym kroku udam się do specjalisty od skrzyni (znajomy ma kogoś sprawdzonego w okolicy Poznania). Czy dla samej wymiany silnika jesteście w stanie polecić jakiś warsztat w Poznainu? Obecnie auto stoi w ACB24... Możesz podjechać na złomowisko Krotoskiego-Cichego (a w zasadzie to obecnie tylko Cichy jest w nazwie) do Wysogotowa, niedaleko giełdy samochodowej, tam powinni coś znaleźć dla Ciebie. I chyba też dają jakiś papier na silnik. Po drugiej stronie ulicy mają z kolei swój warsztat, który co prawda nie jest autoryzowany ale ludzie tam pracujący specjalizują się w VAG-ach. Obok złomowiska jest z kolei serwis skrzyń automatycznych Stefurak... znajomy coś tam kiedyś im zlecił i był zadowolony. Ja swoje auta (skrzynie) powierzałem z kolei serwisowi w Szczepankowie k. Poznania: Walkowiak-Autonaprawa, ale to były tylko prewencyjne prace - uszczelnianie torsena, wymiana oleju (metodą dynamiczną) itp. więc jak u nich z fachowością poważniejszych napraw to nie wiem. 8 minut temu, Talpa napisał: Kiedyś w Kobylnicy był zakład, podobno jeden z lepszych w PL To TrioMoto Edytowane 9 Sierpnia 2020 przez BeyerBrown
Talpa Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 19 minut temu, ptraj napisał: specjalisty od skrzyni Teo Motors - regeneracja automatycznych skrzyń biegów, sprzęgieł hydraulicznych i sterowników hydraulicznych WWW.TEOMOTORS.PL Specjalizujemy się w kompleksowej naprawie i regeneracji automatycznych skrzyń biegów samochodów osobowych i terenowych. Słyniemy z wyjątkowej skrupulatności i dbałości o wszystkie detale... Ten zakład
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 8 minut temu, Talpa napisał: Teo Motors - regeneracja automatycznych skrzyń biegów, sprzęgieł hydraulicznych i sterowników hydraulicznych WWW.TEOMOTORS.PL Specjalizujemy się w kompleksowej naprawie i regeneracji automatycznych skrzyń biegów samochodów osobowych i terenowych. Słyniemy z wyjątkowej skrupulatności i dbałości o wszystkie detale... Ten zakład To po drugiej stronie Poznania...
ptraj Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Jeśli finalnie zdecyduję się na wymianę silnika (a w tym kierunku zaczynam zmierzać), to w następnym kroku udam się do specjalisty od skrzyni (znajomy ma kogoś sprawdzonego w okolicy Poznania). Czy dla samej wymiany silnika jesteście w stanie polecić jakiś warsztat w Poznainu? Obecnie auto stoi w ACB24...
Talpa Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 6 minut temu, BeyerBrown napisał: To po drugiej stronie Poznania... No właśnie wiem :D, ale ważne że sobie przypomniałem, też słyszałeś dobre opinie o nich? Bo patrząc na to co robią i jakie auta stoją u nich to naprawdę dają ostro ognia.
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 (edytowane) Nie mam pojęcia jacy są, niestety. Ja jestem zadowolony najbardziej wtedy, gdy nie muszę do takich zakładów jeździć No chyba, że na wymianę oleju Edytowane 9 Sierpnia 2020 przez BeyerBrown 1
ptraj Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Jeśli chodzi o Teo Motors, to trochę złego o nich się nasłuchałem. TrioMoto wygląda zachęcająco... Czyli warsztat wymieniający silnik miałby zdemontować skrzynię i tę wysłać do wskazanego serwisu na przegląd i ew. regenerację? Zastanawiam się czy nie lepiej, wygodniej i taniej będzie jednak podjechać ze skrzynią po wymianie silnika.
BeyerBrown Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 (edytowane) TrioMoto na stronie dobrymechanik też ma negatywne opinie... prawda jednak taka, że do Internetu trafia w większości takich przypadków opinia sfrustrowanych klientów, ci zadowoleni tego z reguły nie robią, to raczej dość oczywiste. Ale warto mieć to na uwadze i zawsze krytycznie podchodzić do czytanych opinii. Edytowane 9 Sierpnia 2020 przez BeyerBrown
ptraj Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 1 minutę temu, BeyerBrown napisał: TrioMoto na stronie dobrymechanik też ma negatywne opinie... prawda jednak taka, że do Internetu trafia w większości opinia sfrustrowanych klientów, ci zadowoleni w większości przypadków tego nie robią, to raczej dość oczywista reguła. Ale warto mieć to na uwadze. Prawda! O tym często zapominam. Ludzie zwykle poświęcają energię na komentarze w Internecie, jeśli z jakiegoś powodu byli niezadowoleni. Ci zadowoleni zwykle cieszą się dobrą jakością usługi i nie marnują czasu na wychwalanie serwisu. 2
Talpa Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 2 minuty temu, ptraj napisał: Czyli warsztat wymieniający silnik miałby zdemontować skrzynię i tę wysłać do wskazanego serwisu na przegląd i ew. regenerację? IMAO tak, o ile oni walną to na fakturę, wtedy to oni biorą to na plecy, tak jak u nas, sami nie regenerujemy głowic bloków wałów, nie mamy czym, zlecamy to zakładowi zewnętrznemu, jak coś się zj**ie, to my walczymy z nimi, a nie klient, tak samo koszta demontażu, ponoszą oni, a nie klient. Najlepiej zlecić całość jednemu warsztatowi i niech oni sie martwią. Tylko pamiętaj, karta przyjęcia, oryginał dla Ciebie i mów konkretnie co chcesz mieć zrobione, w jakim czasie i wstępna wycena, przed ROZPOCZĘCIEM prac, każde odstępstwo i wymiana, masz być informowany, nie mam na myśli pierdół za 100zł, możesz ustalić z warsztatem, że dajesz im 500 zł wolnej ręki, ale kwit na wszystko. Papier jest twoją tarczą i mieczem, w przypadku spierdolenia roboty. 1
Talpa Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Będziesz robić remont tego z dziurą w bloku, czy wstawiał słupek i rozbierał silnik?
ptraj Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Warsztat twierdzi, że konieczna wymiana całego silnika i gotów jestem w to uwierzyć.
Muskel1 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Musiała być jakaś przyczyna, że korbowód wyszedł bokiem wiec to nie takie złe stwierdzenie, że inny silnik wstawiać.
Talpa Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Teraz, ptraj napisał: Warsztat twierdzi, że konieczna wymiana całego silnika i gotów jestem w to uwierzyć. Będziesz go rozbierać? Jak tak, to masz pompki i turbo itd, do sprawdzenia, co się da regenerować, i wstawić do twojego, reszta do sprzedania, albo zostaw sobie w razie "W", turbo regeneracja jakieś 800-900 zł, pompki ok 300-400 za sztukę, do tego rozruszniki, alternatory itd, blok głowica, wał, tłoki, do sprawdzenia, rozrząd nowy, pompa oleju, do uszczelnienia, świece żarowe, nowe, chyba że stare wymieniane niedawno, hydropopychacze, zawory, gniazda (też do sprawdzenia)... poduszki silnika, skrzyni, i pierdoły w stylu podciśnienia, ja bym tak robił jak chcesz to mieć dobrze zrobione i pojeździć tym. Bo inaczej ja na ich miejscu, dał bym gwarancję, że silnik się nie odkręci od poduszek i skrzyni.... Trochę tego jest 1
Talpa Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 7 minut temu, Muskel1 napisał: Musiała być jakaś przyczyna, że korbowód wyszedł bokiem wiec to nie takie złe stwierdzenie, że inny silnik wstawiać. Ciekawe jaki był oryginalny przebieg? I na jakim oleju jeżdżone i interwały wymian. To jednak rzadki widok, jak silnik kopyto wyciąga
ptraj Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 18 minut temu, Talpa napisał: IMAO tak, o ile oni walną to na fakturę, wtedy to oni biorą to na plecy, tak jak u nas, sami nie regenerujemy głowic bloków wałów, nie mamy czym, zlecamy to zakładowi zewnętrznemu, jak coś się zj**ie, to my walczymy z nimi, a nie klient, tak samo koszta demontażu, ponoszą oni, a nie klient. Najlepiej zlecić całość jednemu warsztatowi i niech oni sie martwią. Tylko pamiętaj, karta przyjęcia, oryginał dla Ciebie i mów konkretnie co chcesz mieć zrobione, w jakim czasie i wstępna wycena, przed ROZPOCZĘCIEM prac, każde odstępstwo i wymiana, masz być informowany, nie mam na myśli pierdół za 100zł, możesz ustalić z warsztatem, że dajesz im 500 zł wolnej ręki, ale kwit na wszystko. Papier jest twoją tarczą i mieczem, w przypadku spierdolenia roboty. Dzięki za podpowiedź. Zatem umawianie się przez telefon nie wchodzi w grę. Trzeba się do nich pofatygować osobiście i tam wszystko ustalić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się