pabblo Posted August 18, 2020 Posted August 18, 2020 Witam, Od dwóch dni mam problem z odpaleniem zimnego silnika. Po nocy muszę kręcić 3-4 razy po kilka sekund żeby zapalił. Jak już zapali to mogę zgasić od razu i zapala normalnie, nawet po kilku godzinach jest ok. Problem pojawia się jak auto stoi ponad 12h. Podłączyłem VCDS na szybko i sprawdziłem tylko błędy, ale było czysto. W co celować? Świece (nie były wymieniane minimum 8 lat)? Paliwo (filtr wymieniony w maju - 5k km temu)? Jakie bloki pomiarowe polecacie sprawdzić w VCDS?
kamil-vag Posted August 18, 2020 Posted August 18, 2020 Zrób log z grupy 013+023 po nocy, najpierw daj log, potem odpal i tak z 5min pologuj.
Pieterb Posted August 18, 2020 Posted August 18, 2020 7 godzin temu, pabblo napisał: W co celować? Świece (nie były wymieniane minimum 8 lat)? Paliwo (filtr wymieniony w maju - 5k km temu)? nawet gdyby ani jedna nie była sprawna to i tak raczej w takich temperaturach powinien zapalić. Prędzej coś z pompkami się dzieje.
pabblo Posted August 19, 2020 Author Posted August 19, 2020 19 godzin temu, kamil-vag napisał: Zrób log z grupy 013+023 po nocy, najpierw daj log, potem odpal i tak z 5min pologuj. Wrzucam logi po nocy. tutaj są logi z momentu odpalenia, przy około 10 sek widać jak odpalił na dosłownie sekundę i zgasł, później długie kręcenie: http://vaglogger.apphb.com/log/5f3cb3272134a026d883d828 a w załączonych zdjęciach logi z drogi do pracy (około 10 min jazdy po mieście), coś się z plikiem stało i byłem skazany na excel.
kamil-vag Posted August 19, 2020 Posted August 19, 2020 Wymień oringi na pompowtryskach, szczególnie na 1 cylindrze widać że jest problem...
pabblo Posted August 22, 2020 Author Posted August 22, 2020 Przy wymianie oringów okazało się że śruba mocująca pompowtryskiwacz na 1 cyl jest wyrwana z gwintem. Po naprawie i wymianie oringów na wszystkich pompkach wszystko działa jak powinno. Dzięki za pomoc!
pabblo Posted September 6, 2020 Author Posted September 6, 2020 Niestety temat do mnie wrócił. Po wymianie uszczelek wszystkich pompowtrysków był tydzień spokoju. Po tygodniu pojawiły się objawy bardzo nierównej pracy silnika przez pierwsze kilka minut po uruchomieniu (uruchamiał się od razu). Komputer pokazywał korektę +1.8 na pierwszym cyl. Po wymianie pierwszego pompowtrysku (używka ale z pomiarem na stole i gwarancją) było ok przez kilka dni. Dziś zapalam i znowu muszę kręcić około 20 sekund żeby załapał, a po starcie korekta +1.8 na pierwszym cylindrze. Po 3-4 minutach korekty wszędzie prawidłowe ( +- 0.1) na pierwszym cylindrze ujemne -0.05. Jakieś pomysły co teraz można sprawdzić?
pabblo Posted September 6, 2020 Author Posted September 6, 2020 Poniżej zdjęcia zdemontowanego pompowtrysku, czy przy takim zarysowaniu można domniemywać uszkodzone gniazdo?
kamil-vag Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 zasadnicze pytanie to czy zostało odpowiednio przygotowane i oczyszczone gniazdo pompowtrysku przed włożeniem... jeśli zaniedbano krawędzie i został nagar na dole gniazda to problem szybko wraca.
pabblo Posted September 6, 2020 Author Posted September 6, 2020 a może to jest przyczyną ciężkiego porannego odpalania? kruciec.mp4
kamil-vag Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 Nie, to może być przyczyną wolniejszego wstawania turbiny, złego działania egr i klapy gaszacej...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now