Jump to content
IGNORED

Wycie skrzyni biegów w zakresie prędkości 95-110km/h w Audi A4 B9 2.0 TFSI


Recommended Posts

Posted

Witam

Moje audi to A4 B9 model po liftingu 2020, skrzynia manual (kod RYN) , 2.0tfsi 150KM mild hybrid , napęd na przód , zamówione do produkcji przeze mnie - więc totalnie nówka. Mam taki "problem" (tak jak w tytule tematu) : w zakresie prędkosci 95-110km/h  słychać delikatne wycie , jakby łożyska w skrzyni (ale może to wcale nie skrzynia ?). Najlepiej słychać to jadąc na 5tym biegu (na 4-ce i 6-tce tez to słychac ). Po zdjęciu nogi z gazu , wycie ustaje nawet jak samochód zwalnia w zakresie tych prędkości . Dziwne też w ogóle jest to że ten efekt mam od nowości (na teraz przejechane 17 000 km). Myślałem że się musi dotrzeć..... ale niestety cały czas to słychać . O tyle dobrze że się to nie pogłębia i że to wycie nie jest jakieś uciążliwe , ale jest . NIe chcę z każdą pierdołą jeździć do ASO,  tym bardziej że oprócz tego delikatnego wycia , auto sprawuje się świetnie. I tak się zastanawiam czy ten typ tak ma ? Czy ktoś miał coś podobnego ? może to nie problem tej  skrzyni manualnej tylko .....? Wszytskie uwagi mile widziane :)     

 

Posted

To może wolisz po upływie gwarancji jechać do ASO i ponieść koszta naprawy? Masz gwarancje to jedź niech szukaja. 

Posted (edited)

na wizyte i zgłoszenie tego problemu  w ASO w ramach gwarancji , mam jeszcze kupę czasu (jeszcze zostało 3,5 roku gwarancji ) - tym bardziej ze to jest drobny problem ktory sie nie pogłębia. Jak nie znajdę rozwiązania/podpowiedzi na forum co z tym sensownie można zrobić ,  to na pewno przy przeglądzie to zgłoszę .  

Zanim ASO "wsadzi" tam swoje łapy :) to szukam kogoś kto może mieć podobne problemy. Wiem ze A4 w manualu to są pojedyncze egzemplarze sprzedane w PL (i nie tylko w PL), ale moze jednak ktos się znajdzie , odpowie i doradzi.

Edited by wsosniak
Posted

Masz jak najbardziej racje z czasem. Może sie ktoś znajdzie z podobnym problem. Słychać to też w czasie jazdy na luzie? Lub na biegu gdy wciśniesz sprzęgło?

Posted (edited)

no właśnie nie słychać tego kiedy jadąc np 105km/h,  wciskam sprzęgło, niezależnie czy zostawiam samochód  na biegu czy też wrzucam na luz,  i dlatego tak kojarzy mi się  , ze mogłyby być  to być łozyska w skrzyni.  Ale też tego wycia nie słychać kiedy , jadąc stabilnie 100-105km/h, puszczam tylko nogę z gazu (bez wciskania sprzęgła) i następuje hamowanie silnikiem i to wycie również ustępuje. To wycie pojawia się tylko wtedy kiedy prędkośc jest ustabilizowana  pomiedzy 95-110km/h i jadę ze stałą prędkościa np 105km/h. 

Dziwne to jest, tym bardziej że mam ten problem od nowości , od pierwszych kilometrów kiedy wyjechałem z salonu. Aż mi sie nie chce wierzyć że to może być skrzynia (źle poskładana ? za mało oleju ? ...? ) , A może to Mild hybrid (w połączeniu z tym manualem) coś tam daje "od siebie" ? i tak to działa, i tak lekko wyje ? bo jadąc własnie z taką prędkością np 105km/h to aż nie chce mi się wierzyc w to co widze na komputerze pokładowym : spalanie rzędu 3l/100km jadąc po płaskim terenie.

 

Notabene miesiąc temu byłem w dłuższej trasie  (trasa 2200km),  jadąc wg przepisów (130 austostrada, przestrzegając ograniczeń)  spalił mi wg komputera 5,5l/100 ! wg dystrybutora trochę gorzej bo wyszło 5,73l/100km. Ale to i tak rewelacja jak dla mnie.

Edited by wsosniak
Posted

Ciekawe, mam to samo ale w automacie i quattro. Bez względu na jakim biegu ale zawsze przy tej samej prędkości (95 -105 km/h) jest takie delikatnie słyszalne wycie. 

Mamy inne silnik i inne napędy a z tego co opisujesz to dokładnie to samo.

Chcę wymienić olej w skrzyni w części kół zębatych bo jeszcze nigdy nie był wymieniany (standardowo serwis tego na przeglądach nie robi),

zobaczymy może to pomoże.

Posted

to daj znać , czy coś się udało u CIebie z tym wyciem zrobić. Ja za 2-3 miesiące mam przegląd . Zgłoszę ten problem , może ASO coś na to zaradzi . Dam znać

Posted

Wymieniłem ten olej MTF i nic się nie zmieniło.

Posted

swego czasu też miałem taki pomysł że może cos z olejem nie tak w skrzyni ? że może za mało ?

To że po wymianie oleju u Ciebie , nic sie nie zmieniło , to jakby utwierdza mnie coraz bardziej że to nie skrzynia , tylko inne mechanizmy przeniesienia napędu.

Tak jak napisałem , zgłoszę to przy przeglądzie i zobaczymy co ASO powie. Dam znać 

Posted

Mam taki sam problem ;( opisywałem go na forum już jednakże jeszcze nie otrzymałem konkretnego rozwiązania. Na takich samych prędkościach mam ten dzwięk. Zgłaszałem to do ASO w tamtym roku,też myślałem,że łożyska bo "wycie" było strasznie podobne,lecz to nie to. Po przejechaniu się z mechanikiem ASO i późniejszej diagnozie nie znaleźli przyczyny, powiedzieli żeby "jeździć,obserwować" Stan tego się nie pogłębia lecz jest to drażniące gdy jedziesz ciągle lekko ponad 90 i to wycie zaczyna drażnić na trasie..

Czekam na kogoś komu udało się problem rozwiązać.

Posted
W dniu 2.02.2021 o 18:02, keczki napisał:

....... jest to drażniące gdy jedziesz ciągle lekko ponad 90 i to wycie zaczyna drażnić na trasie..

Dokładnie . Z racji tego że nikt mi  również na razie nie może pomóc w tym temacie to pomagam sobie sam , czyli staram się jeździć poza zakresem tych prędkości, i problem "znika" :) 

A tak na poważnie:  na pierwszym przeglądzie na pewno to zgłoszę i napisze Wam jaki rezultat    

 

Posted
4 godziny temu, wsosniak napisał:

Dokładnie . Z racji tego że nikt mi  również na razie nie może pomóc w tym temacie to pomagam sobie sam , czyli staram się jeździć poza zakresem tych prędkości, i problem "znika" :) 

A tak na poważnie:  na pierwszym przeglądzie na pewno to zgłoszę i napisze Wam jaki rezultat    

 

czekam z niecierpliwością co powiedzą u Ciebie ,mam nadzieję ,że coś mądrego

Posted

Witam i jak znalazł może ktoś przyczynę wycia 

Mam 2.0 tdi quattro 190 km a4 b9 i wyje najgłośniej na ostatnim biegu przh prędkości od 90 do 110 

Posted

Wał kardana. Łożysko podpory.

 

Posted

Czyli na 7 biegu od 1000 do 1400 obrotów wyje właśnie ta podpora tak ? Bo żadnych innych objawów nie mam 

Posted

Nie wiem. Porównaj z tymi filmikami. Nie wstawiłeś nagrania jak u Ciebie wyje więc nie powiem czy to to. Wstawiłem link żebyś Ty porównał.

Posted

Mam dokładnie to samo. 2.0 tdi 190km stronic quattro. Jadąc 100km/h, wbity 7 bieg i lekko puszczę pedał gazu i zaczyna lekko wyć dopóki nie zbije mi biegu na 6 lub jak nie nacisnę lekko pedał gazu. Na innych biegach tego nie słychać. Nie jest to jakieś mega uciążliwe, ale no coś tam słychać :)

Dodam, że w tym tygodniu miałem wymieniany olej w skrzyni (oryginalny z ASO), 3 miesiące temu miałem wymieniony olej w torsenie i dyfrze (wszystko oryginał). Według historii to na gwarancji był wymieniany wał kardana na ten już nowszej generacji bo tamte były ponoć wadliwe.

 

Muskel1 - ty wymieniałeś w końcu ten wał kardana? Pomogło? Bo widzialem juz raz temat twój tutaj na forum, ale sie nie zagłębiałem zbytnio :)

Posted

Ja nie wymieniałem ponieważ problem ten dotyczy tylko 2.0 TDI Quattro, ja mam 3.0 TDI i tego problemu nie mam. Podałem tylko podpowiedź w czym leży problem. 

Posted
W dniu 22.05.2021 o 23:12, Muskel1 napisał:

Wał kardana. Łożysko podpory.

 

Znacie w okolicy Krakowa gdzie można to wymienić "uczciwie?" Mi w ASO mówią ,że to "normalne" i na penwo to nie wał kardana.

Posted

I po części mają rację. Wał Kardana nie hałasuje a podpora wału. Jest z tym roboty na 2-3 dni. Pierwszy dzień demontaż wału z rozpołowienie go i wymontowanie podpory, drugi dzień odesłanie wału na zakład do zamontowania podpory i wyważenia wału. Jak na zakładzie się wyrobią, to w drugi dzień można wał założyć.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...