wsosniak Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Witam Moje audi to A4 B9 model po liftingu 2020, skrzynia manual (kod RYN) , 2.0tfsi 150KM mild hybrid , napęd na przód , zamówione do produkcji przeze mnie - więc totalnie nówka. Mam taki "problem" (tak jak w tytule tematu) : w zakresie prędkosci 95-110km/h słychać delikatne wycie , jakby łożyska w skrzyni (ale może to wcale nie skrzynia ?). Najlepiej słychać to jadąc na 5tym biegu (na 4-ce i 6-tce tez to słychac ). Po zdjęciu nogi z gazu , wycie ustaje nawet jak samochód zwalnia w zakresie tych prędkości . Dziwne też w ogóle jest to że ten efekt mam od nowości (na teraz przejechane 17 000 km). Myślałem że się musi dotrzeć..... ale niestety cały czas to słychać . O tyle dobrze że się to nie pogłębia i że to wycie nie jest jakieś uciążliwe , ale jest . NIe chcę z każdą pierdołą jeździć do ASO, tym bardziej że oprócz tego delikatnego wycia , auto sprawuje się świetnie. I tak się zastanawiam czy ten typ tak ma ? Czy ktoś miał coś podobnego ? może to nie problem tej skrzyni manualnej tylko .....? Wszytskie uwagi mile widziane
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Opublikowano 29 Sierpnia 2020 To może wolisz po upływie gwarancji jechać do ASO i ponieść koszta naprawy? Masz gwarancje to jedź niech szukaja.
wsosniak Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2020 (edytowane) na wizyte i zgłoszenie tego problemu w ASO w ramach gwarancji , mam jeszcze kupę czasu (jeszcze zostało 3,5 roku gwarancji ) - tym bardziej ze to jest drobny problem ktory sie nie pogłębia. Jak nie znajdę rozwiązania/podpowiedzi na forum co z tym sensownie można zrobić , to na pewno przy przeglądzie to zgłoszę . Zanim ASO "wsadzi" tam swoje łapy to szukam kogoś kto może mieć podobne problemy. Wiem ze A4 w manualu to są pojedyncze egzemplarze sprzedane w PL (i nie tylko w PL), ale moze jednak ktos się znajdzie , odpowie i doradzi. Edytowane 29 Sierpnia 2020 przez wsosniak
Muskel1 Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Masz jak najbardziej racje z czasem. Może sie ktoś znajdzie z podobnym problem. Słychać to też w czasie jazdy na luzie? Lub na biegu gdy wciśniesz sprzęgło?
wsosniak Opublikowano 29 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2020 (edytowane) no właśnie nie słychać tego kiedy jadąc np 105km/h, wciskam sprzęgło, niezależnie czy zostawiam samochód na biegu czy też wrzucam na luz, i dlatego tak kojarzy mi się , ze mogłyby być to być łozyska w skrzyni. Ale też tego wycia nie słychać kiedy , jadąc stabilnie 100-105km/h, puszczam tylko nogę z gazu (bez wciskania sprzęgła) i następuje hamowanie silnikiem i to wycie również ustępuje. To wycie pojawia się tylko wtedy kiedy prędkośc jest ustabilizowana pomiedzy 95-110km/h i jadę ze stałą prędkościa np 105km/h. Dziwne to jest, tym bardziej że mam ten problem od nowości , od pierwszych kilometrów kiedy wyjechałem z salonu. Aż mi sie nie chce wierzyć że to może być skrzynia (źle poskładana ? za mało oleju ? ...? ) , A może to Mild hybrid (w połączeniu z tym manualem) coś tam daje "od siebie" ? i tak to działa, i tak lekko wyje ? bo jadąc własnie z taką prędkością np 105km/h to aż nie chce mi się wierzyc w to co widze na komputerze pokładowym : spalanie rzędu 3l/100km jadąc po płaskim terenie. Notabene miesiąc temu byłem w dłuższej trasie (trasa 2200km), jadąc wg przepisów (130 austostrada, przestrzegając ograniczeń) spalił mi wg komputera 5,5l/100 ! wg dystrybutora trochę gorzej bo wyszło 5,73l/100km. Ale to i tak rewelacja jak dla mnie. Edytowane 29 Sierpnia 2020 przez wsosniak
kikot Opublikowano 18 Grudnia 2020 Opublikowano 18 Grudnia 2020 Ciekawe, mam to samo ale w automacie i quattro. Bez względu na jakim biegu ale zawsze przy tej samej prędkości (95 -105 km/h) jest takie delikatnie słyszalne wycie. Mamy inne silnik i inne napędy a z tego co opisujesz to dokładnie to samo. Chcę wymienić olej w skrzyni w części kół zębatych bo jeszcze nigdy nie był wymieniany (standardowo serwis tego na przeglądach nie robi), zobaczymy może to pomoże.
wsosniak Opublikowano 19 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2020 to daj znać , czy coś się udało u CIebie z tym wyciem zrobić. Ja za 2-3 miesiące mam przegląd . Zgłoszę ten problem , może ASO coś na to zaradzi . Dam znać
kikot Opublikowano 17 Stycznia 2021 Opublikowano 17 Stycznia 2021 Wymieniłem ten olej MTF i nic się nie zmieniło.
wsosniak Opublikowano 21 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2021 swego czasu też miałem taki pomysł że może cos z olejem nie tak w skrzyni ? że może za mało ? To że po wymianie oleju u Ciebie , nic sie nie zmieniło , to jakby utwierdza mnie coraz bardziej że to nie skrzynia , tylko inne mechanizmy przeniesienia napędu. Tak jak napisałem , zgłoszę to przy przeglądzie i zobaczymy co ASO powie. Dam znać
keczki Opublikowano 2 Lutego 2021 Opublikowano 2 Lutego 2021 Mam taki sam problem ;( opisywałem go na forum już jednakże jeszcze nie otrzymałem konkretnego rozwiązania. Na takich samych prędkościach mam ten dzwięk. Zgłaszałem to do ASO w tamtym roku,też myślałem,że łożyska bo "wycie" było strasznie podobne,lecz to nie to. Po przejechaniu się z mechanikiem ASO i późniejszej diagnozie nie znaleźli przyczyny, powiedzieli żeby "jeździć,obserwować" Stan tego się nie pogłębia lecz jest to drażniące gdy jedziesz ciągle lekko ponad 90 i to wycie zaczyna drażnić na trasie.. Czekam na kogoś komu udało się problem rozwiązać.
wsosniak Opublikowano 4 Lutego 2021 Autor Opublikowano 4 Lutego 2021 W dniu 2.02.2021 o 18:02, keczki napisał: ....... jest to drażniące gdy jedziesz ciągle lekko ponad 90 i to wycie zaczyna drażnić na trasie.. Dokładnie . Z racji tego że nikt mi również na razie nie może pomóc w tym temacie to pomagam sobie sam , czyli staram się jeździć poza zakresem tych prędkości, i problem "znika" A tak na poważnie: na pierwszym przeglądzie na pewno to zgłoszę i napisze Wam jaki rezultat
keczki Opublikowano 4 Lutego 2021 Opublikowano 4 Lutego 2021 4 godziny temu, wsosniak napisał: Dokładnie . Z racji tego że nikt mi również na razie nie może pomóc w tym temacie to pomagam sobie sam , czyli staram się jeździć poza zakresem tych prędkości, i problem "znika" A tak na poważnie: na pierwszym przeglądzie na pewno to zgłoszę i napisze Wam jaki rezultat czekam z niecierpliwością co powiedzą u Ciebie ,mam nadzieję ,że coś mądrego
Krisooo Opublikowano 22 Maja 2021 Opublikowano 22 Maja 2021 Witam i jak znalazł może ktoś przyczynę wycia Mam 2.0 tdi quattro 190 km a4 b9 i wyje najgłośniej na ostatnim biegu przh prędkości od 90 do 110
Krisooo Opublikowano 24 Maja 2021 Opublikowano 24 Maja 2021 Czyli na 7 biegu od 1000 do 1400 obrotów wyje właśnie ta podpora tak ? Bo żadnych innych objawów nie mam
Muskel1 Opublikowano 24 Maja 2021 Opublikowano 24 Maja 2021 Nie wiem. Porównaj z tymi filmikami. Nie wstawiłeś nagrania jak u Ciebie wyje więc nie powiem czy to to. Wstawiłem link żebyś Ty porównał.
blua24 Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 Mam dokładnie to samo. 2.0 tdi 190km stronic quattro. Jadąc 100km/h, wbity 7 bieg i lekko puszczę pedał gazu i zaczyna lekko wyć dopóki nie zbije mi biegu na 6 lub jak nie nacisnę lekko pedał gazu. Na innych biegach tego nie słychać. Nie jest to jakieś mega uciążliwe, ale no coś tam słychać :) Dodam, że w tym tygodniu miałem wymieniany olej w skrzyni (oryginalny z ASO), 3 miesiące temu miałem wymieniony olej w torsenie i dyfrze (wszystko oryginał). Według historii to na gwarancji był wymieniany wał kardana na ten już nowszej generacji bo tamte były ponoć wadliwe. Muskel1 - ty wymieniałeś w końcu ten wał kardana? Pomogło? Bo widzialem juz raz temat twój tutaj na forum, ale sie nie zagłębiałem zbytnio :)
Muskel1 Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 Ja nie wymieniałem ponieważ problem ten dotyczy tylko 2.0 TDI Quattro, ja mam 3.0 TDI i tego problemu nie mam. Podałem tylko podpowiedź w czym leży problem.
keczki Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 W dniu 22.05.2021 o 23:12, Muskel1 napisał: Wał kardana. Łożysko podpory. Znacie w okolicy Krakowa gdzie można to wymienić "uczciwie?" Mi w ASO mówią ,że to "normalne" i na penwo to nie wał kardana.
Langista Opublikowano 2 Czerwca 2021 Opublikowano 2 Czerwca 2021 I po części mają rację. Wał Kardana nie hałasuje a podpora wału. Jest z tym roboty na 2-3 dni. Pierwszy dzień demontaż wału z rozpołowienie go i wymontowanie podpory, drugi dzień odesłanie wału na zakład do zamontowania podpory i wyważenia wału. Jak na zakładzie się wyrobią, to w drugi dzień można wał założyć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się