Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą, dostrajanie korekt długoterminowych


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, jestem szczęśliwym posiadaczem a4 b6 1.8 T z lpg Zenit Blue box. Gdy mapy się pokrywają to korekta dł terminowa wynosi +20%.

Aktualnie zrobiłem mapę i wacha się od +4% przy delikatnej jeździe do -4 przy wyższej prędkości. 

Niby jest dobrze ale nie do końca, bo korekta krótkoterminowa dziwnie faluje.

W którym miejscu na mnożniku powinienem opuścić i podnieść punkty, żeby ulepszyć korektę długoterminową ?

Czy powinienem podnieść je nie na samym początku mnożnika (tę górkę) a opuścić łagodnie jego koniec ?

Dobrze kombinuje ?

Oraz jak porównać czasy wtrysku korekty na wolnych obrotach skoro zielona kulka (rysująca mapy) na jałowym po czasie rośnie sobie w górę zamiast siedzieć na linii mapy gazu a korekta z czasem wzrasta z -0,75 % na -5,5 %,

Wartości odczytuje v-skanem z grupy pomiarowej 032

 

 

 

 

Edytowane przez Kosmos881104
Opublikowano

Korekty krótkie w gr.33 mają oscylować w granicach 0 i tym samym długie w gr32. Jeśli po strojeniu długie mieszczą się w przedziale +/-5% to jest bardzo dobrze, bo na gazie nigdy idealnie nie będzie, wystarczy zatankować na innej stacji albo zrobi się chłodniej na dworze :P 

Warunek to jeszcze w pełni sprawna benzyna i potem się można brać za strojenie gazu. Na mapki nie patrz, bo zwykle nie będą się pokrywać przy poprawnie wystrojonym lpg. Masz sondę szerokopasmową to stroisz tylko na korekty.

Opublikowano
51 minut temu, przem8 napisał:

Korekty krótkie w gr.33 mają oscylować w granicach 0 i tym samym długie w gr32. Jeśli po strojeniu długie mieszczą się w przedziale +/-5% to jest bardzo dobrze, bo na gazie nigdy idealnie nie będzie, wystarczy zatankować na innej stacji albo zrobi się chłodniej na dworze :P 

Warunek to jeszcze w pełni sprawna benzyna i potem się można brać za strojenie gazu. Na mapki nie patrz, bo zwykle nie będą się pokrywać przy poprawnie wystrojonym lpg. Masz sondę szerokopasmową to stroisz tylko na korekty.

51 minut temu, przem8 napisał:

Korekty krótkie w gr.33 mają oscylować w granicach 0 i tym samym długie w gr32. Jeśli po strojeniu długie mieszczą się w przedziale +/-5% to jest bardzo dobrze, bo na gazie nigdy idealnie nie będzie, wystarczy zatankować na innej stacji albo zrobi się chłodniej na dworze :P 

Warunek to jeszcze w pełni sprawna benzyna i potem się można brać za strojenie gazu. Na mapki nie patrz, bo zwykle nie będą się pokrywać przy poprawnie wystrojonym lpg. Masz sondę szerokopasmową to stroisz tylko na korekty.

Dzięki za podpowiedź

Na benzynie korekty długie oscylują wokół +4%, na jałowym 0% nie jest źle tylko nie rozumiem dlaczego na postoju po 3 minutach korekta z dobrymi wartościami -0,75 % zubaża do -5,5% a z koleji po jezdzie wraca na swoje miejsce, no i dlaczego ta zielona kulka na postoju nie trzyma się mapy, czy to wina jakiegoś czujnika ? tyle że błędów w sterowniku LPG I Benzyny brak. No i pojawiają się minimalne pojedyncze szarpnięcia zaraz po wciśnięciu pedału gazu

 

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, Kosmos881104 napisał:

dlaczego na postoju po 3 minutach korekta z dobrymi wartościami -0,75 % zubaża do -5,5%

Mówisz o korektach długich teraz czy jakich? W gr.32 masz korekty długie od jałowych obrotów i pod obciążeniem, doprecyzuj o które Ci chodzi? Masz widocznie za bogato i musisz zubożyć.

W gr.33, czyli krótkie nigdy nie będą stać w miejscu na jałowych i wartości zawsze będą się zmieniać, chodzi o to żeby oscylowały wokół 0, a ta kulka na mapie też będzie minimalnie kicać.

Zrób komplet logów na pb żeby być pewnym, że masz sprawną benzynę.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Na benzynie korekty długie w okolicy +4%, krótkie 0%

Na gazie długoterminowa od +4% przy małym obciążeniu do -4 % powyżej 100 km/h.

 krótkoterminowa na gazie skacze od -0,75% do -5,5 % po dłuższym postoju, a kulka na postoju sporo wychodzi poza mapę gazu

Opublikowano

Za chwilkę zrobię zdjęcie mapy i podgląd korekt

Opublikowano

U góry jest krótkoterminowa, na dole długoterminowa, dobrze mówię?

Opublikowano
42 minuty temu, Kosmos881104 napisał:

U góry jest krótkoterminowa, na dole długoterminowa, dobrze mówię?

:facepalm: Obie są długoterminowe, jedna od jałowych, a druga pod obciążeniem podczas jazdy.

Opublikowano
2 godziny temu, przem8 napisał:

:facepalm: Obie są długoterminowe, jedna od jałowych, a druga pod obciążeniem podczas jazdy.

Zauważyłem że w grupie 033 napięcie skacze od 1,2 v do 1,6, ale tylko na gazie, 

Na benzynie jest 1,5v

Czas odwiedzić gazownika

Pozdrawiam

 

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, Kosmos881104 napisał:

Zauważyłem że w grupie 033 napięcie skacze od 1,2 v do 1,6, ale tylko na gazie, 

Doreguluj jałowe, po co Ci gazownik jak coś tam ogarniasz :P Kasowałeś korekty przed regulacją lpg?

Edytowane przez przem8
Opublikowano
W dniu 13.09.2020 o 15:30, przem8 napisał:

Doreguluj jałowe, po co Ci gazownik jak coś tam ogarniasz :P Kasowałeś korekty przed regulacją lpg?

Wszystko już ogarnięte, korekty przed strojeniem kasowałem, obecnie korekty długoterminowe na LPG +0,19 biegu jałowego, -0,78 do 1,56 podczas jazdy i tak zostawiam.

Po 5-8 min. postoju na lpg korekta biegu jałowego zubaża stopniowo do -6%, po trasie wraca do poziomu  +0,19 %.

Na benzynie korekta biegu jałowego 0, w trakcie jazdy +3.91

Może to wina jakiegoś czujnika temperatury gazu, powietrza, sygnału od lambdy lub czegoś tam. Ale skoro w instalacji lpg nie ma błędów to już nie będę się ich doszukiwać.

 

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

zrób logi grupy 2+33+31 z butem w podłodze do odciny i będzie wiadomo czy dobrze..

Edytowane przez ELLIOTT
Opublikowano

Nie bierz do siebie tak bardzo zmian w długoterminowych korektach. To nie jest tak, że ci się ustawi jedna wartość i ciągle tak będzie. Wystarczy, że zrobisz inną trasę, inne temperatury, inny styl jazdy i już dostosuje się ona trochę inaczej. Ważne aby za bardzo nie odbiegały od 0.
Tak jak już powiedziano jak jest w granicach -5:5 to nie ma się nad czym zastanawiać.
 

Opublikowano

Wszystko ogarnięte na 100% 

Przyczyną rozbieżności map benzyny i gazu była padająca pompa paliwa, zatarła się po mimo że nie jeździłem na rezerwie, zawsze było ponad 1/4 baku. Przy prędkościach autostradowych zubażało o 10 % w stosunku do lekkiej jazdy, polecam również wymianę filtra paliwa 

Po wymianie pompy paliwa mapa benzyny się podniosła a mieszanka długoterminowa oscyluje wokół zera przy pełnym zakresie obrotów silnika, spadło również spalanie wg. komputera o 0,7L/100 na tym samym odcinku drogi 

 

Opublikowano

pompę kupiłem używaną na allegro, bo moja zacieła się 2 razy, po przekręceniu stacyjki wyraźnie ciszej buczy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...