Jump to content

Spadek siły nawiewy w nagrzanym aucie.


Recommended Posts

Witam, moja usterka objawia się tym,że podczas gdy jest gorąco w aucie. To spada mi siła nadmuchu dajmy na to ustawię ręcznie na 5 kresek to pomimo,iż jest z 30 stopni w środku klima potrafi po chwili zmniejszyć nawiew na jedną kreskę. I taka zabawa w podbijanie siły nadmuchu. Dodam,że jak się już schłodzi to wszystko jest ok. Po prostu wysoka temperatura powoduję tę usterkę. Na AUTO nie lubię jeździć,bo na początku strasznie dmucha,a później i tak spada nawiew. Mam 3 inne panele klimatyzacji i w każdym tak samo. Byłem w kilku miejscach na diagnostyce i  nikt nie wiedział o co chodzi zalecono jedynie wymianę panelu klimatyzacji.

Link to post
Share on other sites

Jakieś błędy zapisane?

Ilość czynnika w układzie skontrolowana?

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

Zero błędów.Czynnik jest,ciśnienie w układzie prawidłowe. 

Link to post
Share on other sites

Może regulator (rezystor) obrotów dmuchawy siada.

Link to post
Share on other sites

A może masz czujnik jakości powietrza i to on miesza? Warto popatrzeć w bloku pomiarowe co tam się dzieje w momencie kiedy masz takie objawy że spada siła nawiewu. Opisz wszystkich bloków masz na forum w temacie diagnostyki klimy.

Link to post
Share on other sites

Opornica dmuchawy już sprawdzona. Miałem podpinany bez przekładania wentylator z opornicą i nic.

Link to post
Share on other sites

Czy dobrze zrozumiałem? Podpiąłeś na krótko inny wentylator z opornicą nie wsadzając go na miejsce Twojego? Jeżeli tak, to mam nadzieje, że zdajesz sobie z tego sprawę, że opornica jest chłodzona pędem powietrza z wentylatora i dlatego siedzi tam a nie gdzie innej. Do prawidłowego jej funkcjonowania musi być ona schładzana. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

Trzeba podlaczyc sie do panelu klimatyzacji i sprawdzic jakie sa wskazania czujnikow temperatur w kanałach wentylacyjnych oraz z czujnika naslonecznienia.

Byc moze ktorens z czujnikow przeklamuje i podaje ze w aucie juz  chlodno, wtedy nawet bez AUTO klimatronik potrafi zmniejszyc obroty . 

Link to post
Share on other sites

Nie przestawi w trybie manualnym siły nawiewu nawet gdy czujniki przekłamują. Funkcja manualna "odcina" czujniki, mogą sobie wskazywać co chcą. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

jestes tego pewien ? sprawdzales ?  

Najpierw sprawdz potem pisz. ok ? 

Edited by soul87
Link to post
Share on other sites

Nie sprawdzałem ale taka jest zasada działania. Najwidoczniej Ty sprawdzałeś?

Link to post
Share on other sites

Najwidoczniej mam juz 4 a4 b6/b7 i znam zasade dzialania klimatronikow w tym aucie i w kazdym zaobserwowalem takie zjawisko - wylaczanie auto nei do konca je wylacza . 

Link to post
Share on other sites

Też miałem B7 i B8 i inne i jakoś tego nie zaobserwowałem. To co ustawiłem na manualu działało, niezależnie od panujących temp. Jedyne logiczne dla mnie rozwiązanie leży po stronie spadku zasilania związane albo z wyeksploatowanym aku (chociaż tutaj gdy silnik pracuje powinno być podane odpowiednie napięcie z alternatora)  lub ze wzrostem rezystancji opornika dmuchawy przy wysokich temp. Dlatego opornica ta jest wsadzona w kanał nawiewu by była chłodzona pędem powietrza. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

Tak miałem podpięty inny wentylator z opornicą tak bez zamontowania jego w odpowiednie miejsce. Ale to dosłownie na chwilę i mechanik to robił.

Link to post
Share on other sites

Być może soul87 ma racje i ta funkcja manual, to takie semi manual i nie do końca daje to taki efekt jak w prawdziym manualu. Sczerze mówiąc 95% mojej jazdy jeżdżę na auto. Czasami przestawiam na manual i zawsze trzymało ustawione obroty. Zaczne może konkretniej testować bo mnie to aż ciekawi. 

Edited by Muskel1
Link to post
Share on other sites

Ja zawsze jeżdżę na auto,ewentualnie econ włączam czasami. Na manualu jest nadal sterowanie nawiewem automatyczne,nawiew wówczas działa z mniejszą rozpiętością obrotów niż na auto. I tak już jest w klimatronikach na pewno od modelu 80 b4

Sprawdzałem to osobiście w a3 8L, A4 b5/b6/b7 i a6 c5. 

Edited by pila24
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...