Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wyświetlacz temperatury zewnętrznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Mam od jakiegoś czasu problem z błędnymi wskazaniami temperatury zewnętrznej na zegarach. Przeczytałem mnóstwo tematów, zrobiłem dosyć duży research, ale problem nadal jest, a ja już kompletnie nie mam siły i pomysłu. Sytuacja prezentuje się następująco:

Jakoś w tamtym roku (pod koniec) zauważyłem, że temperatura na wyświetlaczu potrafi wariować. Pokazuje ok, a nagle sama z siebie zaczyna spadać. Często nawet do -45 stopni. Sama z siebie też zaczyna rosnąć i wraca do rzeczywistej wartości. Pierwsze co, to sprawdziłem czujnik w zderzaku, kostkę, wiązkę. Czujnik został wymieniony na oryginalny, kupiony w ASO. Przez jakiś tydzień po wymianie było ok, po czym problem wrócił. Kolejną rzeczą, którą zauważyłem, to np sytuacja, w której wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, nie odpalam - termometr pokazuje bzdury. Wyciągam kluczyk, powtarzam procedurę i nagle - już pokazuje dobrze. 

Klimatyzacja działa do momentu powiedzmy jak jest -42, -43 stopnie, potem się sama wyłącza i nie mogę jej włączyć. Jak temperatura spada na wyświetlaczu to nie zauważyłem, że np klimatronik dogrzewa mi auto. Wreszcie ostatnio poczytałem i ogarnąłem tego kody klimatronika. I tak: pokazało dwa błędy: 4.3 i 18.3. 4.3 to jest błąd czujnika G89 w kanale, tu pod filtrem kabinowym, z tego co się orientuje. Jak sprawdzałem poszczególne grupy, to jest tak: 55 - pokazuje dokładnie tyle, ile na zegarach. 58 - tu faktycznie chyba ten czujnik wariuje, bo raz np jest 13, za chwile 14, potem znowu 13 i tak w kółko. Nie jest stabilna wartość. Ale też nie pokazuje np nie wiadomo czego typu jakieś -30 czy coś. Z kolei 59 - czyli czujnik G17 pokazuje na klimatroniku DOBRE wskazania. Dla przykładu - na klimatroniku mam 20 stopni, a na zegarach w tym samym czasie -17. 

Teraz pytanie - co może być przyczyną? Gdzie jeszcze szukać? Co wymienić/podmienić?

Czy temperatura, którą widzę na zegarach to temperatura pochodząca tylko z czujnika G17 czy jest to jakaś uśredniona wartość ze wszystkich czujników? Pytam, bo spotkałem się z różnymi opiniami. 

Czy może to być wina samego wyświetlacza temperatury? A może całe zegary są do śmieci? Tu też różne opinie słyszałem. Zauważyłem, że sam wyświetlacz mogę wymienić jako element, nie jest on na stałe wbudowany w licznik (nie jest to jedna całość). Sugerowano mi też, że to wina samego licznika - w aucie (A4 B5 AFN z początku 1997 roku) mam licznik UK NSI. Nie zauważyłem, aby źle działał czy coś. Pytanie czy jeżeli to jest usterka licznika to tak by wariował, a może cały czas pokazywałby głupoty? Inne pytanie - czy mając licznik taki jak mój mogę bezproblemowo założyć w aucie licznik VDO, który uchodzi za lepszy w eksploatacji?

 

Proszę o pomoc. Może ktoś miał już taki problem wcześniej.

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Mam ten sam problem, przegrzebałem cały IN i nie mogę znaleźć rozwiązania, przyłączam się do prośby o pomoc.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.09.2020 o 15:33, pproniuk napisał:

Witajcie. Mam od jakiegoś czasu problem z błędnymi wskazaniami temperatury zewnętrznej na zegarach. Przeczytałem mnóstwo tematów, zrobiłem dosyć duży research, ale problem nadal jest, a ja już kompletnie nie mam siły i pomysłu. Sytuacja prezentuje się następująco:

Jakoś w tamtym roku (pod koniec) zauważyłem, że temperatura na wyświetlaczu potrafi wariować. Pokazuje ok, a nagle sama z siebie zaczyna spadać. Często nawet do -45 stopni. Sama z siebie też zaczyna rosnąć i wraca do rzeczywistej wartości. Pierwsze co, to sprawdziłem czujnik w zderzaku, kostkę, wiązkę. Czujnik został wymieniony na oryginalny, kupiony w ASO. Przez jakiś tydzień po wymianie było ok, po czym problem wrócił. Kolejną rzeczą, którą zauważyłem, to np sytuacja, w której wsiadam do auta, przekręcam kluczyk, nie odpalam - termometr pokazuje bzdury. Wyciągam kluczyk, powtarzam procedurę i nagle - już pokazuje dobrze. 

Klimatyzacja działa do momentu powiedzmy jak jest -42, -43 stopnie, potem się sama wyłącza i nie mogę jej włączyć. Jak temperatura spada na wyświetlaczu to nie zauważyłem, że np klimatronik dogrzewa mi auto. Wreszcie ostatnio poczytałem i ogarnąłem tego kody klimatronika. I tak: pokazało dwa błędy: 4.3 i 18.3. 4.3 to jest błąd czujnika G89 w kanale, tu pod filtrem kabinowym, z tego co się orientuje. Jak sprawdzałem poszczególne grupy, to jest tak: 55 - pokazuje dokładnie tyle, ile na zegarach. 58 - tu faktycznie chyba ten czujnik wariuje, bo raz np jest 13, za chwile 14, potem znowu 13 i tak w kółko. Nie jest stabilna wartość. Ale też nie pokazuje np nie wiadomo czego typu jakieś -30 czy coś. Z kolei 59 - czyli czujnik G17 pokazuje na klimatroniku DOBRE wskazania. Dla przykładu - na klimatroniku mam 20 stopni, a na zegarach w tym samym czasie -17. 

Teraz pytanie - co może być przyczyną? Gdzie jeszcze szukać? Co wymienić/podmienić?

Czy temperatura, którą widzę na zegarach to temperatura pochodząca tylko z czujnika G17 czy jest to jakaś uśredniona wartość ze wszystkich czujników? Pytam, bo spotkałem się z różnymi opiniami. 

Czy może to być wina samego wyświetlacza temperatury? A może całe zegary są do śmieci? Tu też różne opinie słyszałem. Zauważyłem, że sam wyświetlacz mogę wymienić jako element, nie jest on na stałe wbudowany w licznik (nie jest to jedna całość). Sugerowano mi też, że to wina samego licznika - w aucie (A4 B5 AFN z początku 1997 roku) mam licznik UK NSI. Nie zauważyłem, aby źle działał czy coś. Pytanie czy jeżeli to jest usterka licznika to tak by wariował, a może cały czas pokazywałby głupoty? Inne pytanie - czy mając licznik taki jak mój mogę bezproblemowo założyć w aucie licznik VDO, który uchodzi za lepszy w eksploatacji?

 

Proszę o pomoc. Może ktoś miał już taki problem wcześniej.

Pozdrawiam

Masz w kodzie błędów klimatronica zapisany błąd czujnika G89 i to jest powód.

Klimatronic korzysta z 2 czujników temp zew. w zderzaku i ten w kanale dolotowym pod filtrem kabinowym. Jeżeli jeden z czujników jest zepsuty pokazuje wtedy dziwne wartości na zegarach. 

Wymień ten czujnik i jeżeli sie nie poprawi to panel klimatronica jest zepsuty jako ostatnia opcja. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie - jak sprawnie się do tego zabrać? Da radę jakoś od góry, od podszybia się tam dostać, czy tylko od dołu przez zdjęcie schowka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...