Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o pomoc w diagnozie po kodach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie. Mam taki problemik. Wczoraj normalnie zaparkowałem swój paszowóz, dziś rano wsiadam, patrzę - nie świecą się żadne kontrolki oprócz AIRBAG - kręcę, odpalił dosłownie na sekundę i zgasł. Tak w kółko. Próbowałem drugim kluczykiem i wymianą baterii, nic. Próbowałem odpalić na samym LPG to zaświeciły się ABS i ESP razem z tym AIRBAGiem. Coś zarzęził, popierdział i skończyło się na tym, że teraz przy próbie odpalenia tylko cykcykcykcyk jak przy padniętym aku. Podpiąłem laptopa, wysypał jakieś błędy, z tego co rozumiem to brak sygnału chyba od ECU? Ale nie jestem w tym obeznany. Pomoże ktoś?

 

 

nowebledy.txt

Edytowane przez Gadryl
Opublikowano

Na samym końcu autoscana powinna być informacja o napięciu aku. Albo jej niw wkleiłeś albo nie skopiowałeś. Mierzyłeś napięcie aku? Wszystko wygląda jakby aku zdechło z tyloma błędami komunikacji. Kontrolki Airbag też przy niskim naładowaniu aku wyskakują. 

Opublikowano

Hmmmm, skopiowałem całość za pomocą zaimplementowanej opcji "copy results" więc powinno być wszystko. Może to dlatego, że to VCDS Lite?

Nie mierzyłem napięć ale to nie będzie konieczne. Jadę zaraz kupić nowy aku bo ten to i tak stary grat. Pomyślałem tylko, że może być to coś z ECU i ktoś to wyczyta z błędów. Podepnę nowe aku i zobaczę co dalej, dam znać.

Opublikowano

Możliwe. Sprawdź miernikiem i tyle. 

Opublikowano

Sprawdziłem stary aku, nie miał napięcia. Kupiłem nowy. Ale nic to nie zmieniło. Startuje jak złoto ale od razu gaśnie. Kontrolki te same. Czyli ECU? Może jakieś zwarcie, coś z kablami? Da radę to jakoś sprawdzić bez warsztatu czy szukać od razu szamana?

Opublikowano (edytowane)

Wykasuj wszystkie błędy, zrób nowy autoscan i go tu wrzuć. Zobaczymy jakie błędy powróciły. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Masz błąd z komunikacją immo, ciekawe czy to nie tu leży problem.

Opublikowano

Ogólnie z zegarami nie tylko z immo która w nich siedzi. Dlatego niech da świeży autoscan z powracającymi błędami. 

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał:

Ogólnie z zegarami nie tylko z immo która w nich siedzi. Dlatego niech da świeży autoscan z powracającymi błędami. 

oczywiście jak najbardziej :thumbup1: od tego trzeba by zacząć

Opublikowano

Zrobione. Tak przy okazji, jest opcja że tylna lampa z przeciwmgielnym zrobiła jakieś zwarcie? Od jakiegoś czasu łapie mi wilgoć i zebrała tam już troszeczkę wody przy dole, tak wysokości powiedzmy 0,5cm.

bledy.txt

Opublikowano (edytowane)

1. Było coś robione przy instalacji elektrycznej?

2. Zegary pokazują wszystkie wskazania czy brakuje czegoś? Np. godziny itp..?

Wyciągnij zegary (5 min roboty) tam z tyłu sa kostki zielona i niebieska, wypnij je i wepnij na nowo może gdzieś źle wpięte były. 

Wszystko wskazuje na problem z połączeniem z zegarami. Jeżeli wpięcie i wypięcie nie pomoże to najprawdopodobniej albo gdzieś wiązka can jest uszkodzona albo EEPROM w zegarach się wysrał i czeka cie wymiana zegarów. 

Żarówka przeciwmgielna raczej zegarów nie uwali. Jak jest zwarcie to wywali bezpiecznik lub gdy jest przerwa w obwodzie MCE odłącza dany układ. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Nic nie było robione. Z dwa lata temu przy rozrządzie gość wyłączył mi sondy w ECU bo miałem tylne katy wywalać ale nie były zapchane więc póki co zostawiłem. 

Kokpit nie pokazuje zupełnie niczego, odpala się tylko i wyłącznie ikonka airbag, ABS i one gasną po chwili, zostaje tylko ESP i się święci ale to pewnie od zmiany Aku bo kiedyś jak mi padł to też się świeciła i zniknęła. Zaraz poszukam na necie jak wyciągnąć budzik i sprawdzę te kostki. Wiązka can już mi nic nie mówi więc pewnie będzie laweta. W międzyczasie obdzwoniłem lokalnych szamanów, jeden zasugerował kostkę w stacyjce ale mi się wydaje że wtedy by w ogóle nie zakręcił silnik? 

Opublikowano (edytowane)

Wiązka can to wiązka po ktòrej komunikują sie ze sobą wszystkie sterowniki w aucie. Przekazują sobie informacje o różnych napięciach i częstotliwościach  Jeżeli ta komunikacja jest przerwana to tak jakbyś sobie złamał kręgosłup i uszkodził nerwy i chciał nogami poruszać. Głowa mówi porusz a nogi sztywne:decayed:

ESP wiadomo, po odłączeniu aku wyskoczy kontrolka bo kąt skrętu musi sie przyuczyć w czasie jazdy adaptacyjnej. Ale że zegary martwe to albo tak jak pisałem kostki, wiązki albo EEPROM w zegarach. 

Opuść kierownica całkiem na dół i do siebie. Pod zegarami masz taki plastik ze skają, pociągnij go energicznie do siebie (jest na zatrzaskach). Pod tym plastikiem po prawei i lewej stronie masz 2 śruby tezymające zegary. Wykręć je i można wyciągać zegary. Kluczyk oczywiście nie jest w stacyjce. Te kable za zegarami sa stosunkowo krótkie więc nie szarp za mocno. Wypnij najpietw lewą później prawą kostke, przechylając zegary w daną stronę by mieć dostęp do kostek. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
36 minut temu, Gadryl napisał:

jeden zasugerował kostkę w stacyjce ale mi się wydaje że wtedy by w ogóle nie zakręcił silnik? 

Dobry trop do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Jak się kostka uwali to efekt może być taki iż moduły nie są zasilane poprawnie,immo wówczas blokuje z powodu braku komunikacji zegarów z ECU.  

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, pila24 napisał:

Dobry trop do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Jak się kostka uwali to efekt może być taki iż moduły nie są zasilane poprawnie,immo wówczas blokuje z powodu braku komunikacji zegarów z ECU.  

Tyle że wszystkie moduły widać na autoscanie sa zasilane. Czyli stacyjka musiała podać po zacisku 15 czy 86s napięcie ma moduły inaczej vcds by pokazał "nie osiągalny" przy każdym z nich:eusathink:

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

A tak zaczynając od podstaw to wszystkie bezpieczniki miernikiem sprawdzane?

Opublikowano (edytowane)

Wytargałem ten budzik, kostki wypiąłem (no trochę mi zeszło nim wymyśliłem że trzymają je te plastikowe dinksy) wpiąłem, niestety nic z tego. A, oprócz budzika zauważyłem nie działa też panel klimy. Oprócz tego wszystko gra, światła, szyby, radio gra eska imprezka choć w mojej głowie słyszę tylko "baby dont hurt me". 

 

Sprawdzę tę kostkę stacyjki sam czy to już jakiś high level? Nie ma ten paszowóz jakichś może bezpiecznikow większych? Sprawdziłem tylko te w kokpicie przy drzwiach kierowcy. O ile to mogłyby być bezpieczniki. 
 

Cytat

A tak zaczynając od podstaw to wszystkie bezpieczniki miernikiem sprawdzane?

Napisaliśmy w tym samym momencie. Jak wyżej sprawdzałem ale tylko te przy drzwiach. Inne nie wiem gdzie są. Ogólnie siedzę trochę w komputerach więc miernik przyniosłem w pierwszej kolejności. Ale w przypadku auta nie wiem co jeszcze mógłbym nim sprawdzić.

Edytowane przez Gadryl
Opublikowano

A próbowałeś robić test modułów,np. Licznika? Są jakieś reakcje? Niemal w każdym module 1 błąd odnosi się do braku komunikacji z zegarami,a wiadomo ze licznik spina moduły w a4 b6

Opublikowano

Żeby dostać sie do stacyjki musisz odkręcić kierownicę (jeżeli dobrze pamiętam)  i osłony kolumny kierownicy. Kostka stacyjki jest po przeciwnej stronie do wkładki stacyjki (czyli pod kierownicą po lewej stronie). Kostka stacyjki ma 8 kontaktów,które są tak opisane:


30- stałe zasilanie z akumulatora 12V
30- jak wyżej
15- +12V po załączeniu kluczyka tzw zapłon
75- zasilanie odbiorników mocy jak światła, ogrzewanie szyby
P - zasilanie świateł postojowych po wyłączeniu kluczyka
86S- zasilanie radia. Załącza się po włączeniu kluczyka a wyłącza dopiero po jego wyjęciu ze stacyjki
50- zasilanie rozrusznika start


Wszystkie sygnały to załączenie napięcia akumulatora 12V lub jego wyłączenie

Tu masz filmek jak to wygląda:

 

Opublikowano
3 godziny temu, pila24 napisał:

A próbowałeś robić test modułów,np. Licznika? Są jakieś reakcje? Niemal w każdym module 1 błąd odnosi się do braku komunikacji z zegarami,a wiadomo ze licznik spina moduły w a4 b6

 Hm, nie. Ale jeśli da się to zrobić VCDSem Lite to mogę zrobić w każdej chwili. Tylko jak? bo sprawdzić błędy potrafię ale zrobić "test" już chyba nie. Nie grzebałem w nim więcej niż to konieczne.

Cytat

Żeby dostać sie do stacyjki...

Wygląda na już bardziej skomplikowaną operację ale nie coś czemu bym nie dał rady. Jednak zanim się wezmę - wypada na to, że jeśli jest coś nie tak z kostką, to powinienem mieć już w zapasie nową? Nie chciałbym wybebeszyć tematu tylko po to żebym nie miał co dalej zrobić z tą kostką.. bo co mogę z nią zrobić? Sprawdzę to miernikiem? czy mieć na podorędziu gotową nową?

To, że panel klimy również nie działa nie ma nic wspólnego?

No i te bezpieczniki, są gdzieś pod maską jeszcze jakieś czy to co sprawdziłem przy drzwiach kierowcy to wszystko?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...