daniels1 Opublikowano 23 Października 2020 Opublikowano 23 Października 2020 Witam, Proszę o analizę logów. Od jakiegoś czasu nie jeździ tak jak powinno. Zaczęło się jakiś miesiąc temu. Objawy: -Na zimnym silniku nie za każdym razem motor nierówno pracuje tak jakby korekcje wtrysków były nie takie.Obroty trzyma równe. -Raz miałem taką akcję ,że odpaliłem auto rano od "strzała" obroty równiutkie a po dodaniu gazu telepało silnikiem i zero mocy, w między czasie po odpuszczaniu gazu auto zgasło kilka razy, w końcu na dłuższym prostym odcinku udało się przekroczyć 3000 obr/min i się wszystko odblokowało(znajomy zasugerował N75 więc wymieniłem i po problemie) -Zaczęło przeładowywać turbo czego wcześniej nie było(geometria czyszczona rok temu auto nie zamulane, brak wyczuwalnego luzu wzdłużnego na wirniku ,sztanga pracuje lekko) -Ostatnio była akcja tego typu ,że turbo "wstawało" grubo po osiągnięciu 2k obr/min.W tej chwili jest ok tzn zaczyna ciągnąć od około 1700 obr/min -Podczas wykonywania logów dynamicznych na 3 jazdy przeładowało 3 razy... A teraz jakie działanie zostały podjęte: -Wymiana zaworka N75 niestety na używany więc żadna pewność ,że sprawny -Wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych -Czyszczenie zaworu EGR -Czyszczenie na lustro kolektora ssącego wraz z kanałami w bloku -Wszystkie uszczelki od od zdemontowanych elementów wymienione na nowe, włącznie z dwoma pierścieniami idącymi do IC Po tych zabiegach przez tydzień czasu silnik pracował jak nigdy...zero przeładowań ,szarpania , turbo dużo wcześniej wstawało no i znowu to samo się zaczęło. Cały czas mnie męczy ten zawór sterujący turbiną. Miałem też chwilowe podejrzenie co do pracy przepływki ale nie jest ekspertem więc piszę tutaj. Na próbę zaślepiałem podciśnienie od EGR ale bez skutków. Rozrząd wymieniony pół roku temu, pompa Vacuum szczelna. Poniżej zestaw logów. Może jakaś mądra głowa znajdzie przyczynę moich problemów. Basic settings: GRUPA 000: http://vaglogi.pl/log-000_2R4Q7ed.html GRUPA 003: http://vaglogi.pl/log-003_93RXW.html GRUPA 011: http://vaglogi.pl/log-011_Ck4xf4.html Logi statyczne: GRUPY 000-001- 003: http://vaglogi.pl/log-000_001_003_98v3xp.html GRUPY 004-007- 008: http://vaglogi.pl/log-004_007_008_5BbE6TK.html GRUPY 011-013- 018: http://vaglogi.pl/log-011_013_018_jpzD1T5.html GRUPA 023: http://vaglogi.pl/log-023_s3J83.html Logi dynamiczne: GRUPY 001-003-004: http://vaglogi.pl/log-001_003_004_oP0981.html GRUPY 003-011-013: http://vaglogi.pl/log-003_011_013_5iSpq8.html GRUPY 008-010-011: http://vaglogi.pl/log-008_010_011_M9vRV0d.html Z góry dziękuję wszystkim za pomoc
kamil-vag Opublikowano 23 Października 2020 Opublikowano 23 Października 2020 Jak dla mnie to turbo znowu do czyszczenia... Ewentualnie źle podpięte podciśnienia albo n75 felerny, ale jak na poprzednim było to samo to wróć do zabrudzonej geometrii turbo... Co do korekcji są wysokie na 3 i 4 cylindrze, uszczelniacze pewnie do wymiany.
daniels1 Opublikowano 24 Października 2020 Autor Opublikowano 24 Października 2020 Dzięki za podpowiedź Przewody podpięte są na pewno ok. Wymienię chyba jeszcze raz zawór ale tym razem na nowy ,a jak nie pomoże to wyciągam turbo do czyszczenia. Jak ogarnę dam znać , chyba że ktoś miałby jeszcze jakieś pomysły to chętnie wysłucham.
daniels1 Opublikowano 6 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2020 Problem rozwiązany... Główną przyczyną okazał się N75. Po wymianie jak ręką odjął
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się