Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Prośba o analizę logów 1.9 AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Proszę o analizę logów.

Od jakiegoś czasu nie jeździ tak jak powinno.

Zaczęło się jakiś miesiąc temu.

Objawy:

-Na zimnym silniku nie za każdym razem motor nierówno pracuje tak jakby korekcje wtrysków były nie takie.Obroty trzyma równe.

-Raz miałem taką akcję ,że odpaliłem auto rano od "strzała" obroty równiutkie a po dodaniu gazu telepało silnikiem i zero mocy, w między czasie po odpuszczaniu gazu auto zgasło kilka razy, w końcu na dłuższym prostym odcinku udało się przekroczyć 3000 obr/min i się wszystko odblokowało(znajomy zasugerował N75 więc wymieniłem i po problemie)

-Zaczęło przeładowywać turbo czego wcześniej nie było(geometria czyszczona rok temu auto nie zamulane, brak wyczuwalnego luzu wzdłużnego na wirniku ,sztanga pracuje lekko)

-Ostatnio była akcja tego typu ,że turbo "wstawało" grubo po osiągnięciu 2k obr/min.W tej chwili jest ok tzn zaczyna ciągnąć od około 1700 obr/min

-Podczas wykonywania logów dynamicznych na 3 jazdy przeładowało 3 razy...

 

A teraz jakie działanie zostały podjęte:

-Wymiana zaworka N75 niestety na używany więc żadna pewność ,że sprawny

-Wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych

-Czyszczenie zaworu EGR

-Czyszczenie na lustro kolektora ssącego wraz z kanałami w bloku

-Wszystkie uszczelki od od zdemontowanych elementów wymienione na nowe, włącznie z dwoma pierścieniami idącymi do IC

 

Po tych zabiegach przez tydzień czasu silnik pracował jak nigdy...zero przeładowań ,szarpania , turbo dużo wcześniej wstawało no i znowu to samo się zaczęło.

Cały czas mnie męczy ten zawór sterujący turbiną.

Miałem też chwilowe podejrzenie co do pracy przepływki ale nie jest ekspertem więc piszę tutaj.

Na próbę zaślepiałem podciśnienie od EGR ale bez skutków.

Rozrząd wymieniony pół roku temu, pompa Vacuum szczelna.

 

Poniżej zestaw logów.

Może jakaś mądra głowa znajdzie przyczynę moich problemów.

 

Basic settings:

GRUPA 000: http://vaglogi.pl/log-000_2R4Q7ed.html

GRUPA 003: http://vaglogi.pl/log-003_93RXW.html

GRUPA 011: http://vaglogi.pl/log-011_Ck4xf4.html

 

Logi statyczne:

GRUPY 000-001- 003: http://vaglogi.pl/log-000_001_003_98v3xp.html

GRUPY 004-007- 008: http://vaglogi.pl/log-004_007_008_5BbE6TK.html

GRUPY 011-013- 018: http://vaglogi.pl/log-011_013_018_jpzD1T5.html

GRUPA 023: http://vaglogi.pl/log-023_s3J83.html

 

Logi dynamiczne:

GRUPY 001-003-004: http://vaglogi.pl/log-001_003_004_oP0981.html

GRUPY 003-011-013: http://vaglogi.pl/log-003_011_013_5iSpq8.html

GRUPY 008-010-011: http://vaglogi.pl/log-008_010_011_M9vRV0d.html

 

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc

 

 

Opublikowano

Jak dla mnie to turbo znowu do czyszczenia... Ewentualnie źle podpięte podciśnienia albo n75 felerny, ale jak na poprzednim było to samo to wróć do zabrudzonej geometrii turbo... 

Co do korekcji są wysokie na 3 i 4 cylindrze, uszczelniacze pewnie do wymiany. 

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź:thumbup1:

Przewody podpięte są na pewno ok.

Wymienię chyba jeszcze raz zawór ale tym razem na nowy ,a jak nie pomoże to wyciągam turbo do czyszczenia.

Jak ogarnę dam znać , chyba że ktoś miałby jeszcze jakieś pomysły to chętnie wysłucham.

Opublikowano

Problem rozwiązany...

Główną przyczyną okazał się N75.

Po wymianie jak ręką odjął:cwaniak:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...