Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka chłodzenia i "latający" wskaźnik temperatury.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć, znów mam problem z moim autem.

 

Dziś podczas jazdy autostradą w pewnym momencie wyskoczyła mi kontrolka "kuhlmittel" czyli kontrolka płynu chłodzącego i zaczął wariować mi wskaźnik temperatury silnika, gdyż strzałka nagle przeskoczyła na ok 110-115 stopni.  Lekko wystraszony zatrzymałem auto po ok. kilometrze na zatoczce i sprawdziłem płyn chłodzący i bezpieczniki, pierwsze co mi przyszło na myśl. Wszystko było w normie, silnik też nie był przegrzany (sprawdzane "na czuja", ale mniej więcej znam jego temperatury podczas pracy), po ok 20km sprawdziłem ponownie i dalej była ok temperatura. Kontrolka ciągle pojawiała się i znikała wraz z wariującym wskaźnikiem, który raz stał w 90 stopniach, a raz skakał od 110 do 130 stopni, aby po chwili opaść spowrotem na 90. Na postoju wentylator pracował intensywnie jakby silnik się grzał, ale nic takiego nie wyczułem. Wrzucam tu filmik (oglądajcie do końca) tego o czym mówię, dodam, że dzieje się to niezależnie od prędkości czy obrotów (sprawdzane od 1400/500 do 3500).

 

Moje pomysły to : termostat, czujnik temperatury - co sądzicie i czy coś innego wam się nasuwa, bo nie chcę też nic sugerować?

 

 

@PS. Nie zwracajcie uwagi na migające kontrolki - olej jest w normie, uszkodzony jest czujnik, a spryskiwacze wiadomo, ikonka silnika też się świeci zawsze jak to często bywa.

Edytowane przez Begi
Opublikowano

Czujnik płynu. Porównaj ze sobą jakie temperatury podaje do silnika i na zegary. 

Opublikowano

A wymiana czujnika jest w miarę prosta, czy raczej skomplikowana akcja?


PS. Mogę prosić moderatora o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu, bo przez nieuwagę dodałem tutaj?

 

Opublikowano

Sama wymiana jest prosta ale dostęp do niego jest trochę utrudniony. Siedzi przy ścianie grodziowej. Jak będziesz kupował to kup albo najlepiej oryginał z ASO albo sprawdzone zamienniki bo jak kupisz najtańsze badziewie z alledrogo to będziesz wymieniał do skutku. 

20201030_092823.jpg

Opublikowano

Tu masz pokazane popatrz sobie jak to wygląda

 

Opublikowano

Po wymianie czujnika temperatury płynu chłodzącego problem zniknął, rozwiązało to też drugi problem nieodpalającego silnika.

 

Dzięki, do zamknięcia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...