Begi Opublikowano 29 Października 2020 Opublikowano 29 Października 2020 (edytowane) Cześć, znów mam problem z moim autem. Dziś podczas jazdy autostradą w pewnym momencie wyskoczyła mi kontrolka "kuhlmittel" czyli kontrolka płynu chłodzącego i zaczął wariować mi wskaźnik temperatury silnika, gdyż strzałka nagle przeskoczyła na ok 110-115 stopni. Lekko wystraszony zatrzymałem auto po ok. kilometrze na zatoczce i sprawdziłem płyn chłodzący i bezpieczniki, pierwsze co mi przyszło na myśl. Wszystko było w normie, silnik też nie był przegrzany (sprawdzane "na czuja", ale mniej więcej znam jego temperatury podczas pracy), po ok 20km sprawdziłem ponownie i dalej była ok temperatura. Kontrolka ciągle pojawiała się i znikała wraz z wariującym wskaźnikiem, który raz stał w 90 stopniach, a raz skakał od 110 do 130 stopni, aby po chwili opaść spowrotem na 90. Na postoju wentylator pracował intensywnie jakby silnik się grzał, ale nic takiego nie wyczułem. Wrzucam tu filmik (oglądajcie do końca) tego o czym mówię, dodam, że dzieje się to niezależnie od prędkości czy obrotów (sprawdzane od 1400/500 do 3500). Moje pomysły to : termostat, czujnik temperatury - co sądzicie i czy coś innego wam się nasuwa, bo nie chcę też nic sugerować? @PS. Nie zwracajcie uwagi na migające kontrolki - olej jest w normie, uszkodzony jest czujnik, a spryskiwacze wiadomo, ikonka silnika też się świeci zawsze jak to często bywa. video-1603996480.mp4 Edytowane 29 Października 2020 przez Begi
Muskel1 Opublikowano 29 Października 2020 Opublikowano 29 Października 2020 Czujnik płynu. Porównaj ze sobą jakie temperatury podaje do silnika i na zegary.
Begi Opublikowano 30 Października 2020 Autor Opublikowano 30 Października 2020 A wymiana czujnika jest w miarę prosta, czy raczej skomplikowana akcja? PS. Mogę prosić moderatora o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu, bo przez nieuwagę dodałem tutaj?
Muskel1 Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 Sama wymiana jest prosta ale dostęp do niego jest trochę utrudniony. Siedzi przy ścianie grodziowej. Jak będziesz kupował to kup albo najlepiej oryginał z ASO albo sprawdzone zamienniki bo jak kupisz najtańsze badziewie z alledrogo to będziesz wymieniał do skutku.
Muskel1 Opublikowano 30 Października 2020 Opublikowano 30 Października 2020 Tu masz pokazane popatrz sobie jak to wygląda
Begi Opublikowano 14 Listopada 2020 Autor Opublikowano 14 Listopada 2020 Po wymianie czujnika temperatury płynu chłodzącego problem zniknął, rozwiązało to też drugi problem nieodpalającego silnika. Dzięki, do zamknięcia
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się