Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Nie działają tylne czujniki parkowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Z dnia na dzień przestały mi działać czujniki parkowania w audi a4 b7, silnik 1.6. MPI. Obecnie po włożeniu wstecznego słychać ciągły dźwięk. Przykładałem ucho do każdego z nich i z każdego czujnika słychać cykanie, czyli czujniki parkowania nie są uszkodzone tak? Czy to jest objaw jakiegoś spalonego bezpiecznika? Czy przerwanie jakiegoś kabelka? Czy ktoś miał podobny przypadek i rozwiązał ten problem?

Opublikowano (edytowane)

Jest usterka w układzie pdc. W takim przypadku układ jest ze względów bezpieczeństwa deaktywowany. Podłącz pod komputer i będzie wiadomo co mu dokładnie dolega. Stawiam na któryś z czujników. Pomino cykania może być uszkodzony. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

A jak to sprawdzić w vag-com?

Opublikowano

o, zupełnie przypadkiem dzięki tematowi dowiedziałem się, że czujniki powinny cykać :D

moje czujniki też mają jakąś usterkę ale nie sprawdzałem jaką, objawy to nie działanie czujników rano przy wyjeżdżanie spod domu jest ciągły pisk a jak parkuję pod pracą to już są całkowicie sprawne

 

Opublikowano

Łączysz się z autem i albo najlepiej aktywujesz funkcję autoscan w vag-com, wtedy szystkie sterowniki sprawdza albo jeżeli jeden konkretny sterownik chcesz sprawdzić to wchodzisz w niego i odczytujesz błędy. 

Opublikowano

Tyle to się domyślam ale czy nie wiadomo dokładnie w który kanał wejść w vag-com? W sobotę podpinałem komputer i przez ogólne skanowanie nie widziałem żadnych błędów :(

Opublikowano
1 minutę temu, bananowyludzik napisał:

o, zupełnie przypadkiem dzięki tematowi dowiedziałem się, że czujniki powinny cykać :D

moje czujniki też mają jakąś usterkę ale nie sprawdzałem jaką, objawy to nie działanie czujników rano przy wyjeżdżanie spod domu jest ciągły pisk a jak parkuję pod pracą to już są całkowicie sprawne

 

Cykanie nie jest wyznacznikiem sprawności. Cykają bo są to urządzenia wysyłające ultradźwięki. Pomimo cykania może być uszkodzony. Twój przypadek jest tego przykładem. Najczęstrzą przyczyną jest dostanie się do czujników wilgoci. Wtedy właśnie tak to wygląda, raz działają raz nie. 

Opublikowano
1 minutę temu, krzysziek_1710 napisał:

Tyle to się domyślam ale czy nie wiadomo dokładnie w który kanał wejść w vag-com? W sobotę podpinałem komputer i przez ogólne skanowanie nie widziałem żadnych błędów :(

W sobote czujniki działały, czy nie?

Opublikowano

W sobotę już nie działały

 

Opublikowano

Wchodzisz normalnie w sterownik pdc (76) i odczytujesz zapisane błędy (02)

Opublikowano

Wieczorem jeszcze raz popatrzę

Opublikowano

pokazało mi taki błąd: 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 8E0 919 283 B
  Component and/or Version: Parkhilfe 4-Kan H06 0020
           Software Coding: 0010014
            Work Shop Code: WSC 49140
1 Fault Found:
01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345)
        004 - No Signal/Communication
 

Patrzyłem również w blokach pomiarowych to czujniki pokazywały odległość po 255 cm

Opublikowano

Masz hak holowniczy?

Opublikowano (edytowane)

Tak, mam taki odpinany. I co najlepsze po skasowaniu błędu tego bledu, znów się pokazywał po wbiciu wstecznego (oczywiście przy tym był długi dźwięk z głośniczka od czujników parkowania)

Edytowane przez krzysziek_1710
...
Opublikowano

Zrób kompletny Autoscan i go tu wstaw. 

1. Czy ten hak jest dokładany czy fabryczy?

2. Nie ma komunikacji ze sterownikiem haka, albo się wysypał albo kostka do niego lub kable uszkodzone. 

 

Opublikowano

Z całego skanowania pokazało tylko to...

Hak jest fabryczny

Opublikowano

Robiłeś coś przy elektryce ostatnio?

Wygląda na to, że sterownik haka albo okablowanie do niego uszkodzone. 

Opublikowano

Właśnie nic nie robiłem. Samochód był tylko na wymianie rozrządu ale to raczej nie ma nic wspólnego...

A jest jakiś związek haka ze wspomaganiem parkowania?

Opublikowano

Związek jest taki, że mając hak holowniczy masz w niektórych sterownikach zaznaczone w ich kodowaniu, że masz hak holowniczy. Między innymi w sterowniku pdc, który "wiedząc",  że masz hak holowniczy próbuje się z nim komunikować, a komunikować się z nim musi bo gdy jest podpięta wtyczka od przyczepki musi wyłączyć tylne czujniki. 

Opublikowano

To mam gdzieś w okolicach haka szukać jakiegoś przerwanego przewodu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...