Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura kodowania pilotów centralnego zamka w A4 B6 i B7


domjenick

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Niestety jeden z moich kluczyków zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach, koszt wykonania przez fachowców jest dosyć wysoki (w ASO życzą sobie za to 800zł, u majstra 450 zł) dlatego mam pytanie co do samodzielnego dorabiania kluczyka. Z tego co udało mi się ustalić proces będzie następujący:

1. Kupno nowego/używanego klucza

2. Dopasowanie grota u majstra

3. Adaptacja immo (konieczny nowy transponder i odczytanie PINu)

4. Przyuczenie centralnego zamka

I tutaj pojawiają się moje pytania:

1. W moim obecnym kluczyku mam takie dane:

8Z0 837 231 D

433,92 MHz
2024A4
09/03

- Czy klucze z poniższych aukcji będą pasować? Mój ma końcówkę numeru części "D" natomiast te z aukcji "R" i "A", jakie to ma znaczenie?

Mój: 8Z0 837 231 D

Aukcja 1: 4D0 837 231 A

Aukcja 2: 4D0 837 231 R

http://allegro.pl/kluczyk-audi-pilot-4d0-837-231-a-audi-a2-a3-i-inne-i6122840092.html

http://allegro.pl/kluczyk-pilot-audi-a2-a3-a4-a6-a8-nowy-i5284520567.html

- Częstotliwość 433,92 i 433 to w praktyce to samo tylko zaokrąglone czy to kompletnie dwa różne modele?

2. Czy adaptacje immo (znając PIN) wykonam najprostszym VAGiem w programie VAG-COM lub VCDS-lite?

3. Czy przyuczenie centralnego zamka to zwykły proces jak przy wymianie baterii? (Przytrzymanie kłódki przy włączonym zapłonie)

Proszę o pomoc kogoś obeznanego w temacie :)

Pozdrawiam


Podbijam, czy mógłby ktoś pomoc w tej sprawie?

Edytowane przez buger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Juz przejrzałem mase wątków i tematów oraz tagów . I nic nie rozwiazalo mojego problemu.wiec postanowilem napisac co boli moje audi.

Pilot od auta posiadam jeden jest to scyzoryk wszystko działało ok jedynie można było sie doczepic do słabego zasiegu pilota,ktory dziala tylko przy samochodzie.

Audi nabylem nie dawno wiec pierwsza mysl slaba bateria w pilocie.

Po wymianie bateri zadnego lepszego efektu. Dzialalo wszystko jak ostatnio z pilota zamykanie otwieranie itp. I zasieg ten sam czyli slaby.

Myslenie nie boli wiec wujek google szukam problemu co i jak.....ale po jakims czasie od wymiany bateri moze dwa trzy tygodnie podchodze do auta klikam pilot na otwarcie a tu CISZA zero reakcji , no to otwieram z klucza. Po przekreceniu klucza w zamku otwieraja sie tylko dzwi kierowcy a po 10sek. Wlacza sie alarm? ,wkladam klucz do stacyjki przekrecam alarm milknie. Otwieram reszte drzwi przyciskiem na dzwiach kierowcy.

A zamkniecie wyglada tez przez klucz i po przekreceniu dziala caly centralny zamek i sie Zamyka auto.

A przy otwarciu tak jak opisalem i za kazdym razem jest tak sam.

Co tu robic gdzie szukac przyczyny i co proponujecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przyuczyłeś z powrotem kluczyk do auta?

włóż do stacyjki przekręć na zapłon i wciśnij przycisk otwierania. powinno przywrócić funkcję.

a co do anteny sprawdź lewą tylną szybę czy masz kabelek od szyby do wzmacniacza antenowego, jeśli luty są całe (na szybie) zobacz czy jest przejście we wzmacniaczu.

jeśli tak to pozostaje przedzwonić kabelek z obydwu końców

przy wzmacniaczu i MK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problemz centralnym zamkiem, pojawia się tylko czasami. W ostatnich 3 tygodniach coraz częściej.

Pilot nie otwiera drzwi, trzeba radzić sobie kluczem. Baterie w pilocie wymienione.

Istotnym faktem jest to, że na wyświetlaczu nie widzę kiedy drzwi kierowcy są zamknięte a kiedy otwarte. Pewnie czujnik zasyfiony albo go szlag trafił.
Niemniej jednak cała reszta działa sprawnie i centralny nie działa tylko czasami ....

Gdzie szukać przyczyny ? z góry dzięki za odpowiedzi :hi:

Edytowane przez pakamc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 tygodni mam problem z pilotem. Pożyczyłem auto a jak już dostałem z powrotem to pilot nie zamykał ani otwierał. Wsadziłem kluczyk do stacyjki przekręciłem na pierwszą pozycje przycisnąłem zamykanie później otwieranie na 10 sec pilot zaczął reagować podziałał 2 dni i znowu to samo powtarzałem operacje z kodowaniem kilka razy czasami działał kilka dni a czasami kilka godzin. Mam tylko jeden kluczyk, baterie wymieniałem, czyściłem specjalnym preparatem pilota, kluczykiem mogę zamykać i otwierać bez problemu.. Jak można sprawdzić czy pilot daje sygnał? Po otwarciu pilota można tą całą kostkę z lutami jakoś wyciągnąć?

Ktoś wie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam taki problem wsadzam kluczyk w stacyjkę przekręcamy (nie odpalam jeszcze ) i mój centralny się uruchamia jakby chciał się zamknac Lecz nie zamyka jest sam ruch siłowników o co chodzi ktoś coś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, dzisiaj miałem taką dziwną sytuację, rano auto normalnie otworzyłem pilotem, dojechałem do pracy, i już nie mogłem zamknąć. Dioda w pilocie miga. Nie mogłem go też zakodować w stacyjce. Po powrocie do domu sprawdziłem drugi kluczyk, i działa normalnie.

Jakby się tylko rozkodował, to bym to wytłumaczył chwilowym brakiem styku z baterią, ale dlaczego nie mogę go zakodować w stacyjce? Pewnie będę musiał dodać do VCDSem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, mam pytanko. Dorwałem drugi kluczyk do swojej B6. Drobiłem grot i wsadziłem czysty transponder. Udało mi się dodać kluczyk. Auto odpaliło. Znikną napis SAFE. Problem w tym że jak Dodałem nowy to usuną się stary. Dodałem stary jeszcze raz to usuną się nowy. W liczniku chciałem dodać drugi kluczyk bo z tego co pamiętałem przy zakładaniu licznika z kolorem ustawiłem wartość 1 w New value, a teraz przy próbie ustawienia 2 cały czas pokazuje mi error? Czy to wina kabla i trzeba próbować aż do skutku czy może inaczej to ugryźć ? Może ktoś podpowie.

 

Problem rozwiązany. !

Edytowane przez Czaki89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.01.2017 o 20:17, Czaki89 napisał:

Problem rozwiązany. !

To teraz wypadałoby podzielić się z innymi forumowiczami sposobem rozwiązania problemu.

 

--

Pozdrawiam.

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel cos nie lapal poprostu. Zalogowalem sie pinem licznika. Wszedlem w adaptacje. Odpowiedni kanał. Wstawilem nową wartosc 2 ..test save. pokazuje sie 1-2 (w liczniku pod kilometrami) Wyciagam kluczyk. wkladam drugi, przekrecam na zaplon, pokazuje sie 2-2. i to tyle co dzis zrobilem. Wczesniej chyba cos nie chcialo współpracować.. [emoji14]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy niedawno kupiłem auto, i niby były 2 kluczyki ale poprzedni właściciel twierdził ze podczas montażu alarmu zakodowali tylko jeden kluczyk. i tak ten jeden działa normalnie otwiera zamyka odpala auto, natomiast ten drugi nie otwiera i nie zamyka ale odpala auto, podłączyłem vaga i mam wartość 1100 ale jak naciskam któryś z przycisków na drugim kluczyku w tych pierwszych okienkach te wartości się nie zmieniają. Co mam zrobić? usunąć ten klucz i zaadoptować go jeszcze raz? czy jest problem gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem baterie ale niestety nic nie pomogło kluczyk w ogóle nie otwiera ani nie zamyka ale odpala auto.  dziś bylem u "fachowców" którzy montowali to odcięcie zapłonu i stwierdzili ze pada moduł komfortu i dlatego ten jeden kluczyk już nie działa i za niedługo padnie drugi. Czy to może być prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie próbowałem w ten sposób, a w tym filmiku chyba zostały usunięte wszystkie klucze i zapisane od nowa tak? nie chce zostać bez kluczyków więc się trochę obawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz kluczyki i sprawdź czy numery są zgodne lub częstotliwości ich pracy. Moduł komfortu odpowiada za centralkę. Jeżeli byłby uwalony to raczej jeden i drugi kluczyk by nie reagował. Czy w Module Komfortu wchodziłeś w bloki pomiarowe? Tam gdzie widać w okienkach zmieniające wartości gdy przyciskasz guziki na kluczykach.. ? Nawet jeśli kluczyk nie jest zakodowany to wartości powinny się zmieniać..

Zawartość dodana 4 minutes later

Musze sprecyzować. MK-46- bloki pomiarowe-08- Kanał 007- Go . I tam sprawdzasz czy pilot reaguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wchodziłem w te bloki pomiarowe i pokazuje mi wartosc 1100 wiec sa niby 2 kluczyki zakodowane, ale jak wcisnę jaki kolwiek przycisk na kluczyku który otwiera zamyka i odpala auto wartości się zmianiają w tych blokach pomiarowych, natomiast jak wcisnę przyciski w tym kluczyku który nie otwiera i nie zamyka a jedynie odpala żadne wartości się nie zmieniają, sprawdzałem numery są takie same, częstotliwość pracy również jest taka sama, mało tego mam jeszcze 2 inne kluczyki z taka sama częstotliwością pracy jedynie numer jest bez litery "D" na końcu i również nie reagują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol, kluczyk na 100% jest uwalony. Mam to samo, sprawdzałem w innym aucie i też moduł go nie widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, miałem podobny problem.

Rozwiązanie było następujące:  audi w pierwszej połowie 2002 roku i starsze miało inne kodowanie niż rocznik 2003 i młodsze. Te piloty ze sobą nie współpracują.

Sprawdź numer MK, i porównaj to z danymi z pierwszej strony posta o module komfortu.

Chyba że walczysz ze swoim starym kluczykiem- to wtedy jest uwalona płytka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tylko ten kluczyk to nie było by źle na pewno taniej jak by wymieniać uwalony moduł komfortu. dzięki wielkie koledzy za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...