Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Procedura kodowania pilotów centralnego zamka w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Vag dash can tak jak wihajster napisal. Moge cos takiego miec do sprzedania jakby byl ktos zainteresowany.

Opublikowano
Wchodzimy w 17 czyli zestaw wskaznikow. Logujemu sie kodem do immo. Pozniej adaptacja kanal 21. Jako nowa wartosc wpisujemy 0 i pozniej test i zapisz. w tym momencie wszystkie kluczyki sa wymazane. Teraz w tym samym polu wpisujemy liczbe kluczykow ktore chcemy przyuczyc i wciskamy test i zapisz. Wyciagamy obecny kluczyk i wkladamy nowy. Po 2 sekundach od wlozenia nowego klucza kontrolka od immo zgasnie co oznacza ze klucze zostaly prawidlowo zakodowane. To jest procedura uczenia kluczy jesli chodzi o immo.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

nie trzeba kasowac kluczy tylko od razu adaptacje przeprowadzic...

W starym module komfortu miałem w blokach wartości mierzonych w kanale 007 wartość 1100 - zakodowane dwa kluczyki

Przeprowadziłem kodowanie w "nowym" module i kluczyki ruszyły ale w wartościach w kanale 007 i przed kodowaniem było 1101 (kluczyki nie reagowały, po zakodowaniu/dopasowaniu kluczyki ruszyły ale w blokach w kanale 007 jest dalej 1101.

Wpisałem w Adaptacjach w kanale 21 wartość 0 - nie ma możliwości zrobić test (nie aktywne) potem save i ... nic to nie zmienia - ani nie kasuje dopasowanych kluczyków ani nie wykasowuje ostatnio dopasowywanych.

Jak "wyzerować" kanał 21 (wykasować oba kluczyki) tak by po dopasowaniu mieć 1100?

zabiegu od cwiara nie próbowałem... logowałem moduł komfortu czyli sterownik 46 a cwiara wspomina o 17 - instruments ... czy kanał 21 to zbieg okoliczności że tu i tu odpowiadają za kluczyki, cwiara zrobił bład wspominając o sterowniku 17 czy nie?

Opublikowano

Jezeli chodzi o piloty i centralny zamek to modul komfortu a jezeli o immo to tylko licznik -17

Opublikowano

To tak konkretnie jak wykasować dotychczasowe piloty z MK?

bo jak mam 1101 wydaje się że mam 3 wgrane.

Opublikowano

sprawdz czy masz aktywny kanał 00

Opublikowano

rozumiem że w MK ... w Adaptacjach ...

sprawdzę po południu

---------- Post dopisany at 20:23 ---------- Poprzedni post napisany at 12:47 ----------

Oj chłopaki ...

Reasumując całą procedurę, krok po kroku:

1. Dopasowanie (przyuczenie) pilota kluczyka (po wymianie pilota, po wymianie modułu komfortu itd.)

a) sprawdzenie komunikacji pilota i ile pilotów jest przyuczonych

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007

w okienkach mamy:

poz. 1 - aktywowana po naciśnięciu guzika na pilocie - mówi o numerze pod jakim został przypisany

poz. 2 - aktywowana po naciśnięciu guzika na pilocie - mówi o przycisku który naciskamy 1: przycisk zamknięcia; 2: przycisk otwarcia bagażnika; 3: przycisk otwarcia; 4 - przycisk antynapadu (rzadko spotykane)

poz. 3 - wyświetla wartość czterocyfrową w formie 0 lub 1 - np. 1000 - oznacza przypisany pierwszy pilot i tylko jeden pilot; 1100 - oznacza przypisanie dwóch pilotów pierwszego i drugiego; 1101 - oznacza przypisanie trzech pilotów pierwszego, drugiego i czwartego itd

poz. 4 - status "Activated"

UWAGA:

Poprawnie jest kiedy mając dwa fabryczne piloty/kluczyki + mały czarny kluczyk plastykowy wartość w poz. 3 jest 1100

B) dopasowanie (przyuczenie) pilota kluczyka

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 10 - Adaptation => grupa 21

możliwe wartości do wpisanie:

- wartość 0 nie ma znaczenia (nic nie zmienia)

- wartości 1,2,3,4 - mówi o kolejności, w jakiej pozycji przypiszemy pilot (np. 1001 - oznacza przypisanie pierwszego i czwartego pilota)

- test

- wciskamy przycisk na pilocie (3 poz. zmieni się z Adjustment na Recognized)

- save

2. Usunięcie dopasowanych (przyuczonych) pilotów [zgubiony kluczyk itp.]

!!! USUWANIE POLEGA NA NADPISYWANIU !!!

a) sprawdzamy ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

w tym momencie odczytaliśmy ile mamy przypisanych pilotów z tym, że mając przypisanych więcej niż jeden (a drugi np. zgubiliśmy) to jeszcze nie wiemy której pozycji on odpowiada

B) sprawdzamy pod którą pozycją zapisany jest posiadany pilot

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 1 [w momencie naciskania dowolnego przycisku pilota]

w tym momencie wyświetli się nam numer pozycji do której przypisany jest posiadany kluczyk (zatem zagubiony kluczyk/pilot odp. następnej pozycji przy której figuruje "1"]

c) usuwamy żądany pilot

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 10 - Adaptation => grupa 21

- wpisujemy wartość odpowiadającą pozycji pilota którą chcemy wykasować (1,2,3 lub 4)

- test

- wciskamy przycisk na pilocie (3 poz. zmieni się z Adjustment na Recognized)

- save

- wciskamy przycisk na pilocie posiadanym

d) sprawdzamy ponownie ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

UWAGA:

jeśli wartość poz. 3 odpowiada temu ile posiadamy pilotów kończymy procedurę (np.mamy dwa piloty to wartość powinna być 1100)

3. Usunięcie dopasowanych (przyuczonych) pilotów [zmieniamy moduł komfortu]

!!! USUWANIE POLEGA NA NADPISYWANIU !!!

w tym przypadku wszystkie przypisane piloty nie odpowiadają przez nas posiadanym

a) sprawdzamy ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

w tym momencie odczytaliśmy ile mamy przypisanych pilotów

B) usuwamy żądany pilot

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 10 - Adaptation => grupa 21

- wpisujemy wartość odpowiadającą najwyższej pozycji pilota którego nie posiadamy (2,3 lub 4)

- test

- wciskamy przycisk na pilocie "I" (3 poz. zmieni się z Adjustment na Recognized)

- save

c) sprawdzamy ponownie ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

d) usuwamy żądany pilot ("II")

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 10 - Adaptation => grupa 21

- wpisujemy wartość odpowiadającą kolejnej najwyższej pozycji (niższa wartość niż w punkcie 3b) pilota którego nie posiadamy (1,2 lub 3)

- test

- wciskamy przycisk na pilocie "II" (3 poz. zmieni się z Adjustment na Recognized)

- save

e) sprawdzamy ponownie ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

UWAGA:

jeśli wartość poz. 3 odpowiada temu ile posiadamy kluczyków kończymy procedurę,

jeśli dalej jest więcej przypisanych pozycji niż posiadamy kluczyków ponawiamy procedurę z punktu 3d lub patrz przykład

Przykład:

Wymieniamy dotychczasowy moduł komfortu na "nowy" w którym sprawdziliśmy i mam przypisane 3 kluczyki, posiadamy tylko dwa:

- sprawdzamy ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

Wyświetliło nam się 1101

1101 - odpowiada przypisaniu 3 pilotów: pierwszemu, drugiemu i czwartemu

Posiadamy (dla przykładu) dwa kluczyki/piloty, które musimy przyuczyć

(dla sprawdzenie możemy podejrzeć czy nasze piloty się komunikują z modułem komfortu - patrz punkt 1a))

- dopasowanie (przyuczenie) pilota "I" kluczyka

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 10 - Adaptation => grupa 21

- wpisujemy wartość 4 - najwyższa z przypisanych pilotów

- test

- wciskamy przycisk na pilocie "I" (3 poz. zmieni się z Adjustment na Recognized)

- save

- sprawdzamy ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

Wyświetliło nam się 1101

gdzie ostatnia jedynka już odpowiada naszemu pilotowi "I"

- dopasowanie (przyuczenie) pilota "I" kluczyka poraz kolejny bo nie chcemy go na pozycji 4

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 10 - Adaptation => grupa 21

- wpisujemy wartość 1

- test

- wciskamy przycisk na pilocie "I" (3 poz. zmieni się z Adjustment na Recognized)

- save

- sprawdzamy ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

Wyświetliło nam się 1100

widać że MK przeniósł wartość tego samego kluczyka z poz. 4 na poz. 1

- dopasowanie (przyuczenie) pilota "II" kluczyka

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 10 - Adaptation => grupa 21

- wpisujemy wartość 2

- test

- wciskamy przycisk na pilocie "II" (3 poz. zmieni się z Adjustment na Recognized)

- save

- sprawdzamy ile i w jakich pozycjach są przypisane piloty

VCDS (VAG-COM) => SELECT => 46 - Central Conv. => 08 - Measuring Blocks => grupa 007 -----> odczytujemy poz. 3

Wyświetliło nam się 1100

do takiego układu dążyliśmy

ale mi wyszedł wykład ...

polecam również filmik z RossTech:

ps. tu używają kanału 00 w adaptacjach do kasowania ale po mimo aktywności kanału czasem może nie powodować wykasowania dopasowanych pilotów

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Jakie procedury musze spelnic po zgubieniu kluczyka? Myslalem nad usunieciem kluczykow i ponownym zaadoptowaniu zapasu. Co mi jest do tej operacji potrzebne. Temat obszerny i nie moge znalezc odpowiedzi na moje pytanie.

Opublikowano

Potrzebny pin immo do wykasowania i ponownego zakodowania immo oraz vag lub vcds. Musisz jeszcze wykasowac pilota.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Wyczytalem,ze pin moge zdobyc na jakiejs naklejce plastikowego klucza?

Opublikowano

Jezeli masz oryginalna przywieszke to powinienes miec pin. Pin sklada sie z 4 cyfr.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

Okazało się, że nie posiadam pinu. Za pomocą kabla można podobno odczytać pin z immo ale szukałem jakiegoś tematu i znowu niczego nie znalazłem, może ktoś ma jakiś opis ?

Ok, trochę wyżej jest odpowiedź na moje problemy, sorry.

Opublikowano

Mozna. Ale ten kabel na alle kosztuje ponad 800zl. Podjedz do kogos od licznikow to ci odczyta. Jakbys byl przy okazji we Wroclawiu to Ci moge odczytac.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Potrzebny pin immo do wykasowania i ponownego zakodowania immo oraz vag lub vcds. Musisz jeszcze wykasowac pilota.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nie robiłem tego nigdy przy immo a możliwe że tam można usunąć kluczyk, ale samego pilota z MK nie wykasuje w dosłownym znaczeniu, chyba że mając drugi kluczyk nadpisze ten zgubiony.

Opublikowano

Przy immo zawsze sie koduje od nowa. Nie ma mozliwosci dokodowania albo usuniecia jednego. A majac jednego tylko pilota moze go przyuczyc w miejsce zgubionego.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano

czy jak zmieniałem licznik to się zmieni pin, miałem przegrane immo z mojego starego licznika i kluczyk pasuje bez żadnego kodowanie do nowego licznika??

a pin jest 4 cyfry bo przy plastikowym kluczu mam przywieszke gdzie jest 5 cyfr w tym pierwsza jest 0 ??

Opublikowano

Pin immo powinien zostac ten sam. Jesli na zawieszce pierwsza cyfra to 0 to prawdopodobnie jest to pin immo.

Sprobuj zalogowac sie tym pinem do zegarow to bedziesz wszystko wiedzial :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Pin immo powinien zostac ten sam. Jesli na zawieszce pierwsza cyfra to 0 to prawdopodobnie jest to pin immo.

Sprobuj zalogowac sie tym pinem do zegarow to bedziesz wszystko wiedzial :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

czyli wchodze w 17 grupe

potem 11- Login

??

Opublikowano
Pin immo powinien zostac ten sam. Jesli na zawieszce pierwsza cyfra to 0 to prawdopodobnie jest to pin immo.

Sprobuj zalogowac sie tym pinem do zegarow to bedziesz wszystko wiedzial :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

czyli wchodze w 17 grupe

potem 11- Login

??

tak
Opublikowano
Pin immo powinien zostac ten sam. Jesli na zawieszce pierwsza cyfra to 0 to prawdopodobnie jest to pin immo.

Sprobuj zalogowac sie tym pinem do zegarow to bedziesz wszystko wiedzial :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

czyli wchodze w 17 grupe

potem 11- Login

??

tak

niestety po zmianie licznika zmienił się pin :facepalm:

czy idzie po nr licznika sprawdzić pin??

nr licznika 8e0 920 930 R ; AUZ6Z0C0145081

Opublikowano

Tylko odczyt urzadzeniem. Albo z licznika albo latwiej z ecu silnika.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...