pete7 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 (edytowane) Cześć, mam problem z moim Audi A4 B6 1.6 2004. Przebieg 193 000 km. Silnik bierze olej na 1000 km 0.5 litra. Na krotkich dystansach czyli jazda po miescie, czy małe trasy do 150 km nie bierze nic. Ostatnio bylem w trasie 1100 km i poł bagnetu nie ma (miedzy min a max). Obecnie wlany jest Castrol Edge 5W-30 LL. Prosze o porady co robic. Zalać gestszym czy szykowac sie na wymiane pierscieni? Z góry dzieki Edytowane 20 Listopada 2020 przez pete7
Legion44 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 W dniu 20.11.2020 o 21:39, pete7 napisał: Cześć, mam problem z moim Audi A4 B6 1.6 2004. Przebieg 193 000 km. Silnik bierze olej na 1000 km 0.5 litra. Na krotkich dystansach czyli jazda po miescie, czy małe trasy do 150 km nie bierze nic. Ostatnio bylem w trasie 1100 km i poł bagnetu nie ma (miedzy min a max). Obecnie wlany jest Castrol Edge 5W-30 LL. Prosze o porady co robic. Zalać gestszym czy szykowac sie na wymiane pierscieni? Z góry dzieki Witam ogólnie z forum widać że te silniki lubią brać olej, chociaż w moim przypadku na okres 10tys dolewam około 0.5 litra jeżdżę na Oleju Motul X-Cess 5w40 i pamiętaj o tym nie zmieniaj na tzw. "gęstszy" olej bo jeśli producent zaleca taki olej w tym przypadku 5w40 to lejemy go do samego końca. Ja osobiście co druga wymiana płukanka silnika, nie wierzę w mity że coś tam wypłucze i nie wierz w to. Pozdrawiam. 1
pete7 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Opublikowano 22 Listopada 2020 2 godziny temu, Legion44 napisał: Witam ogólnie z forum widać że te silniki lubią brać olej, chociaż w moim przypadku na okres 10tys dolewam około 0.5 litra jeżdżę na Oleju Motul X-Cess 5w40 i pamiętaj o tym nie zmieniaj na tzw. "gęstszy" olej bo jeśli producent zaleca taki olej w tym przypadku 5w40 to lejemy go do samego końca. Ja osobiście co druga wymiana płukanka silnika, nie wierzę w mity że coś tam wypłucze i nie wierz w to. Pozdrawiam. Jak pojechałem do serwisu to jak mechanik dowiedział sie że zalany jest 5w30 to od razu powiedział ze jest za rzadki i zeby zmienic na 10w40
Legion44 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 To zmień mechanika jeśli jest zalecany olej przez producenta 5w40 to takiego się używa na twoim miejscu zrobił bym płukanke silnika i zalał coś z parametrami 5w40 np. Motul Valvoline Liquy Moly. Napewno nie zaszkodzi a wydaje mi się że się polepszy pierwsza wartość to zdolność oleju w niskich temperaturach czyli czym parametr jest mniejszy silnik szybciej dostanie oleju w górnej części silnika. Drugi parametr czyli 40 to film smarny i to jest bardzo istotne. Jak przejdziesz z 30 na 40 będzie ciut większy i tak bym zrobił. 1
pete7 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Opublikowano 22 Listopada 2020 2 godziny temu, Legion44 napisał: To zmień mechanika jeśli jest zalecany olej przez producenta 5w40 to takiego się używa na twoim miejscu zrobił bym płukanke silnika i zalał coś z parametrami 5w40 np. Motul Valvoline Liquy Moly. Napewno nie zaszkodzi a wydaje mi się że się polepszy pierwsza wartość to zdolność oleju w niskich temperaturach czyli czym parametr jest mniejszy silnik szybciej dostanie oleju w górnej części silnika. Drugi parametr czyli 40 to film smarny i to jest bardzo istotne. Jak przejdziesz z 30 na 40 będzie ciut większy i tak bym zrobił. ok, dzieki wielkie za rade. Tak zrobie, zobaczymy czy cos sie polepszy.
pila24 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 Godzinę temu, pete7 napisał: ok, dzieki wielkie za rade. Tak zrobie, zobaczymy czy cos sie polepszy. Napisz jeszcze jakie masz interwały wymiany oleju.
pete7 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Opublikowano 22 Listopada 2020 42 minuty temu, pila24 napisał: Napisz jeszcze jakie masz interwały wymiany oleju. Ja w marcu tego roku go kupiłem i wtedy wymienialem rozrzad i olej (187 000 km). Teraz ma ponad 193 000 km.
Legion44 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 5 minut temu, pete7 napisał: Ja w marcu tego roku go kupiłem i wtedy wymienialem rozrzad i olej (187 000 km). Teraz ma ponad 193 000 km. Wymiana oleju co 10 tys.
mareqww Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 14 godzin temu, pete7 napisał: Jak pojechałem do serwisu to jak mechanik dowiedział sie że zalany jest 5w30 to od razu powiedział ze jest za rzadki i zeby zmienic na 10w40 Zmień serwis czy mechanika - parametr cec**jący olej to lepkość w skrócie .... określająca opory przepływu. Olej jest rzadszy od wody dlatego pływa na jej powierzchni.
bodzio.c Opublikowano 29 Listopada 2020 Opublikowano 29 Listopada 2020 Te silniki maja problem z pierścieniami a zabawa ze zmianą gęstości oleju raczej nic nie da. Ja przed remontem lałem nawet syntetyk 10W60 i też go ubywało.
joko88 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Opublikowano 22 Grudnia 2020 Miałem podobny problem... mechanik powiedział, że albo wyciek, albo nieszczelne pierścienie. Znalazłem innego mechanika i okazało się, że odma i to wada konstrukcyjna i wtedy odme odłączyć od dolotu i wtedy nie wysyca nadmiernie oparów z bloku głowicy. Osobiście nie zdecydowałem się na to, auto i tak już ma swoje lata i dalej robię dolewki, póki co, ale może warto zasięgnąć rady innego mechanika?
pulpecik Opublikowano 22 Grudnia 2020 Opublikowano 22 Grudnia 2020 (edytowane) Przyczyn jest masa możliwych. Zacznijmy, że ekobzdury więc cienkie i delikatne pierścienie. Niby z jednej strony oszczędności różne, a z drugiej żłopanie oleju. Od cholery marek i modeli je ma. Żeby się odwalić od producenta wbija się normę w książeczkę np. 1L/1000km jako prawidłowe spalanie oleju. Barany to łykają jako prawdę objawioną, śmiejąc się jednocześnie ze starych silników, które nawet mocno wysilone mają taką normę(bo miały ten dupochron) jeżeli brały 1L ale na 10000 to już budziły poważne obawy. Może być tak, że mimo wszystko pierścienie są zapieczone i porządne wypłukanie im pomoże... albo i nie. Te pierścienie współczesne są delikatne jak gej ne pierwszej choince zakładowej Problemy z odmą przy takich wydelikaconych silnikach potrafią spowodować historie dawniej między bajkami układane. Separatory, zaworki... Uszczelniacze trzonków zaworowych i zespół prowadzenia/przylegania zaworu też bywają przyczyną i to często lekceważoną. Pomijam tu tematykę turbo. Longlife -u nas w EU, a na kontynencie amerykańskim w tych samych silnikach normalnie. Szybsze zużycie, szybsze zawalenie nagarem. Tak tak, nagar w silnikach wciąż obecny, bo w sumie silniki w głównym zamyśle i budowie wbrew powszechnej opinii aż tak od czasów badziewnych Polonezów nie odbiegły. Ba -te nowe zaczynają się równać z tamtymi przebiegami z których mój rower by się uśmiał. Co zrobić? A pomiar ciśnienia z próbą olejową. Przy zmianie oleju ja bym dał płukankę mocno i lał olej z dużym pakietem dodatków czyszczących. Ogarnięcie odmy. NA PRA WIE NIE Styl jazdy też ma znaczenie -częste deptanie na wysokim biegu bez redukcji powoduje większe zasysanie oparów. Po prostu podciśnienie w dolocie i dojenie przez silnik powietrza rosną gwałtownie. Stąd auta na autostradach obnażają swoje apetyty na oliwę. No i zakres obrotów ale do diabła -wolę dolewać niż jeździć jak dziad na którego wszyscy trąbią. I broń k... Boże jakieś pół syntetyki czy minerale "gęściejsze". To tylko pogorszy sytuację. W dłuższym rozrachunku zagrzybi pierścienie. Czasem zmiana oleju nieco pomaga, mimo lania porządnego. Wycieki na pół litra /1000km to ślady na każdym postoju i smród oleju pod maską, a nie zapocone uszczelki i tutaj nie ma co się pocieszać. Moje V6 poci się jak świnia z obu głowic chociaż na podjeździe nie ma śladów(nie ma kiedy zrobić...), dostaje po obrotach regularnie, ma gaz(w/g laików przyczyna zwiększonego poboru oleju), a jakoś nawet mimo wieku ciężko 1L na 10 000 przeskoczyć. Nowsze silniki są po prostu delikatne i robione w oparciu o nowe "genialne" zasady makrobiznesu. Edytowane 22 Grudnia 2020 przez pulpecik
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się