michcio1985 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 Panowie mam taki problem z AWX, że po rozgrzaniu już od ok 70st. silnik zaczyna telepać jakby mu wypadał zapłon na jednym cylindrze. Nie dzieje się to cały czas tylko ma takie napady. Ogólnie pali zimny i ciepły na dotyk, chodzi równomiernie , nie kopci, ma moc ( w żadnym zakresie obrotów nie przerywa), tylko to kołysanie na wolnych. Korekcje i bipy nie najlepsze ale w normie. Gdyby to była zużyta któraś z pompek byłoby to cały czas , a tak raz jest, przejdzie to znowu się pojawia. Moje podejrzenia schodzą na wiązkę od pompek, czy moglibyście coś konstruktywnie poradzić ? Może ktoś wymieniał i mu pomogło, jakie objawy były itp.
piotrsob1 Opublikowano 20 Listopada 2020 Opublikowano 20 Listopada 2020 Zrób loga grup 013, 018 i 023 w momencie gdy telepie na wolnych obrotach i zapodaj go tutaj
michcio1985 Opublikowano 21 Listopada 2020 Autor Opublikowano 21 Listopada 2020 Robiłem, nic nie pokazuje nadzwyczajnego. Bipy są takie same, a korekcję wzrastają na najgorszym do ok -+1mg i pływają między pompkami. Nie ma tak że któraś odstaje.
piotrsob1 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 4 godziny temu, michcio1985 napisał: Robiłem, nic nie pokazuje nadzwyczajnego. Bipy są takie same, a korekcję wzrastają na najgorszym do ok -+1mg i pływają między pompkami. Nie ma tak że któraś odstaje. No to nie powinno telepać Na pewno sprawdzałeś w momencie gdy telepało ? Bo jak akurat nie telepało to korekcje musiały być w miarę OK..
michcio1985 Opublikowano 21 Listopada 2020 Autor Opublikowano 21 Listopada 2020 Tak sprawdzalem, wzrastają korekcje i pływają różnymi wynikami po wszystkich czterech pompkach. Dzisiaj rano po 24h stania i przymrozku -4st.C odpalił od strzała i chodził równiutko puszczając bardzo delikatną chmurkę dymu. Mam ten samochód od 2 tyg także go nie znam? to musi być jakaś głupota, jak będę miał więcej czasu zrobię logi zaraz po odpaleniu na zimnym i potem po nagrzaniu.
michcio1985 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Opublikowano 22 Listopada 2020 Dziś rano odpaliłem auto z kompem, nie mam zrobionego loga bo nie bylo na to czasu. Ale... Korekcje w gr 13 1cyl.-1.2 , 2cyl +1.8 , 3cyl. +0.3, 4cyl. -0.3, zaś bipy nie przekraczały + 10 tylko na drugim cylindrze pokazywało 15-20. Co ciekawe po ok minucie pracy silnika korekcja na 2 cylindrze zeszła w ciągu zaledwie kilku sekund do +0.4. coś trochę odstaje od reszty ta jedna pompka, ale chyba nie dzieje się nic zlego. Drugą sprawą jest egr, zrobiłem Basic Settings, i gdy podwyższyło obroty silnik zaczynał znajomo telepać i leciał gęsty dym z rury. Powtórzyłem to 3razy i za każdym razem tak samo. Przy podniesieniu obrotów z nogi do ok 1,5tyś wszystko było ok . Także EGR psuje pracę silnika , tylko w jaki sposób? Podczas swojej pracy przycina grzybek?Zacina się i puszcza?
piotrsob1 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 (edytowane) Coś z tymi korekcjami jest nie halo, ich suma wynosi plus 0,6 a powinna być około zera ( +/- 0,1 ). Niemniej jednak dolne uszczelnienie pompki na drugim cylindrze się kończy . Z egr-em prosta sprawa , jak jest otwarty to silnik dostaje ciepły ładunek zasilający cylindry ( pomieszane powietrze z gorącymi spalinami ) i pracuje równo, jak dostaje tylko zimne powietrze to mu zapłony pewnie wypadają .... Sprawdź świece żarowe czy są sprawne, w AWX-ie ECU nie kontroluje ich sprawności a ta jest ważna przy zimnym silniku. Edytowane 22 Listopada 2020 przez piotrsob1
michcio1985 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Opublikowano 22 Listopada 2020 Porobiłem logi ale mam kłopot z ich wstawieniem tutaj. Może jutro mi się uda. Z korekcjami może coś poknocilem pisząc z pamięci, ale proporcje widać. Z logowalem od zimnego poprzez średnio nagrzany i nagrzany. Zauważyłem że: -w grupie 18 nie dzieje się nic, są same zera po dodaniu gazu 4 i dalej zero, także w porządku -bipy na 1i2 pompce rosną w temperaturze 60-70 st. do 50 potem zaczyna spadać i oscyluje w granicy 10-20. -podczas trzęsawki przepływ powietrza zaczyna zmieniać wartość o amplitudzie 100mg(nie mało wg. mnie) -korekcje, podczas trzęsawki wartość z pierwszego cylindra -1,8 wędrują w kierunku 0 lub na delikatny + kosztem 4cyl na którym idzie proporcjonalnie w plus. 2i3cyl nie wykazuje większych wachań
piotrsob1 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 (edytowane) Cylindry na których korekty dochodzą w okolice dwóch na plusie a w innych warunkach ( np. temperatura silnika ) się zmniejszają to na bank mają problemy z dolnym uszczelnieniem tych pompek . I to jest powodem telepania silnikiem, jak korekty dojdą do +3 to dopiero będzie jazda .... Szukaj dobrego fachowca do ich wymiany , robiąc to samemu lub dając do zrobienia komuś kto nie ma w tym temacie doświadczenia to efekty potrafią być gorsze niż przed wymianą .... Edytowane 22 Listopada 2020 przez piotrsob1
michcio1985 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Opublikowano 22 Listopada 2020 No nic jak tak to zadziałam sam, jak spierdolę to poszukam mechera..czym najlepiej wygładzić zadziory które na bank tam są i nie są małe??
piotrsob1 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 (edytowane) 26 minut temu, michcio1985 napisał: No nic jak tak to zadziałam sam, jak spierdolę to poszukam mechera..czym najlepiej wygładzić zadziory które na bank tam są i nie są małe?? Ja ostre ranty skrawam szaberkiem ( trójkątny pilnik zeszlifowany na narzędzie skrawające ). Z takiej obróbki powstają wiórki, łatwe do usunięcia, a nie pył aluminiowy i korund z papieru ściernego , który może przedostać się do wnętrza pompowtryskiwaczy ... A co do spie***lenia to jak Ci bardzo dobrze z tym pójdzie, to kolejna naprawa może być już nieopłacalna .... Edytowane 22 Listopada 2020 przez piotrsob1
Dev Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 uszczelniacze na PD-kach do wymiany
michcio1985 Opublikowano 23 Listopada 2020 Autor Opublikowano 23 Listopada 2020 Najbardziej boje się w tym wszystkim dużych zadziorów i jajowatych gniazd pompek. Jak porządnie mnie wszystko wqr..wi , to zapodam głowicę z tulejami robionymi. Ciekawe warte to coś?
piotrsob1 Opublikowano 23 Listopada 2020 Opublikowano 23 Listopada 2020 Powiem Ci że blado to widzę Do tej roboty potrzebny jest benedyktyński spokój i absolutnie żadnego pośpiechu... Z tego co widzę to jeszcze nie zacząłeś a już jesteś poddenerwowany Temat trzeba wziąć spokojnie , Jak wymiana uszczelnień nie pomoże to dopiero można brać pod uwagę wymianę czapki. Tylko muszą być ku temu przesłanki . Auto jeździ , nie musisz się mocno spieszyć , szukaj spokojnie fachury co Ci to ogarnie
michcio1985 Opublikowano 23 Listopada 2020 Autor Opublikowano 23 Listopada 2020 Uszczelki zmienione, korekcje zmalały bipy wzrosły, czasem szarpnie?
kamil-vag Opublikowano 23 Listopada 2020 Opublikowano 23 Listopada 2020 A doginałeś wsuwki we wtyczkach ? ? ? przeczyściłeś bolce na pompkach ? Taki szarpnięcie może tez powodować EGR, można by zaślepić na probę...
michcio1985 Opublikowano 24 Listopada 2020 Autor Opublikowano 24 Listopada 2020 Doginałem, weszły bardzo ciasno, konektorów nie przeczyścilem. Na koniec dnia zaslepiłem egr, ale już nie sprawdzałem, bo trzeba zagrzać do 70st. wtedy najbardziej jest odczuwalne. Dlaczego bipy wzrosły? Czy to wina konektorów lub wiązki?
kamil-vag Opublikowano 24 Listopada 2020 Opublikowano 24 Listopada 2020 Poszły na plus czy na minus? Zrób też te logi... 13+023 jak zimny rano i jak rozgrzany, najlepiej jakbys szarpanie złapał...
michcio1985 Opublikowano 24 Listopada 2020 Autor Opublikowano 24 Listopada 2020 1,2,3na plus na 4 nic się nie zmieniło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się