Mietek2951 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 Witam, mam problem w swoim Audi że w lampach bixenonowych gdy włączę długie czasem jest wszystko dobrze a czasem mruga światło jak na dyskotece jakby przesłona wariowała, jakieś pomysły gdzie szukać problemu?
Muskel1 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 Gaśnie żarnik i zapala się czy przesłona przełącza kilkakrotnie z krótkich na długie? Jeżeli masz na myśli gaśnięcie i ponowne zapalanie się żarnika to jest to wina przetwornicy. Masz w opisie rocznik 2005 wiec jest to bardzo prawdopodobne. Do połowy 2007r były montowane wadliwe przetwornice, które nie trzymały napięcia. W poprawionych już tego problemu nie ma. Kup nowe z datą produkcji po połowie 2007r. (Czym nowsze tym lepsze, naklejka z datą produkcji jest na przetwornicach). Przy kupnie zwróć uwagę na to czy masz skrętne bixenony lub nie skrętne bo przetwornice są inne.
Mietek2951 Opublikowano 21 Listopada 2020 Autor Opublikowano 21 Listopada 2020 8 godzin temu, Muskel1 napisał: Gaśnie żarnik i zapala się czy przesłona przełącza kilkakrotnie z krótkich na długie? Jeżeli masz na myśli gaśnięcie i ponowne zapalanie się żarnika to jest to wina przetwornicy. Masz w opisie rocznik 2005 wiec jest to bardzo prawdopodobne. Do połowy 2007r były montowane wadliwe przetwornice, które nie trzymały napięcia. W poprawionych już tego problemu nie ma. Kup nowe z datą produkcji po połowie 2007r. (Czym nowsze tym lepsze, naklejka z datą produkcji jest na przetwornicach). Przy kupnie zwróć uwagę na to czy masz skrętne bixenony lub nie skrętne bo przetwornice są inne. VID_20201121_205458.mp4
Mietek2951 Opublikowano 21 Listopada 2020 Autor Opublikowano 21 Listopada 2020 8 godzin temu, Muskel1 napisał: Gaśnie żarnik i zapala się czy przesłona przełącza kilkakrotnie z krótkich na długie? Jeżeli masz na myśli gaśnięcie i ponowne zapalanie się żarnika to jest to wina przetwornicy. Masz w opisie rocznik 2005 wiec jest to bardzo prawdopodobne. Do połowy 2007r były montowane wadliwe przetwornice, które nie trzymały napięcia. W poprawionych już tego problemu nie ma. Kup nowe z datą produkcji po połowie 2007r. (Czym nowsze tym lepsze, naklejka z datą produkcji jest na przetwornicach). Przy kupnie zwróć uwagę na to czy masz skrętne bixenony lub nie skrętne bo przetwornice są inne. Tak jak na filmie powyżej, nie otwiera się do końca przesłona tylko mruga, ale czasem się otworzy do końca, czasem tak mruga cały czas
Muskel1 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 Obie przesłony. Wygląda na jakiś problem z zasilaniem elektromagnesów sterującymi tymi przesłonami. 1. Nagle się tak zaczęło czy było coś robione przy lampach lub instalacji? 2. Lampy fabryczne czy dokładane? 3. Podepnij auto pod komputer i sprawdź we wszystkich modułach (autoscan) czy są zapisane jakieś błędy.
Mietek2951 Opublikowano 21 Listopada 2020 Autor Opublikowano 21 Listopada 2020 18 minut temu, Muskel1 napisał: Obie przesłony. Wygląda na jakiś problem z zasilaniem elektromagnesów sterującymi tymi przesłonami. 1. Nagle się tak zaczęło czy było coś robione przy lampach lub instalacji? 2. Lampy fabryczne czy dokładane? 3. Podepnij auto pod komputer i sprawdź we wszystkich modułach (autoscan) czy są zapisane jakieś błędy. 1. Nagle, już to trwa jakiś czas ale teraz się znacznie pogorszylo 2. Lampy były fabryczne ale przerabiane pod Xenon ze spryskami i samopoziomem 3. Mam taki vcaner zielony i on niby nie pokazuje żadnych błędów
Muskel1 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 Czyli miałeś kiedyś lampy halogenowe i dołożyłeś bixenon czy jak? Jak tak to nie jest to fabrycznie tylko dołożone .
Mietek2951 Opublikowano 21 Listopada 2020 Autor Opublikowano 21 Listopada 2020 10 minut temu, Muskel1 napisał: Czyli miałeś kiedyś lampy halogenowe i dołożyłeś bixenon czy jak? Jak tak to nie jest to fabrycznie tylko dołożone . Lampy były fabryczne halogenowe ale zostały zmodyfikowane czyli dołożone zostały soczewki bixenonowe i jakieś tam pierdoły pod samopoziom
Mietek2951 Opublikowano 21 Listopada 2020 Autor Opublikowano 21 Listopada 2020 I w tych soczewkach właśnie wariuje ta przesłona, da się to jakoś naprawić czy soczewki do wymiany?
Muskel1 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 To należy szukać błędu w modyfikacjach lamp. Tam coś zostało źle zmontowane lub się poluzowało. Oryginalnie takich przypadków jeszcze nie widziałem szczerze mówiąc. Twój scaner jest do niczego bo nie pokazuje błędów a na fisie masz wywalony komunikat.
Muskel1 Opublikowano 21 Listopada 2020 Opublikowano 21 Listopada 2020 (edytowane) Sprawdź jeszcze manetkę. Też może być tam problem. Pociągnij do siebie tak jakbyś chciał mrugnąć długimi i przytrzymaj kilka sekund. Jak przełączy normalnie bez mrugania to może być problem w manetce. Przesłony sterowane są bezpośrednio z modułu centralnej elektryki czyli możesz podać napięcie na kostkę przy lampie na pin 11/56a (tak jest przynajmniej oryginalnie, nie wiem czy tak samo u Ciebie podłączyli, musisz sprawdzić na którym pinie w kostce pojawia się napięcie po aktywowaniu drogowych) i sprawdzić czy przesłona normalnie zadziała. Jeżeli dalej będzie mrugała to problem leży w lampie (może zimne luty na płytce do elektromagnesu). Jeżeli nie będzie mrugała to problem leży albo w okablowaniu do lampy albo w module centralnej elektryki albo w manetce. Należy kolejno sprawdzać i wykluczać. Sprawdź także czy jest zmiana gdy kręcisz kierownicą. Jeżeli tak to może taśma kierownicy ma gdzieś usterkę. Edytowane 21 Listopada 2020 przez Muskel1
Mietek2951 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Opublikowano 22 Listopada 2020 15 godzin temu, Muskel1 napisał: Sprawdź jeszcze manetkę. Też może być tam problem. Pociągnij do siebie tak jakbyś chciał mrugnąć długimi i przytrzymaj kilka sekund. Jak przełączy normalnie bez mrugania to może być problem w manetce. Przesłony sterowane są bezpośrednio z modułu centralnej elektryki czyli możesz podać napięcie na kostkę przy lampie na pin 11/56a (tak jest przynajmniej oryginalnie, nie wiem czy tak samo u Ciebie podłączyli, musisz sprawdzić na którym pinie w kostce pojawia się napięcie po aktywowaniu drogowych) i sprawdzić czy przesłona normalnie zadziała. Jeżeli dalej będzie mrugała to problem leży w lampie (może zimne luty na płytce do elektromagnesu). Jeżeli nie będzie mrugała to problem leży albo w okablowaniu do lampy albo w module centralnej elektryki albo w manetce. Należy kolejno sprawdzać i wykluczać. Sprawdź także czy jest zmiana gdy kręcisz kierownicą. Jeżeli tak to może taśma kierownicy ma gdzieś usterkę. Jeśli chodzi o manetkę to też mrugają jak pociągnę ja do siebie, taśmę kierownicy też wykluczam ponieważ wymieniałem ostatnio kierownice na multi wraz z taśmą i na starej było to samo
Mietek2951 Opublikowano 22 Listopada 2020 Autor Opublikowano 22 Listopada 2020 A czy taki elektromagnes można wymienić na nowy?
Muskel1 Opublikowano 22 Listopada 2020 Opublikowano 22 Listopada 2020 (edytowane) Można wszystko wymienić. Musisz mieć tylko lampy dawcę. Zanim wymienisz podaj napięcie na przesłonę jeżeli nie będzie przerywało to problem leży nie w elektromagnesach. Masa do przesłony jest na pinie nr. 7/31 Edytowane 22 Listopada 2020 przez Muskel1
Mietek2951 Opublikowano 6 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2021 Jakby ktoś miał taki problem to pomogło zastosowanie zwykłych przekaźników w lampie do długich świateł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się