mati12468 Opublikowano 24 Listopada 2020 Opublikowano 24 Listopada 2020 Witam wszystkich, od dwóch miesięcy jestem właścicielem A4 B8 z 2013 roku. Sporo naczytałem się na temat silników TFSI tak więc sugerowałem się w głównej mierze egzemplarzami po liftingu, czyli takimi gdzie silniki de facto były poprawione. W aucie mam jednostkę 2.0 220 KM (CPMB) i zauważyłem, że w oczach ubywa oleju. Silnik nie ma wycieków, jest suchy, lekko tylko przy separatorze olejowym jest przypocony. Nie kopci nawet przy dużym obciążeniu. Przejechałem ok 500 km i ubyło około 0,4 l oleju. Moim zdaniem lekka przesada.. Dodam tylko, że końcówka wydechu jest charakterystycznie przykopcona tak jakby faktycznie ten olej przepalał. Ubytek oleju weryfikowałem na podstawie bagnetu serwisowego i displayu MMI. Możliwe, że w tych poprawionych jednostkach nadal występuje problem olejowy w tak dużym stopniu? Możliwe, że pierścienie do wymiany? Może mieliście też taki problem w egzemplarzach POLIFTOWYCH?? A no i przy okazji zauważyłem, że auto mega dużo pali, w mieście nawet 15-16 l / 100 km, normalne czy te dwie sprawy mogą być powiązane? Dajcie znać. Pzdr!
Wihajster Opublikowano 25 Listopada 2020 Opublikowano 25 Listopada 2020 w 2013 r nie bylo CPMB to raz.Okopcony wydech to standard i nie zwiazane z poborem oleju.Może odma szwankuje?? Jaki przebieg?
kixi4 Opublikowano 25 Listopada 2020 Opublikowano 25 Listopada 2020 (edytowane) W ostatnim czasie remontuje wiele jednostek poliftowych... niestety do przebiegu 150-180tys km jest w miare ok ale pozniej pobor oleju sie zaczyna w dosc szybkim tempie... wielu moich klientow uwazalo, ze "polifty" od rocznika 2012 sa poprawione i nie maja tego problemu, ale jest to polprawda poniewaz "wytrzymuja" wieksze przebiegi od aut z lat wczesniejszych, ale w koncu tez ich to dopada... Dosc dlugo stosowany byl pierscien olejowy starego typu, co prawda byl szerszy ale jego budowa powoduje "zaklejanie" sie nagarem otworow odprowadzajacych olej co powoduje przedostawanie sie oleju do komory spalania.. ja montuje w tej chwili najnowsze tloki z najnowszym typem pierscieni i powinno to wytrzymac dluzej od oryginalu. Mozesz nawet znalezc info o remoncie polifta cpma, ktory niedawno robilem koledze z forum w temacie o spalaniu oleju. Co do spalania to jesli masz cpmb czyli wersje na ameryke, to zapewne masz skrzynie tiptronic quattro i takie spalanie przy jezdzie dynamicznej po miescie jest w miare realne. Edytowane 25 Listopada 2020 przez kixi4
mati12468 Opublikowano 25 Listopada 2020 Autor Opublikowano 25 Listopada 2020 @Wihajster jak byk mam na tabliczce znamionowej oznaczenie silnika CPMB 162 kW. Mam auto z końcówki 2013, dokładniej październik 2013. W takim razie z czego wynika okopcony wydech jeśli nie z powodu oleju w tych motorach? Przebiegu mam 150k. W kwestii odmy, nawet ciężko mi ocenić czy jest OK... słyszałem, że jedyny sposób to po prostu wymontowanie i wyczyszczenie? Ale trudno mi uwierzyć, że to może być powodem tak dużego zużycia oleju.. @kixi4no właśnie trochę się obawiam, że ta przypadłość do końca nie została zlikwidowana w tych rocznikach, ale jest bardzo mało wątków na ten temat. Ile w przybliżeniu kosztuje taki zabieg, który wykonujesz? Polecasz jakieś płukanki typu Antykoks do oczyszczenia silnika z nagaru? Niby pomaga w jakimś stopniu w zużyciu oleju.
kixi4 Opublikowano 25 Listopada 2020 Opublikowano 25 Listopada 2020 Wyslalem ci info na pw. Co do plukanek i np antykoks to niestety wielu moich klientow to testowalo i nikomu nie pomoglo, oczywiscie sprobuj jesli chcesz bo to nie jest drogie..
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się