Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam chciałem zapytać o radę kogoś doświadczonego kto wykonywał taki zabieg i jeździł takim samochodem dłużej niż 5min.

Posiadam A4 B5 polift z 1999 1.6 benzyna/gaz i dwumasa już kończy swój żywot i zastanawiam się nad wymianą na jednomas stąd moje pytanie jak to wtedy jest z tymi drganiami, hałasem, komfortem itd. Pytam tu bo mam nadzieję że wypowie się ktoś kto wykonywał taki zabieg w takim aucie i nim jeździł bo większość tematów na forach/yt tyczy się 1.9tdi a wiadomo że diesel to większe drgania a i tak od czytania/oglądania człowiek głupszy bo 1 mówią że same + prawie żadnej różnicy a 2 żeby nigdy tak nie robić bo się rozsypie skrzynia i panewki i wgl nie da się takim jeździć powyżej 60km/h od hałasu i drgań

Edytowane przez Komornikk
Opublikowano (edytowane)

Najpierw to dokładnie sprawdź czy na pewno w tym silniku montowali dwumasę, osobiście bym się zdziwił gdyby tam była  zamontowana przez fabrykę ....:naughty:

Jak możesz to podaj oznaczenie literowe silnika, wtedy dopiero można to sprawdzić:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
5 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Najpierw to dokładnie sprawdź czy na pewno w tym silniku montowali dwumasę, osobiście bym się zdziwił gdyby tam była  zamontowana przez fabrykę ....:naughty:

Jak możesz to podaj oznaczenie literowe silnika, wtedy dopiero można to sprawdzić:hi:

Tak czy siak prosiłbym o wypowiedzenie się na temat zmiany 2 na 1mas w tym silniku bo z doświadczenia wiem że zdecydowana większość 1.6 w b5 ma dwumase i oczywiście objawy też wskazują na to że takowa dwumasa jest

Opublikowano

1,6 benzyna w B5 nie ma koła dwumasowego.

Co do twojego pytania to osobiści odradzam. Koło dwumasowe jest po to żeby tłumić drgania, wibracje silnika, po wymianie na sztywne koło zamachowe te wibracje są odczuwalne w samochodzie. Wiem z doświadczenia, na szczęście znajomego nie własnego. :grin:

Opublikowano
18 godzin temu, cysiek101 napisał:

1,6 benzyna w B5 nie ma koła dwumasowego.

Co do twojego pytania to osobiści odradzam. Koło dwumasowe jest po to żeby tłumić drgania, wibracje silnika, po wymianie na sztywne koło zamachowe te wibracje są odczuwalne w samochodzie. Wiem z doświadczenia, na szczęście znajomego nie własnego. :grin:

Tak jak pisałem wyżej nie chce się kłócić czy ten dwumas jest czy go nie ma bo odpowiedź jest prosta w zdecydowanej większości b5 z 1.6 dwumasa jest jak ktoś nie wierzy to odpowiedzią jest internet/1 lepszy warsztat/sklep z częściami. 

Co do wibracji i drgań to wiem jak działa dwumas ale i tak bardzo zależy mi na opinii kogoś kto w takowym 1.6 wykonał taki zabieg i poruszał się takim autem bo z 1 strony rozumiem że silnik który fabrycznie ma dwumase różni się od bliźniaczej konstrukcji bez 2-masu(nie wiem dokładnie czym) a z 2strony na chłopski rozum jakie "ogromne" drgania i wibracje wywołuje 100konny 1.6 gdzie te silniki praktycznie kopiuj-wklej siedzą w niezliczonej ilości aut i 2masy nie mają a w Vagu stwierdzili że do dużych sedanów/kombiaków (a4/passat b5 i nie tylko) dowalą takie cudeńko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...