Jump to content

1.8t BEX problem z doladowaniem.


Recommended Posts

Dziś bylem na hamowni bo chce zrobić stage I w moim A4 B6. Seria pokazała 180KM i 220Nm wiec już tu słabo . Niestety podczas logowania okazało się , ze turbo wstaje bardzo wolno i późno . Gdzie szukać przyczyny , od czego zacząć ? Logi w załączniku.

LOG-01-003-031-115.CSV

Link to post
Share on other sites

Zrób logi jak należy do odcinki parami 2+33, 3+20 i 115+118.

To auto jest już po sofcie. Pewnie turbo zdechło.

Link to post
Share on other sites

Tak , teraz została tam jakaś mapa po dzisiejszych próbach.Z logami do odcinki będzie problem (to co zrobiłem to jest na najdłuższej prostej w okolicy) , mieszkam w górach wiec jest problem z plaska i długą prosta. Przed mapowaniem audi jechało słabo ale bez dramatu , mam tez Paska 1.8t zrobiony na 183KM i 290Nm to ten Pasek miażdży audi.

Link to post
Share on other sites

Kto wgrywa mapę do niesprawnego auta? Wgrać serię i zrobić logi po ludzku oraz zmienić tunera, bo jak nie umie postawić diagnozy to d*pa z niego, a nie fachowiec. Nie po to płaci się pieniądze żeby potem szukać pomocy po forach.

Link to post
Share on other sites

No cóż zrobić , na razie mogę zrobić logi o których kolega pisał , mapa puki co musi zostać bo następny termin wizyty u tunera mam początkiem stycznia.

Link to post
Share on other sites
57 minut temu, przem8 napisał:

Kto wgrywa mapę do niesprawnego auta? Wgrać serię i zrobić logi po ludzku oraz zmienić tunera, bo jak nie umie postawić diagnozy to d*pa z niego, a nie fachowiec. Nie po to płaci się pieniądze żeby potem szukać pomocy po forach.

Teraz coraz częściej tak jest że prawdziwych fachowców mechaników zaczyna brakować, a młode pokolenie niestety ich nie zastąpi. Jeżdżę służbowo po warsztatach i widzę jak młodzi uczą się na praktykach, czasem wchodzę na warsztat i widzę takich np. 5 siedzących na krzesłach z telefonami w ręku, normalnie krew mnie zalewa, najlepiej żeby mieli kanapy przy stanowiskach gdzie niby mają się uczyć, to wygodnie by im było obsługiwać te smartfony. Właściciele warsztatów mówią, że jeden to jeszcze musi ich pilnować bo by wynieśli z pół warsztatu.

Link to post
Share on other sites

Firma do której trafiłem to duza firma i ma dobre opinie w internecie , no ale tu faktycznie coś nie pyklo. Ja sobie poradzę z mechanika , tylko potrzebna trafna diagnoza bo na wymienianie wszystkiego po kolei to się nie pisze.

Edited by blasterpl
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, blasterpl napisał:

Firma do której trafiłem to duza firma i ma dobre opinie w internecie

I co z tego. Już było kilku takich na forum co robiło softy po 1,5tys w super sprawdzonych firmach itp., a potem płacz. Po szybkiej diagnostyce powinni odprawić Cię z kwitkiem i listą rzeczy do sprawdzenia lub naprawy. Tak robią prawdziwi tunerzy, a nie odpicowane zakłady, które bazują na gotowcach i nie mają pojęcia tak na prawdę o co w tym wszystkim chodzi.

Link to post
Share on other sites

Powtórzę się jeszcze raz - trzeba wgrać serię i wtedy diagnozować.

Z tego co widać i się można domyślać to: przepływka zaniża (może być do wymiany), turbo trup (pewnie popękane żeliwo). Do sprawdzenia szczelność dolotu kompresorem, zawór dv, spore stuki więc jak świece i na jakim paliwie to jeździ? Powinno być 98.

Po co 2x robisz gr. 20, a nie ma gr33? Na przyszłość jak chcesz odpowiedzi na wstawione logi to umieszczaj je na stronie typu vaglogi.pl i wklej linki

Edited by przem8
Link to post
Share on other sites

Świece nowe (irydowe) , paliwo 98.

Podmieniłem przeplywke i teraz jest tak:

 
Dynamiczny:
Grupy 002, 033, 115: http://vaglogi.pl/log-002_033_115_9Yd3F.html (Nowa przeplywka)

 

Edited by blasterpl
Link to post
Share on other sites

Przepływka ok, turbo kiepsko wstaje to wiesz, generalnie tak czy inaczej pogram do wywalenia wg mnie, wystarczy spojrzeć za zadany afr, jesli bedziesz pałował to dosc szybko usmazysz ten silnik..

Link to post
Share on other sites

Oczywiście , ten program jest do wyrzucenia. Najważniejsze to ustalić dlaczego turbo tak słabo wstaje , czy to wina samej turbiny czy tez np. problemów z DV lub katalizatorem/wydechem. Czy powyższe logi mogą coś potwierdzić/wykluczyć? . Czy stale uchylony DV lub zatkany katalizator lub wydech może dawać takie objawy ?

Link to post
Share on other sites

Przy zapchanym kacie miałbyś większe stukowe. Przy uszkodzonym dv zwykle wywala błąd o nieszczelności ale sprawdzenie tego zaworka to chwila roboty. Zrób loga turbo z odpiętą wtyczką od n75.

Link to post
Share on other sites

W najlepszym przypadku sztanga słabo naciągnięta ale raczej turbo do wymiany. Trzeba by  zobaczyć od strony kata jak wygląda strona gorąca turbiny.

Link to post
Share on other sites

Auto ma w/g licznika 320tys wiec zapewne rzeczywiście z 500tys , cale orurowanie dolotu nadal na oryginalnych opaskach zaciskowych wiec wnioskuje , ze wszystko od nowości nie ruszane. Pewnie turbo umarło. Mam turbinę hybrydę (miała iść do paska ale trafiło się Audi) wiec lezy i czeka na lepsze czasy.

Czy ktoś chciał by się zająć moim autem i doprowadzić je do ładu a na koniec zrobić porządną mapę ? Mieszkam w Jeleniej Gorze wiec aby było jak najbliżej , myślę , ze da się to ogarnąć w jeden dzień.

Link to post
Share on other sites

Wleciała hybryda , teraz muszę umówić tunera na strojenie. Kat i cały wydech został ori , szukam wydajniejszych wtrysków ale narazie nic nie znalazłem. Na seryjnych wtryskach ile +/- mogę uzyskać KM ?

Link to post
Share on other sites

Jakieś 220.

Link to post
Share on other sites

Nie chce się wymądrzać, ale jak jechałem do Gregor10 na strojenie BEXa, to żeby nie było wątpliwości, Gregor kazał mi się dobrze przygotować do wizyty. Wymieniłem na nowe: DV, N75, odmę, pompę paliwa, wtryski i świece. Wydałem trochę pieniędzy, ale nie żałuję. Tak przygotowane auto bez problemu udało się fajnie podciągnąć. Jedna wizyta, jedna wycieczka do Jasła, raz wydane pieniądze i wszystko śmiga już ponad rok. Polecam ci kompleksowe przygotowanie osprzętu, szkoda czasu i nerwów jeździć na poprawki.;)

:hi:

Link to post
Share on other sites

Czy po wymianie wtrysków na wydajniejsze konieczna jest ich kalibracja ? jeśli tak to ogarnę to VCDS-em ?

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, blasterpl napisał:

Czy po wymianie wtrysków na wydajniejsze konieczna jest ich kalibracja ?

Tak.

10 minut temu, blasterpl napisał:

jeśli tak to ogarnę to VCDS-em ?

Nie.

Link to post
Share on other sites

A jak wyglada procedura kalibracji , wszystko co znalazłem w sieci dotyczy diesla a o benzynie nic nie ma.

Link to post
Share on other sites
13 minut temu, blasterpl napisał:

A jak wyglada procedura kalibracji , wszystko co znalazłem w sieci dotyczy diesla a o benzynie nic nie ma.

Trzeba zmienić mapę w ecu silnika. To nie jest coś dla zwykłego zjadacza chleba :P

Link to post
Share on other sites

Wymieniłem turbine , teraz w piku ładuje 1.5 bar :) przy 2200 mam już 1bar, szukam wtrysków i czas na strojenie.

Link to post
Share on other sites

Wtryski nadal poszukiwane , ciężki temat z tymi BOSCH 0 280 156 012 , używek nie ma wcale . Czy pchać się w nowe , jak rozróżnić ori Bosch od Chińskiej podroby? Czytałem ,ze podroby to loteria co się trafi.

Na takich : 06A906031BC (od BAM) ile można uzyskać KM ?

Edited by blasterpl
Link to post
Share on other sites

012 dostepne są tylko made in china.. fabryka boscha w chinach, ale to raczej nie problem bo te wtryski działają ok, kupujesz w sklepie i tyle, ok 140 zł szt

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...