blasterpl Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Dziś bylem na hamowni bo chce zrobić stage I w moim A4 B6. Seria pokazała 180KM i 220Nm wiec już tu słabo . Niestety podczas logowania okazało się , ze turbo wstaje bardzo wolno i późno . Gdzie szukać przyczyny , od czego zacząć ? Logi w załączniku. LOG-01-003-031-115.CSV
przem8 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Zrób logi jak należy do odcinki parami 2+33, 3+20 i 115+118. To auto jest już po sofcie. Pewnie turbo zdechło.
blasterpl Opublikowano 23 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2020 Tak , teraz została tam jakaś mapa po dzisiejszych próbach.Z logami do odcinki będzie problem (to co zrobiłem to jest na najdłuższej prostej w okolicy) , mieszkam w górach wiec jest problem z plaska i długą prosta. Przed mapowaniem audi jechało słabo ale bez dramatu , mam tez Paska 1.8t zrobiony na 183KM i 290Nm to ten Pasek miażdży audi.
przem8 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Kto wgrywa mapę do niesprawnego auta? Wgrać serię i zrobić logi po ludzku oraz zmienić tunera, bo jak nie umie postawić diagnozy to d*pa z niego, a nie fachowiec. Nie po to płaci się pieniądze żeby potem szukać pomocy po forach.
blasterpl Opublikowano 23 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2020 No cóż zrobić , na razie mogę zrobić logi o których kolega pisał , mapa puki co musi zostać bo następny termin wizyty u tunera mam początkiem stycznia.
pelonek1 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 57 minut temu, przem8 napisał: Kto wgrywa mapę do niesprawnego auta? Wgrać serię i zrobić logi po ludzku oraz zmienić tunera, bo jak nie umie postawić diagnozy to d*pa z niego, a nie fachowiec. Nie po to płaci się pieniądze żeby potem szukać pomocy po forach. Teraz coraz częściej tak jest że prawdziwych fachowców mechaników zaczyna brakować, a młode pokolenie niestety ich nie zastąpi. Jeżdżę służbowo po warsztatach i widzę jak młodzi uczą się na praktykach, czasem wchodzę na warsztat i widzę takich np. 5 siedzących na krzesłach z telefonami w ręku, normalnie krew mnie zalewa, najlepiej żeby mieli kanapy przy stanowiskach gdzie niby mają się uczyć, to wygodnie by im było obsługiwać te smartfony. Właściciele warsztatów mówią, że jeden to jeszcze musi ich pilnować bo by wynieśli z pół warsztatu. 1
blasterpl Opublikowano 23 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2020 (edytowane) Firma do której trafiłem to duza firma i ma dobre opinie w internecie , no ale tu faktycznie coś nie pyklo. Ja sobie poradzę z mechanika , tylko potrzebna trafna diagnoza bo na wymienianie wszystkiego po kolei to się nie pisze. Edytowane 23 Grudnia 2020 przez blasterpl
przem8 Opublikowano 23 Grudnia 2020 Opublikowano 23 Grudnia 2020 11 minut temu, blasterpl napisał: Firma do której trafiłem to duza firma i ma dobre opinie w internecie I co z tego. Już było kilku takich na forum co robiło softy po 1,5tys w super sprawdzonych firmach itp., a potem płacz. Po szybkiej diagnostyce powinni odprawić Cię z kwitkiem i listą rzeczy do sprawdzenia lub naprawy. Tak robią prawdziwi tunerzy, a nie odpicowane zakłady, które bazują na gotowcach i nie mają pojęcia tak na prawdę o co w tym wszystkim chodzi. 1
blasterpl Opublikowano 23 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2020 No i tu kolega ma 100% racji.
blasterpl Opublikowano 24 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2020 Mam logi: LOG-01-115-118-020.CSV LOG-01-002-003-020.CSV
przem8 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Opublikowano 24 Grudnia 2020 (edytowane) Powtórzę się jeszcze raz - trzeba wgrać serię i wtedy diagnozować. Z tego co widać i się można domyślać to: przepływka zaniża (może być do wymiany), turbo trup (pewnie popękane żeliwo). Do sprawdzenia szczelność dolotu kompresorem, zawór dv, spore stuki więc jak świece i na jakim paliwie to jeździ? Powinno być 98. Po co 2x robisz gr. 20, a nie ma gr33? Na przyszłość jak chcesz odpowiedzi na wstawione logi to umieszczaj je na stronie typu vaglogi.pl i wklej linki Edytowane 24 Grudnia 2020 przez przem8
blasterpl Opublikowano 24 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2020 (edytowane) Świece nowe (irydowe) , paliwo 98. Podmieniłem przeplywke i teraz jest tak: Dynamiczny: Grupy 002, 033, 115: http://vaglogi.pl/log-002_033_115_9Yd3F.html (Nowa przeplywka) Edytowane 24 Grudnia 2020 przez blasterpl
Łukasz13 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Opublikowano 24 Grudnia 2020 Przepływka ok, turbo kiepsko wstaje to wiesz, generalnie tak czy inaczej pogram do wywalenia wg mnie, wystarczy spojrzeć za zadany afr, jesli bedziesz pałował to dosc szybko usmazysz ten silnik..
blasterpl Opublikowano 24 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2020 Oczywiście , ten program jest do wyrzucenia. Najważniejsze to ustalić dlaczego turbo tak słabo wstaje , czy to wina samej turbiny czy tez np. problemów z DV lub katalizatorem/wydechem. Czy powyższe logi mogą coś potwierdzić/wykluczyć? . Czy stale uchylony DV lub zatkany katalizator lub wydech może dawać takie objawy ?
przem8 Opublikowano 25 Grudnia 2020 Opublikowano 25 Grudnia 2020 Przy zapchanym kacie miałbyś większe stukowe. Przy uszkodzonym dv zwykle wywala błąd o nieszczelności ale sprawdzenie tego zaworka to chwila roboty. Zrób loga turbo z odpiętą wtyczką od n75.
blasterpl Opublikowano 25 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2020 (edytowane) Odpięty N75. Logi robione jeszcze na starej przeplywce. http://vaglogi.pl/log-020_115_118_C72F4.html http://vaglogi.pl/log-002_003_020_fOA3aB.html Edytowane 25 Grudnia 2020 przez blasterpl
przem8 Opublikowano 25 Grudnia 2020 Opublikowano 25 Grudnia 2020 W najlepszym przypadku sztanga słabo naciągnięta ale raczej turbo do wymiany. Trzeba by zobaczyć od strony kata jak wygląda strona gorąca turbiny.
blasterpl Opublikowano 25 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2020 Auto ma w/g licznika 320tys wiec zapewne rzeczywiście z 500tys , cale orurowanie dolotu nadal na oryginalnych opaskach zaciskowych wiec wnioskuje , ze wszystko od nowości nie ruszane. Pewnie turbo umarło. Mam turbinę hybrydę (miała iść do paska ale trafiło się Audi) wiec lezy i czeka na lepsze czasy. Czy ktoś chciał by się zająć moim autem i doprowadzić je do ładu a na koniec zrobić porządną mapę ? Mieszkam w Jeleniej Gorze wiec aby było jak najbliżej , myślę , ze da się to ogarnąć w jeden dzień.
blasterpl Opublikowano 11 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2021 Wleciała hybryda , teraz muszę umówić tunera na strojenie. Kat i cały wydech został ori , szukam wydajniejszych wtrysków ale narazie nic nie znalazłem. Na seryjnych wtryskach ile +/- mogę uzyskać KM ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się