Jump to content

Przekładanie "gratów" z tunelu 1 din do 2din.


Recommended Posts

Witam; jako, że to mój pierwszy post mam nadzieję, że uda mi sie uzyskać odpowiedzi na pytania oraz nie będziecie za bardzo źli jeżeli powieli się post z podobnym pytaniem, jednak przeszukując forum nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi na swoje pytanie. Otóż wiele się naczytałem o przerabianiu tunelu 1din pod 2din oraz o cięciu klimatronika żeby wszystko grało:banan: 
Zakupiłem tunel 2din z koszem w dobrym stanie bez tego wnerwiającego uchwytu na telefon, co jest dla mnie jak najbardziej na plus w dodatku w cenie samego kosza :D

Chciałbym jak najmniej wyposażenia dokupywać a jak najwięcej przełożyć z tunelu 1din do 2din, może ktoś próbował i podpowie czy klimatronik  1din po odpowiednim docięciu spasuje do tunelu 2 din (wiem że do tunelu 1 din wrzucają kosz 2din i po odpowiednim przycięciu wszystko pasuje, jednak czy wymiary do docięcia będa takie same i czy w obu tunelach kosz siedzi tak samo, zauważyłem że w przypadku 1din zostaje minimalna szpara między popielniczką a klimatronikiem, czy w 2din również tak jest? Czy mógłby mi ktoś zwymiarować jak to dociąć.

Popielniczka, czy da się z 1din przełożyć popielniczke do tunelu 2 din (wiem są to dwie różne popielniczki) jednak czy mają inne mocowania czy da się to jakoś wyrzeźbić, nie zależy mi na tym żeby się otwierała. Szukałem popielniczki 2din 7n6 jednak ceny za zadowalający stan powalają niemal 200zł za samą popielniczkę, 7n6 po prostu pasuje mi do dekorów może uda się znaleźć coś w normalnych pieniądzach jeżeli nie ma możliwości spasowania 1din do tunelu 2 din.

Radio, jakie polecacie, kompromis między ceną a jakością. Chciałbym coś z ekranem dotykowym bluetooth i jakimś zestawem głośnomówiącym (pewnie do nieoryginalnych będzie potrzebna jakaś ramka, przejściówka do kabli, możecie określić jaka przejściówka? Ramkę dopasuje do modelu radia.)

Wizytownik oraz uchwyt na kubek są takie same w obu tunelach? 

Podłokietnik chyba standard wydaje mi się że przełożę bez problemu p&p jeżeli nie to proszę mnie oświecić.

Popielniczka tył, chyba pasuje z tego co przykładałem spasowała tylko muszę zaślepkę przełożyć z tunelu 1din, żeby nie bylo dziury pod popielniczką.

Jeżeli o czymś zapomniałem mówcie śmiało.

Może po prostu lepiej dociąć tunel 1din i go przerobić?  Tak jak pisałem wcześniej 2din który kupiłem jest w dobrym stanie bez uchwytu, bardziej mi pasuje po prostu.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

 

Ps. Do przeróbek 1din pod 2din powygasało większość screenów także mile widziane zdjęcia w komentażach.

 

Edited by Worie
Link to post
Share on other sites

W zeszłym roku przymierzałem się do tego u kobity w aucie . Skończyło się na chęciach, mam nadzieję że u Ciebie skończy się inaczej . :)

Link to post
Share on other sites

Po za radiem wszystko możesz przełożyć i będzie pasowało ,zamontuj tunel,następnie dotnij półkę z 1din co jest pod radiem, wtedy nie będzie dziury między popielniczką ,a klimą, którą też musisz dociąć i to jest najtrudniejsze,ale powoli i dasz radę,kubek ,wizytownik,łokieć i popielniczka tył p&p

Link to post
Share on other sites

Teraz tylko czekać na pogodę, bo niesamowicie u mnie  mrozi. Już się od dawna zbieram, ale jest jak jest z pogodą. Na sam koniec pewnie wrzuce jakies foto, dziękiza odpowiedź :hi:

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Worie napisał:

Teraz tylko czekać na pogodę, bo niesamowicie u mnie  mrozi. Już się od dawna zbieram, ale jest jak jest z pogodą. Na sam koniec pewnie wrzuce jakies foto, dziękiza odpowiedź :hi:

Praca wewnątrz auta nie jest uciążliwa zimą tak jak latem, ostatnio przy -8 przerabiałem auto na 2 din i nie było problemu. Całość łącznie z naprawą instalacji auta zajęła mi 2 godziny. Klimatronika nie docinałem,kupiłem ładny 2 din z b7 w dobrej cenie i przełożyłem elektronikę.

Aczkolwiek kiedyś docinałem panel i tez ok wyszło.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, pila24 napisał:

Praca wewnątrz auta nie jest uciążliwa zimą tak jak latem, ostatnio przy -8 przerabiałem auto na 2 din i nie było problemu. Całość łącznie z naprawą instalacji auta zajęła mi 2 godziny. Klimatronika nie docinałem,kupiłem ładny 2 din z b7 w dobrej cenie i przełożyłem elektronikę.

Aczkolwiek kiedyś docinałem panel i tez ok wyszło.

Tylko plastiki są twarde i można coś połamać,dlatego lepiej to robić jak jest ciepło 

Link to post
Share on other sites

Zabrałem się za wymianę dzisiaj, wydaje mi się że wszystko jest założone jak należy aczkolwiek z lewej strony (od kierowcy) przy gałce zmiany biegow/popielniczce jest sporawa szpara i brakuje jednego zaczepu na popielniczke (poprzedni wlasciciciel pewnie urwał i przyciął tak że się nie połapałem przy zakupie). Nie docinałem jeszcze klimatronika, bo zastanawiam się, czy z powrotem nie wrzucić starego tunelu i nie dociąć go pod 2din, może coś doradzicie? Niestety zdjęć żadnych nie zrobiłem, ewentualnie mogę jutro coś dorzucić, w sumie po prostu z lewej strony tak jakby szerzej tunel przychodzi i robi się szpara. 

 

Odnośnie klimatronika to czytałem że z b7 trzeba robić jakąś adaptację ponadto jakies przekaźniki ciągnąć w przypadku grzanych stołków i podgrzewanych lusterek z nadmuchem  na szybę.

Edited by Worie
Link to post
Share on other sites

Kupujesz obojętnie jaki klimatronik 2din i przekładasz sam front do swojego 1din ,wszystko jest p&p,co do szczeliny to sprawdź czy napewno wszystko weszło na swoje miejsce,jak dobrze siądzie powinno być jak na 1din,tunel przykręcasz razem z popielniczką i nie powinno być żadnych szpar, możesz wrzucić fotkę jak to wygląda

Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy będzie dokładnie widać ale w oczy się rzuca z prawej jest niemal na zero z lewej szpara. Spróbuje jeszcze raz wyjąć i zamontować może coś ominalem, a z klimatronikiem zrobię tak jak napisałeś, poszukam jakiegoś w dobrej cenie może się uda.

20210203_084000.jpg

20210203_084130.jpg

20210203_084606.jpg

Edited by Worie
Link to post
Share on other sites

Coś tam źle leży,dobrze po kolei posprawdzaj kosz i tunel ,wszystko powinno ładnie się złożyć,tu widać tą maskownicę u góry że źle coś leży,zrób zdjęcie tak żeby było widać cały tunel od popielniczki do nawiewów 

Edited by greg2505
Link to post
Share on other sites

Chyba ze bylaby to kwestia tego zaczepu od popielniczki? Z lewej strony nie moge jej przekręcić na srubie bo jest plastik urwany, ale wątpię żeby ta śruba musiała uciągnąć tunel zeby to wszystko grało, bo trzeba trochę siły przyłożyć żeby ten tunel ręcznie dociągnąć.

 

Jak chodzi o maskownice która przychodzi nad cup holder'em właśnie ją zdemontowałem i z prawej strony jest delikatnie naderwany zaczep i pewnie dlatego tak słabo lezy.

20210203_101001.jpg

Edited by Worie
Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Worie napisał:

Chyba ze bylaby to kwestia tego zaczepu od popielniczki? Z lewej strony nie moge jej przekręcić na srubie bo jest plastik urwany, ale wątpię żeby ta śruba musiała uciągnąć tunel zeby to wszystko grało, bo trzeba trochę siły przyłożyć żeby ten tunel ręcznie dociągnąć.

 

Jak chodzi o maskownice która przychodzi nad cup holder'em właśnie ją zdemontowałem i z prawej strony jest delikatnie naderwany zaczep i pewnie dlatego tak słabo lezy.

20210203_101001.jpg

O kosz się nie zapiera nigdzie,jak zmieniałem to bez problemu ładnie się spasował,ta śruba trochę trzyma, ale nie trzeba mocno naciągać,górna zaślepka jakby po bokach opuszczona za bardzo,tak jakby cały tunel powinien iść trochę wyżej

Link to post
Share on other sites

Mógłbyś zaznaczyć na foto o jaką zaslepke Ci chodzi? Kurcze jutro spróbuje zluzować tunel i pociągnąć go do góry, dziś się niestety nie wyrobie bo na 14 do pracy trzeba iść. W najgorszym wypadku pozostaje mi wrócić do poprzedniego tunelu i go dociąć, ale jestem dobrej myśli.

 

Edit.

Już wiem masz na myśli tą maskownice  nad awaryjkami, najpierw przykręcałem kosz, czyli da się to delikatnie wyregulowac? Wydaje mi się że wszystkie śruby tak jakby "na gotowo" były do montażu, chyba że się mylę i da się wyregulowac jego wysokość, no nic  nie dowiem się dopóki nie rozbiore, wytargam jeszcze raz tunel i zobaczę o co chodzi:)

Edited by Worie
Link to post
Share on other sites

Tak chodzi o tą maskownice,po bokach masz dość spore szpary,na środku nie ma wcale,chociaż środkiem chyba nie wskoczyła jak powinna ,szpara nad awaryjnymi

Link to post
Share on other sites

Tak jak napisałeś caly tunel musiał iść do góry, zdemontowałem całość i skręciłem jeszcze raz naciągając tunel do gory przy koszu, udalo się choc pasowało by wyciąć fasolki na utworach przy koszu bo ciężko było przynajmniej u mnie to wyciągnąć. Wygląda teraz o niebo lepiej. Jutro w wolnej chwili wezmę się za docinanie klimatronika chyba że wcześniej znajde używkę  2din w dobrych pieniądzach. 

Mógłbyś może zmierzyć swój u góry i na dole, żebym wiedział mniej więcej czego się trzymać? Niestety nie mam jeszcze żadnego radia żeby przyłożyć i od nawet kartonu drobny szablon sobie wyciąć.

 

Podrzucam fotki.20210204_113952.jpg

20210204_113924.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeszcze takie drobne pytanie, orientuje się ktoś może od czego ta wtyczka? Wszystko podłączone jak należy jak chodzi o esp cup holder wizytownik, awaryjne, na dole popielniczka podpięta,  a został jeden kabelek  jakby od podświetlana czegoś, wychodzi z lewej górnej strony za koszem i jest dosyć długi. 

20210204_115310.jpg

Link to post
Share on other sites

Podświetlanie popielniczki lub wnęki nad popielniczką, ja jak robiłem kosz z 1 dni na 2 DIN to wykorzystałem to podświetlanie i dorobiłem sobie to w tej wnęce waskiej i fajnie świeci... 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Podświetlanie popielniczki lub wnęki nad popielniczką, ja jak robiłem kosz z 1 dni na 2 DIN to wykorzystałem to podświetlanie i dorobiłem sobie to w tej wnęce waskiej i fajnie świeci... 

Czyli jakbym uciął kabel i dolutowal do niego jakiegoś leda to bez problemu powinno świecić? Jak się nie mylę powinno się po zapłonie dopiero włączać bez zbędnego przerabiania. 

Link to post
Share on other sites

A po co ucinać, kupujesz led na 12V, wpinasz nóżkami w tą wtyczkę i działa. 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Worie napisał:

 

Mógłbyś może zmierzyć swój u góry i na dole, żebym wiedział mniej więcej czego się trzymać? Niestety nie mam jeszcze żadnego radia żeby przyłożyć i od nawet kartonu drobny szablon sobie wyciąć.

 

 

 

Zmierzyłem na aucie bo nie mam wyjmaków do radia ,a inaczej klimy nie wyjmę 

 góra ma ok 22cm,dół ok20,5cmm

Zaznacz sobie te wartości to będziesz miał jakiś punkt zaczepienia

Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam, jak docianalem to z tyłu na panelu były takie jakby kreski i wyszło tak jakby to było specjalne zaznaczone na docięcie pod tunel 2 DIN, zobacz może też takie są u Cb... 

Link to post
Share on other sites

Dociąłem, Niestety żadnych kresek nie było.

Dziękuję za pomoc, wszystko ladnie siedzi choc minimalnie mogłem lepiej dociac bo mała szpara się zrobiła, ale i tak planuje kupić jakiś klimatronik żeby przełożyć front bo mój jest już zmęczony.

Polecicie jakieś fajne radio w dobrych pieniądzach żeby fajnie siadalo? Myślałem do około 500-600 Max wydać.

Wpialem leda do tej wtyczki ale nie świeciła więc może coś jest u mnie przejarane.  

Link to post
Share on other sites

Ori w tej cenie to concert III(od 350zł można kupić) jak na foto ,rns-e ok 900zł ,android 1100zł widziałem na allegro 

Co do wtyczki led w jedną stronę będzie tylko świecił i przy zapalonych światłach

IMG-20180921-WA0009.jpeg

Edited by greg2505
Link to post
Share on other sites

Concert2 plus można nawet sporo taniej wyrwać,ale unikać wersji z exeo (rozkodowanie radia z exeo to 100zł w górę,a radio audi 25 zł...). Zaletą concerta jest fajny dźwięk, jedynie rnse led lepiej od niego gra.

Link to post
Share on other sites

Znacie kogoś, kto zajmuje się rozkodowywaniem radia audi? 

Bez problemu wymienię front w tym radiu? Powiedzmy że znalazłem w dobrej cenie sprawne poniszczone i niesprawną perełkę, czy jest jakaś filozofia? Niesprawne się włącza i coś cyka, czytałem na forum,ale rozwiązań brak cos o mostkowaniu pinow 16-17 było że niby na 2+ musi być ale nie jestem pewien czy to będzie to, elektryk że mnie marny w sumie jak i mechanik :grin:

Edited by Worie
Link to post
Share on other sites

Mostkujesz 15 z 16 żeby wogóle się włączyło,jeśli chodzi o rozkodowanie na allegro zobacz ,koszt ok 60zł

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, greg2505 napisał:

Mostkujesz 15 z 16 żeby wogóle się włączyło,jeśli chodzi o rozkodowanie na allegro zobacz ,koszt ok 60zł

ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro za 49 zł - ZŁĄCZE ISO ADAPTER Plug Play Audi A2 A3 A4 A6 RNS...

Tego typu adapter wystarczy? 

Do anteny też  powinienem zakupić jakąś przejściówkę?

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Worie napisał:
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro za 49 zł - ZŁĄCZE ISO ADAPTER Plug Play Audi A2 A3 A4 A6 RNS...

Tego typu adapter wystarczy? 

Do anteny też  powinienem zakupić jakąś przejściówkę?

Tak wystarczy i jeszcze do anteny

ALLEGRO.PL

Kup teraz ADAPTER ANTENOWY AUDI RNS-E AUDI RNS E FAKRA z Zielona Góra na Allegro.pl, za 35 zł...

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...