Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zatarta głowica BUL


Korbus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Przy wymianie filtra oleju zauważyłem bardzo dużo opiłek aluminiowych (link do galerii dysku google: https://drive.google.com/drive/folders/1dx15KJmS6SG7vNr632IVGxOCByWRSQF7?usp=sharing ). Od razu zdecydowałem się na rozebranie silnika. Rozbierając nie natrafiłem na nic szczególnego, prócz bardzo lekko przytartych panewek wału korbowego, które wymienię. Panewki korbowodowe w super stanie i nie wymagają wymiany. Doszedłem do głowicy i odkręciłem górę, żeby zdjąć wałki. Po wyciągnięciu wałków moim oczom ukazał się taki obraz (zdjęcia robione w kolejności -> od ściany grodziowej w kierunku przodu, pierwsze wałek wydechowy, później ssący. (link do galerii dysku google: https://drive.google.com/drive/folders/1TY0PmvzcTchs_dR-jSXTROjsC78bp2Ol?usp=sharing )

Głowice oddam do firmy specjalizującej się w obróbce, w celu stwierdzenia czy coś jeszcze można coś z tego zrobić, aby się upewnić. W mojej ocenie wżery są tak głębokie, że nie ma co ratować. I od razu dwa pytania z mojej strony. Czy ktoś z was miał taki sam przypadek? Jaki byłby koszt kupienia całej głowicy z wałkami/wałkiem wydechowym (bo może wałek ssący jest do uratowania, ale jestem raczej pesymistycznie nastawiony)

Dodając jeszcze, jakaś część opiłków może pochodzić z przytartej panewki oporowej wału korbowego oraz lekko przytartej osłony łańcucha pompy oleju. Ale taka ilość jest dla mnie dość mocno zastanawiająca.

 

Edytowane przez Korbus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz ogłoszenie tu na forum oraz na grupach FB od audi, że kupisz kompletną głowicę z BULa. Będzie to pewnie najtańsza opcja. Dasz ją do sprawdzenia i regeneracji żeby już mieć pewność że wszystko jest ok. Do tego porządnie wypłukać trzeba wszystkie kanały olejowe i wymień wszystkie panewki na wale nawet korbowe. Najlepiej blok i wał też oddać do firmy która zajmuje się regeneracją na kompleksowe sprawdzenie. Wtedy taki remont bedzie miał sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie pojawiają się nowe tropy. Rozmawiając z jednym (najprawdopodobniej) z pracowników filmy, która zajmuje się kompleksową regeneracją głowic do naszych nieszczęśliwie wadliwych silników, dowiedziałem się, że problem z ciśnieniem oleju może pojawiać się w dwóch najczęstszych miejscach. A mianowicie przy wałkach wyrównoważających, które znajdują się przy pompie oleju i natryskach tłoków od dołu. Osobiście zastanawiam się nad samą pompom oleju, ponieważ dość dużo tematów przewala się przez internet, że z nimi również ludzie mają problem. Przyglądając się wałkom wyrównoważającym nie stwierdziłem luzu promieniowego. Jedyny luz to osiowy, bardzo mały ale jednak. Czy taki luz powinien tam występować? Czy padają podejrzenia na jakieś inne elementy? Jakieś pomysł? Ktoś zna z autopsji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, także muszę wymienić głowice w moim bul’u. I pytanie czy musi być to głowica typowo z silnika o kodzie bul czy może być innego 2.0t ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...