Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Piasek przy korku olejowym


qbas21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dwa dni temu wymieniłem olej w warsztacie serwisowym w nowo sprowadzonym samochodzie z Niemiec A4 B8 który miał olej na minimum. W dniu dzisiejszym chciałem dolać trochę oleju i zauważyłem wokół korka i pod korkiem jakby piasek. I nie wiem czy w serwisie nie wyczyścili tego i ten piasek tam siedział czy coś się dzieje z silnikiem?

Miał ktoś taką sytuację?

Wydaje mi się że ten silnik coś głośno chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyść piasek, niektóre warsztaty mają to w nosie bo to nie firma sprzątająca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troche piasku pod korkiem oleju, i jak przejade palcem pod pokrywa zaworow (pod korkiem oleju) ktos nasypal na zlosc czy po prostu moglo spasc troche piasku. Jak bardzo to jest szkodliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, RALF76 napisał(a):

na pewno to piasek? generalnie w silniku piasek może narobić szkód...

Tak to takie mini drobiny piasku. 

 

Wygląda jak z drogi. 

 

 

Jednak piasek jest przyklejony do spodu korka oleju oraz jak jadę palcem po ściance pokrywy zaworów pod korkiem tam gdzie się wlewa olej też trafiam na ziarnka. 

 

Zastanawiam się czy ktoś doświadczony mi powie czy ktoś wyspał mi piasku na złość i zostało pod korkiem czy po prostu przy wymianie oleju ostatniej mechanik olał temat i jak odkrecal korek to wpadło mu tam piasku. Lub jak wlewać olej to z wargi gumowe wokół korka wlal drobiny piasku pod pokrywę.

 

Jeżeli to ten drugi wariant to jak duże szkody mogą powstać przejechałam tysiąc km i diagnozuje auto ma nagle branie oleju. Dotychczas od wymiany do wymiany nie brał a teraz po wymianie spalił sporo oleju. Ma wolnych obrotach dymi na biało bardziej niż wczesnieh podejrzewałem że po prostu puściło turbo. 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudno powiedzieć, może zbieg okoliczności z tym braniem oleju ale duża ilość piasku to silnik na złom gdyż oprowadzi do zniszczenia wszystkiego, jak mało to filtr oleju powinien zatrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej został zalany? Jaki ma kolor? Po 1000 km powinien być jeszcze czysty. Raczej niemożliwe aby dosypał piasku, prędzej ktoś miał w nosie zasady czystości przy zalewaniu oleju. W każdym razie nie udowodnisz mechanikowi nic, wiesz żeby tam już nie jechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Langista napisał(a):

Po 1000 km powinien być jeszcze czysty. R

Diesel i czysty olej? Zalejesz świeży i zaraz po odpaleniu jest czarny jak smoła.

Prędzej to nagar niż piasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...