jacekm Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Operacja banalna ale może kiedyś się komuś przyda UWAGA !!! Pamiętajmy o zabezpieczeniu auta przed przypadkowym przemieszczeniem Podczas wymiany kół ukręciła się (przy odkręcaniu :gwizdanie:) jedna ze śrub. Niestety w takim miejscu, że trzeba było "zwalać" tarczę aby mieć dostęp do urwanej śruby Potrzebujemy imbusa "8" aby odkręcić zacisk. Ja używałem takich : Pamiętamy o odłączeniu akumulatora (będziemy spawać ) Śruba górna zacisku : Śruba dolna zacisku : Zdejmujemy zacisk razem z tarczą i spawamy ukręcony łeb śruby do jej reszty Czekamy aż wystygnie. Zalecane delikatne opukanie młoteczkiem i użycie odrdzewiacza. Wykręcamy uszkodzoną śrubę Po wszystkim składamy w odwrotnej kolejności Jeżeli jest gdzieś błąd to pisać
marewel Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Nalezy zaznaczyc ze nie kazdy ma spawarke
jacekm Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2009 Nalezy zaznaczyc ze nie kazdy ma spawarke Ja też nie mam spawarki. Mam za to kolegów
kacpersl Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 a ja miałem podobną sytuacje,ale poradziłem sobie bez spawania kupiłem przyżąd do wykręcania śrób (25 zł)5 wkrętaków z lewym gwintem ,a robiłem to tak: nawiercasz dziurke wiertełkiem i wkręcając wkrętak z lewym gwintem wykręcasz urwaną śrubę......
OLO_GDA Opublikowano 31 Maja 2009 Opublikowano 31 Maja 2009 a ja miałem podobną sytuacje,ale poradziłem sobie bez spawania kupiłem przyżąd do wykręcania śrób (25 zł)5 wkrętaków z lewym gwintem ,a robiłem to tak: nawiercasz dziurke wiertełkiem i wkręcając wkrętak z lewym gwintem wykręcasz urwaną śrubę...... sposob zdecydowanie mniej skomplikowany, mniej inwazyjny i duzo łatwiejszy do przeprowadzenia... ja jak juz nawet mialbym spawac to bym przyspawal ciensza srube bez zdejmowania tarczy... bo jak mozna zalatwic spwawarke to mozna zalatwic TIGa i srobic precyzyjny spaw ;] ale dobrze ze sie udało
Gość Henrykus Opublikowano 1 Czerwca 2009 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Co do błędów to element który wykręcałeś to urwana śruba nie zaś szpilka. Potocznie zwana szpilka , to w terminologii elementów złącznych śruba dwustronna. Pozdr.
keżor Opublikowano 1 Czerwca 2009 Opublikowano 1 Czerwca 2009 a ja miałem podobną sytuacje,ale poradziłem sobie bez spawania kupiłem przyżąd do wykręcania śrób (25 zł)5 wkrętaków z lewym gwintem to sie nazywa wykrętak wiem bo wykręcałem tak złamaną śrube z pokrywy cylindrów
Muskel1 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Opublikowano 1 Czerwca 2009 Po co odłącza się akumulator? Byc moze z obawy przed jakims zwarciem w czasie spawania alo to sie ma nijak do tego.
jacekm Opublikowano 3 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2009 Co do błędów to element który wykręcałeś to urwana śruba nie zaś szpilka. Potocznie zwana szpilka , to w terminologii elementów złącznych śruba dwustronna. Pozdr. Zgadzam się w 100%. Poprawiłem Po co odłącza się akumulator? Nie wiem dokładnie ale odkąd pamiętam zawsze do spawania odłączany był akumulator a ja miałem podobną sytuacje,ale poradziłem sobie bez spawania kupiłem przyżąd do wykręcania śrób (25 zł)5 wkrętaków z lewym gwintem to sie nazywa wykrętak wiem bo wykręcałem tak złamaną śrube z pokrywy cylindrów Z wykrętakami mam złe doświadczenie (u mnie w sklepach są ale cec**ją się słabą jakością materiału z jakiego są wykonane i wolałem te kilkadziesiąt pln wydać na browarka). Ta zerwana śruba była "fest" zapieczona Zresztą "zwalenie" tarczy to dość szybka operacja więc szkoda było ryzykować ukręcenie wykretaka
denveco Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 A jak wykręcić urwaną śrubę miski olejowej??
rav Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Po co odłącza się akumulator? Byc moze z obawy przed jakims zwarciem w czasie spawania alo to sie ma nijak do tego. Niebezpieczeństwo podczas spawania polega na tym, że mogą się indukować prądy w przewodach biegnących do elektronicznych obwodów wejściowych gdzie dodatkowo ulegają wzmocnieniu, niszcząc te obwody albo dalsze.Klemę rozłączamy nie po to, że może wystąpić przepięcie w obwodzie zasilania (+) bo aku ma na tyle mały opór wewn., że sam doskonale da sobie z nim radę, ale po to żeby UPEWNIĆ SIĘ że "cała elektronika" nie ma zasilania i nie wzmacnia sygnałów. Dobrze jest też zwierać ze sobą klemy lub przynajmniej włączyć postojówki.Należy unikać też prowadzenia kabli spawarki blisko instalacji auta (np. nie przez kabinę tylko pod podłogą).
cypek80 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Opublikowano 23 Sierpnia 2009 "Po zwarciu klem może iskrzyć kondensator (car-audio) jeśli ktoś taki posiada w bagażniku, widok fajny ale dość drogi." Nie radze zwierać lepiej żarówkę wsadzić między klemy, lub włączyć postojowe. POZDRAWIAM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się