dedee 0 Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 (edytowane) Witam, pacjent A4B7 AVANT 2.0 tdi kod silnika brd 256k nalotu, Ostatnio jadąc za granicę miałem poważne problemy z wibracjami auta. Wyjeżdżając z Polski przez pierwsze 100km było wszystko w normie, prędkość 140-160 wszystko śmiga tak jak ma być. Niestety po kilku kolejnych kilometrach auto podczas przyśpieszania/utrzymywania stałej prędkości 120-140km/h wpadało w mocne wibracje które było widać głównie po drążku zmiany biegów, w pewnym momencie myślałem że zaraz go urwie coś Im dalej w trasę tym gorzej cała buda zaczęła wpadać w mocne wibracje które głównie były odczuwalne pod nogami, kierownicą nie rzucało. Po odjęciu gazu problem wibracji znikał, jedynie przy dodawaniu go/utrzymywaniu prędkości. W pierwszym momencie myślałem że to wina dawno wyważanych kół i dystansów które poprzedni właściciel elegancko centrował przy pomocy izolacji , natomiast objaw wibracji występował by nadal nawet po odjęciu gazu, a tak nie było. Na forach czytałem że możliwe że to przegub wewnętrzny i tu pada pierwsze pytanie, czy po odjęciu nogi z gazu przegub wewnętrzny nie powodował by wibracji? Wracając do podróży, po zrobieniu chwilowego postoju auto przestało tak przeraźliwie wibrować ale nie trwało to długo, chwila i znowu to samo. Dodam że auto tankowałem w Polsce na taniej stacji w której paliwo raczej nie jest wysokich lotów. Na granicy zatankowałem troszkę lepsze paliwo i ruszyłem dalej w trasę. Problem występował nadal głownie na 5,6 biegu powyżej 100km/h. 300km przed celem była widoczna poprawa, nie wibrował tak bardzo jak wcześniej, natomiast nadal na drążku zmiany biegów widać było wibracje. I tu pada głownie pytanie, co to może być? Pompowtryskiwacze po regeneracji 30k km temu, auto ma zrobioną mapę na 200 kuca. Co w pierwszej kolejności powinienem zrobić, wyeliminować? Jak wiadomo problem wibracji to szeroki zakres możliwych usterek, może ktoś z forumowiczów miał styczność z takim problemem w tym dokładnie silniku? DPF usunięty, EGR zaślepiony. Z góry dzięki za pomoc Edytowane 19 Lutego 2021 przez dedee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pila24 318 Opublikowano 19 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2021 Moim zdaniem słusznie zdiagnozowałeś-przyguby wewnętrzne,sprawdź je. Zapewne rozsypane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedee 0 Opublikowano 20 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 22 godziny temu, pila24 napisał: Moim zdaniem słusznie zdiagnozowałeś-przyguby wewnętrzne,sprawdź je. Zapewne rozsypane. Jest opcja sprawdzenia takiego przegubu bez ściągania go z ośki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimas97 3 Opublikowano 20 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 (edytowane) Z tego co ja wiem to przeguby sprawdzasz w następujący sposób. Podnosisz samochód, wchodzisz pod auto, łapiesz za przegub i szarpiesz jak nie ma luzu- jest dobry jak jest luz- do wymiany. Edytowane 20 Lutego 2021 przez Kimas97 Błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pelonek1 278 Opublikowano 20 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 6 minut temu, Kimas97 napisał: Z tego co ja wiem to przeguby sprawdzasz w następujący sposób. Podnosisz samochód, wchodzisz pod auto, łapiesz za przegub i szarpiesz jak nie ma luzu- jest dobry jak jest luz- do wymiany. Najlepiej na kolach np. w kanale to robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 20 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 Można na najazdy wjechać i przy zaciągniętym ręcznym nawet kół zdejmować nie trzeba. Szarpać nie trzeba, wystarczy, że dobrze złapiesz i go obrócisz, wyczujesz w ten sposób czy ma luz, zanim usłyszysz stuk zebatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedee 0 Opublikowano 20 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2021 okey sprawdzę to, dam znać co z tego wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimas97 3 Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Można i tak jedziesz do diagnosty dajesz mu 10 zł i i Ci sprawdzi przeguby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 1 godzinę temu, Kimas97 napisał: Można i tak jedziesz do diagnosty dajesz mu 10 zł i i Ci sprawdzi przeguby. XD, tyle powiem. Diagnostyka w Polsce na stacjach okręgowych to jakaś pomyłka. Oni dobrze zdiagnozować wybitego zawieszenia nie potrafią a przegub mieli by zdiagnozować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kimas97 3 Opublikowano 21 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2021 Nie wnikam, zależy jaka stacja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dedee 0 Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Autko już wróciło od mechanika, okazało się że diagnoza była dobra- przegub wewnętrzny rozsypany i wymieniony, nie miałem okazji jeszcze śmigać, miejmy nadzieję że problem z głowy. Dzięki za pomoc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się