LukisM Opublikowano 23 Lutego 2021 Opublikowano 23 Lutego 2021 (edytowane) rozwiązane Edytowane 28 Czerwca 2023 przez LukisM
dekiel 13 Opublikowano 23 Lutego 2021 Opublikowano 23 Lutego 2021 Zamień koła stronami aby sie upewnić że to to koło. Po za tym wyważ koło z testem drogowym. Kiedy wyważać koła? Co daje wyważanie z testem drogowym I Poradnik I KATALOG dla kierowców - bezpłatny regionalny miesięcznik motoryzacyjny WWW.KDK.PL Dobrze wyważone koła pozwalają na zachowanie właściwego komfortu i bezpieczeństwa jazdy oraz zapobiegają nadmiernemu zużyciu się elementów zawieszenia w samochodzie.
LukisM Opublikowano 25 Lutego 2021 Autor Opublikowano 25 Lutego 2021 Ok, sprawdzę. Czy ewentualnie jakiś problem ze śrubą kontrującą tarczę hamulcową może dawać takie efekty, jak bicie odczuwane raz na jakiś czas, w różnych warunkach?
Wandej Opublikowano 25 Lutego 2021 Opublikowano 25 Lutego 2021 9 godzin temu, LukisM napisał: Ok, sprawdzę. Czy ewentualnie jakiś problem ze śrubą kontrującą tarczę hamulcową może dawać takie efekty, jak bicie odczuwane raz na jakiś czas, w różnych warunkach? Nie sądzę. Zaciski hamulcowe masz sprawne? Być może tarcza jest krzywa.
Ebou Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 Siemanko, Chciałbym uzyskać podpowiedź jak rozwiązać problem w mojej A4. Podczas zwalniania, hamowania, słychać pisk z okolicy tylnego prawego koła. Na początku sprawdzałem, czy to może klocki, zacisk bądź tarcza, ale wszystko jest w dobry stanie. Felga niby też jest w porządku, sprawdzałem u wulkanizatora. Co jeszcze może powodować pisk?
Muskel1 Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 Co konkretnie i jak sprawdziłeś, że twierdzisz, że jest ok? Rzuciłeś okiem na grubość zewn. klocka przez otwór między ramionami felg? Bo tak ja to zrozumiałem.
Ebou Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 49 minut temu, Muskel1 napisał: Co konkretnie i jak sprawdziłeś, że twierdzisz, że jest ok? Rzuciłeś okiem na grubość zewn. klocka przez otwór między ramionami felg? Bo tak ja to zrozumiałem. A jak można sprawdzać? Normalnie ściągnąłem koło i po kolei sprawdzałem czy zacisk nie jest uszkodzony, czy nie cieknie, w jakim stanie są klocki i na końcu patrzyłem w jakim stanie jest tarcza. I moim zdaniem są ok. Potem pojechałem to wulkanizatora żeby felgę mi sprawdził.
Muskel1 Opublikowano 24 Marca 2021 Opublikowano 24 Marca 2021 (edytowane) Musisz odkręcić zacisk, sprawdzić czy tłoczek się swobodnie wysuwa i chowa, czy tłoczek pod kołnierzem gumki nie jest zardzewiały, czy bolce zacisku nie są zapieczone, wyczyścić przesmarować. Zobaczyć czy klocek wewnętrzny i zewnętrzny mnw. równomiernie są zużyte (jeżeli tłoczek lub prowadnice są zapieczone i zacisk nie odbija ten wewnętrzny klocek będzie dużo dużo więcej zużyty), obejrzeć dokładnie tarcze (zmerzyć jej grubość przy okazji). Jeżeli wszyskto jest jeszcze nie zużyte, wyczyść, przesmarować i złożyć. Edytowane 24 Marca 2021 przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się