Jump to content
0
voytek80

TDI PD - Ustawianie kąta synchronizacji

Recommended Posts

no dobrze, ale co jest lepsze w tym wypadku, czy to zależy od każdego odosobnionego silnika???? ma byc na ''0'' ale pali więcej, ale jest dynamiczny silnik, to co lepiej zeby był zamulony i mało palił??? :kwasny: ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

filmik moze komuś sie przyda:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Ustawialiśmy z kumplem w A6 AWX kąt synchronizacji. Na początku miał -4, korekcje pompowtryskiwaczy w grupie 13 były -1,5, -0,46,-0,54, 1,78, spalanie na postoju 0,8l/h. Po zmianie w okolicach zera, korekcje zmieniły się -0,45, -0,20, -0,25, 0,87, spalanie 0,5l/h. Po zmianie kata na 1,7-2 korekcje -0,25, -0,1, -0,1, 0,35, spalanie 0,4l/h. Wszystkie pompki ustawione na 225 stopni. Dlaczego występują, takie duże rozbieżności w korekcjach zależnie od ustawionego kąta synchronizacji wałka rozrządu?


szneider
BYŁO-VECTRA A1.6,PASSAT B3 GT 1.8,OMEGA A 2.0,GOLF II 1.3,TOLEDO 2.0GT,PASSAT B3 2.0,VENTO 1.8,MAZDA 626 2.0,2.0D,BRAVO 1.4,AUDI B4 2.0,2.3,1.9TDI,AUDI 100 C4 2.5TDI,A6 C4 1.9TDI,A6 C4 2.5TDI,A4 1.9TDI (90,110ps),PASSAT B5 1.9TDI (101,115,130),AUDI A6 C5 2.5TDI,AUDI A4,A6 1.9TDI(130),SHARAN1.9TDI(115),VOLVO V50 2.0D,MONDEO MK4 1.8TDCi,ACCORD 2.2i-ctdi, OCTAVIA II

Share this post


Link to post
Share on other sites

widocznie zmieniając kąt z, przestawiasz wałek i zmieniają się korekcje hmm ponoć korekcje kolo + - 2 to juz pompki do wymiany a tu moze wystarczy kat poprawić ,, no ciekawe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Panowie,podpinam się pod temat:Próbowałem ustawić wałek w A3 1,9 110 km (słabo pali na ciepłym silniku,wskazanie na vagu około 7-8 )po zdjęciu osłony się przyciąłem bo wygląda to inaczej niż w mojej A4 AJM czyli 3 śruby 13 są na kole tym przy pompie.Po przestawieniu odczyty waga zmieniły się na od1.1 do1.8 ale w bs wraca do 7-8. czy tak ma być czy coś pop.......em. Dodam tylko że moja znikoma wiedza oparta jest na A4 AJM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przecież w 110KM nie masz PD więc nie ma czego synchronizacji ustawiać - tam tylko ustawiasz kąt wtrysku

Share this post


Link to post
Share on other sites

w silniku110 KM nie ustawiasz kąta synchronizacji tylko kąt wtrysku na pompie wtryskowej a powodem złego odpalania na ciepłym moze być czujnik temperatury lub wydajnośc pompy wtryskowej


Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN+
Audi A4 1.8 125 KM sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli mam rozumieć że to co przestawiłem to kąt wtrysku?Jak to sprawdzić żeby było ok. może jakieś instrukcje ?I gdzie się znajduje ten czujnik??

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukaj w temacie silników na pompie a nie tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qżwa nie mogę znaleźć

Share this post


Link to post
Share on other sites

W dziale warsztat zrób to sam jest opis i zdjecia


Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN+
Audi A4 1.8 125 KM sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam Panowie,podpinam się pod temat:Próbowałem ustawić wałek w A3 1,9 110 km (słabo pali na ciepłym silniku,wskazanie na vagu około 7-8 )po zdjęciu osłony się przyciąłem bo wygląda to inaczej niż w mojej A4 AJM czyli 3 śruby 13 są na kole tym przy pompie.Po przestawieniu odczyty waga zmieniły się na od1.1 do1.8 ale w bs wraca do 7-8. czy tak ma być czy coś pop.......em. Dodam tylko że moja znikoma wiedza oparta jest na A4 AJM.

W nowszych TDI na pompie kąt wtrysku ustawia się tak samo jak w PD kąt synchronizacji, tyle że koło z fasolkami jest na pompie, a nie na wałku. Wszystko masz w porządku, tylko doszukaj sobie jak sprawdzić wartość kąta wtrysku


Роберт Кубица

Share this post


Link to post
Share on other sites

już ogarnięte,fasolkami na pompie ustawiłem wartość 48-55 lepiej się nie dało,do tego zwiększyłem dawkę paliwa przy odpalaniu i teraz jest git,dziękuję za zainteresowanie i cenne podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
będzie palił jak przed ale będzie słabszy - "0" to optymalna równowaga pomiędzy osiągami i spalaniem - jak wcześniej ci mniej pokazywał przy złym kącie tzn palił źle :decayed:

Ja tak zrobiłem i żadnej różnicy nie zauważyłem ,a jak ustawiłem na 0 to żarł jak smok jakieś 3l więcej

Ja dzisiaj przestawiłem na 0 było -1,6; średnie spalanie dotychczas mierzone na dystansie 1800km wyszło 6,31L; zatankowałem do pełna 64 litry dzisiaj dam znać jak wygląda spalanie po regulacji kąta

---------- Post dopisany 01-06-2014 at 18:06 ---------- Poprzedni post napisany 06-05-2014 at 20:56 ----------

Przejechałem 957 km po regulacji i wynik 6,56L, czyli nie pomogło zobaczymy jak zrobię więcej km bo ostatnio sporo po mieście pomykałem więc to mogło być przyczyną ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pomóżcie rozwiązać problem. próbowałem u siebie ustawić synchro, po vagu pokazywało +3,7. zrobiłem wg instrukcji ale teraz nie chce w ogóle odpalić i świecą kontrolki esp. co mogło się stać? silnik awx 131 km.

czy jest możliwość zepsucia wałka? ewentualnie co może się stać podczas próby uruchmienia silnika?

Edited by newman1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za bardzo przestawiles koło tutaj robisz ruch dosłownie milimetr musisz w przeciwną stronę teraz

Edited by goldi

Audi A4 1.9 TDI 110KM AFN+
Audi A4 1.8 125 KM sedan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

będę się zabierał do tematu korekcji.

Szybkie pytanie, jakim momentem dokręcać te trzy śruby na rozrządzie w AJM?

40Nm czy 25Nm?

pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

42d129747f2fada72c48a73e549d7635.jpg3f680d62c3262d76fb9ed52d3c412b74.jpg

U mnie tak jest podczas jazdy czasem zmieni sie do +0.3 -0.3

Czyli jest ok :)

Wysłane z iPhone 6s za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

42d129747f2fada72c48a73e549d7635.jpg3f680d62c3262d76fb9ed52d3c412b74.jpg

U mnie tak jest podczas jazdy czasem zmieni sie do +0.3 -0.3

Czyli jest ok :)

Wysłane z iPhone 6s za pomocą Tapatalk

Synchronizacja ok :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie synchro walilo az 8-9. A sprawdzilem przypadkiem bo ciezko palil na cieplym i koles to sprawdzimy synchro. A wymianielem paski i mechanik krecil tym kolem bo cos mu pasek nie chcial sie dopasowac i pytam go czy to ma jakies znaczenie. Nie cos ty. No to nie. Silnik latal jak zwykle. moc mial.

No ale co z tym odpalaniem.

Koles sprawdza kompem i w szoku. Wali ze synchro masakra. Trza przestawic. Chlopaki udaloa sie trafic na 0 -0,6 tak sobie skacze. Niby nic wielkiego. Ale na Boga przybylo masakrycznie mocy. Tak teraz za***rdala na kazym biegu ze jestem w szoku jak taka mala zmiana walkiem i taki przyrost. Chyba musialem sie wtrafic w jakies doslownie idealne ustawienie. A taki jest czuly na gaz jak bym mial mooda na 200 km

Niestety odpalanie przy 90 st poprawilo sie nieznacznie. Trza dawke podniesc startowa:(

Pokazuje ze mam ustawione na min. Ale to juz kiedy indziej.

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

mam audi a4 B6 AWX 130 KM i umnie kat jest zmienny heh na rozgrzanym silniku na biegu jalowym jest najpierw 0.0 za sekunde zmienia sie na -0,6 nastepnie na -1,1 i po nastepnej sekundzie -1,7 i znow wraca na zero i tak w kolko

czemu tak sie to zmienia caly czas?? nie powinno byc w miare w miejscu??

bawic sie w synchro czy lepiej nic nie ruszac??

dzieki za odp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Synchro nigdy nie będzie idealnie w tym samym miejscu. Możesz sprawdzić naciąg paska rozrządu, jeśli będzie ok, nie myśl o tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie dzięki autorowi za temat,biorę się do roboty.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/a3f04b226f8edd24

Witam Wszystkich!

Mam prośbę ponieważ po wymianie rozrządu mam wrażenie że gorzej odpala na ciepłym...

Wrzucam fotkę (u góry zimny,na dole ciepły silnik)
Nie do końca ogarniam jak czytać te wartości...
Czy ktoś mógłby mi udzielić odpowiedzi czy warto coś ruszać z ustawieniem kąta czy tak jest dobrze?
Dodam,że sprawa dotyczy silnika 2.0TDI AZV 136KM
Z góry dziękuję za odpowiedź
Edited by surfcast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podziele sie moimi sposzczeżeniamy a wiec tak synchro mialem 1.6 do 2.0, dzisiaj zabralem sie do roboty, za pierwszym razem udalo mi sie ustawic na 0.0 czasami wchodzi na 0.3 :) jazda próbna przyspiesza ok, pali ok ☺

Edited by lukaseq1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest nie ciekawie mam od -6 do -7,5 i tak skacze sobie, auto odpala zawsze dobrze, pracuje głośno i buczy, moc ma spalanie spore bo pokazuje mi 1.0l/h zabiorę się za te ustawienie może coś się zmieni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a w benzynie jak to ustawić?


"Myślenie to przyszłość a nie przeszłość."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie te śruby gdy już uzyskamy rezultat taki jaki chcemy to dokręcamy tylko te trzy śruby a tej środkowej nie ruszamy tak ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie te śruby gdy już uzyskamy rezultat taki jaki chcemy to dokręcamy tylko te trzy śruby a tej środkowej nie ruszamy tak ?

Przecież ta środkowa służy tylko do regulacji. Dokręcasz tylko te trzy z zewnątrz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie a w benzynie jak to ustawić?

Nie ma takiej opcji

Panowie te śruby gdy już uzyskamy rezultat taki jaki chcemy to dokręcamy tylko te trzy śruby a tej środkowej nie ruszamy tak ?

Wg ELSA powinny być nowe


+48 693 45 66 99

Gdybym nie odbierał albo obiecał że oddzwonię a nie oddzwaniam to dzwonić do skutku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...