gwinton Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam was. Jestem nowy na forum i mam do was pytanko. Szperałem trochę na forum, poczytałem sobie ale nie wiem czy mój przypadek jest taki sam jak innych więc wole sie zapytać. Audi mam już 2 lata. Na samym początku jak odpalałem auto ( nie ma znaczenia czy zima czy lato ) coś w silniku cykało przez chwilke , kilka sekund i przestawało. Teraz ten dzwięk jest prawie przez cały czas. Czasami przestaje w czasie jazdy a czasami nie. Zlokalizowałem ten dzwięk ( tak mi sie wydaje ) koło turbiny ( na początku myślałem że to popychacze hydrauliczne ). Nasila się wraz z obrotami silnika. Jest to taki metaliczny odgłos. Auto normalnie przyspiesza , dymi standardowo. Zauważyłem jeszcze że guma za turbiną jest cała spocona ( to jest taka krótka guma do rury plastikowej która idzie do intercoolera ) ale nie wiem czy to ma jakies znaczenie. Macie jakis pomysł co to może cykać?.
leo... Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 chyba jednak to popychacze ... AHH to 110 KM - tu N75 (elektrozaworek turbiny) nie cyka - w starszych silnikach 90 konnych z turbinami na bypasie tak właśnie cykają (jest to związane z 50% wypełnieniem impulsu elektrozaworka) w 110 KM - turbina ma kierownice spalin - N75 działa na innej zasadzie - w okolicach turbiny nie ma za bardzo co cykać wydaje mi się ze bez organoleptycznego sprawdzenia (najlepiej przez kogoś doświadczonego w dziedzinie TDI) nie obejdzie się
Rako Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 hmm....turbinka zawsze coś sie spoci także luzik. Ale te cykanie A może na wiatraku coś??
gwinton Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Dam sobie głowe uciąć że to metaliczne cykanie wydobywa się gdzieś koło turbiny. Może EGR tak stuka. Dzisiaj pożycze od znajomego stetoskop i to namierze :> . Zapomiałem dodać że ten dzwięk słysze w kabinie jak jade. Jest bardzo głośny.
rikardo Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Dam sobie głowe uciąć że to metaliczne cykanie wydobywa się gdzieś koło turbiny. Może EGR tak stuka. Dzisiaj pożycze od znajomego stetoskop i to namierze :> . Zapomiałem dodać że ten dzwięk słysze w kabinie jak jade. Jest bardzo głośny. Poproś kogoś niech naciska na gaz a ty otwórz maskę i zwróć uwagę na zawór EGR który wydaje takie cykanie jak pracuje. Może u ciebie jest uszkodzony, że go słyszysz w kabinie
gwinton Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Cykanie jest tez na wolnych obrotach. Czym wyższe obroty cykanie jest coraz szybsze. Teoretycznie wszystko wskazuje na popychacze hydrauliczne ale na moje ucho to koło turbiny cyka. Raczej ze słuchem nie mam problemu :> .
leo... Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 AHH to 90 KM sorry pomyliłem z AHF ... nie zmienia to faktu że w 2000 roczniku był już duży N75[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2009, 14:04_________________________________________________ Może EGR tak stuka. EGR ma ustalone stany - otwiera się na wolnych obrotach ale po ustalonym czasie (najczęsciej ~3 minut po ostatnim wciśnięciu pedału gazu - zamyka się przy wciśniętym pedale gazu (cmoknięcie pojedyncze) oby to nie był sworzeń tłkowy
gwinton Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Może to EGR jest uszkodzony. Cały czas sie zamyka i otwiera?.[br]Dopisany: 10 Kwiecień 2009, 15:03_________________________________________________Jednak były to szklanki. Po wymianie cisza. Temat można zamknąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się