radekKRK Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Czesc wszystkim.nie dawno zmienilem skrzynie biegow z tiptronica na manual 5-cio biegowy i w sumie juz poradzilem sobioe ze wszystkimi rzeczami lecz nie moge dojsc do ladu z zegarami gdyz caly czas swieci(oraz pika) mi sie blad hamulcy.Dodam ze w ECU silnika caly czas jest blad braku sterownika skrzyni biegow wiec wcale mnie nie dziwi blad wyskakiwany na zegarach.Ma ktos moze pomysl jak zakodowac zegary badz ECU slinika aby wykasowac to? A moze ktorys z forumowiczow posiadajacacych silnik ALT i skrzynie manualną poda swoje kodowanie zegarow i ECU silnika...
mateogda Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jakie w tej chwili jest kodowanie??
radekKRK Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Jakie w tej chwili jest kodowanie?? Troszke mnie to dziwi ale na zegarach mam 00000 tak jakby chyba nic nie bylo uaktywnione, na ECU silnika teraz nie pamietam,ale jak probowalem kodowac wg. instrukcji w FAQ gdzie jest napisane ze czwarta cyfra wskazuje na rodzaj skrzyni jednak po wpisaniu np. 5 nie mozna zapisac zmian w ECU.
gaciu Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Kodowanie 00000 jest całkiem normalne: * 00??xx1: Options o +00 = 1. K-Number (Europe/USA/Rest of World) o +01 = Smaller Fuel Tank Volume (All-Wheel-Drive) o +02 = Seatbelt Warning (NAR old - up to 45/2004) o +04 = 3. K-Number (Rental Cars) o +08 = 2. K-Number (Australia) * 00xx?x1: Country o 0 = Germany (D) o 1 = Rest of World (RoW) o 2 = USA (US) o 3 = Canada (CAN) o 4 = Great Britain (GB) o 5 = Japan (JP) o 6 = Saudi Arabia o 7 = Australia (AUS) * 00xxx?1: Seatbelt Warning o 0 = No Seatbelt Warning (or NAR old) o 3 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR new) Jedyne miejsce gdzie widzę cokolwiek o opcjach skrzyni biegów to adaptacja kanału 60. Wydaje mi się, że powinieneś zobaczyć jego aktualną wartość i jeżeli stwierdzisz, że automat jest tutaj zawarty to odejmij od aktualnej wartości 2 i gotowe. Proszę o potwierdzenie kogoś kto ma doświadczenie w tej dziedzinie. Osobiście nie przeprowadzałem takiej operacji. A060,0,CAN-Databus Powertrain (Installation List) A060,5,CAN-Databus Powertrain (Installation List) A060,6,+00001 - Engine (Standard) A060,7,+00002 - Automatic Transmission (Optional) A060,8,+00004 - Brake (Standard) A060,9,+01024 - Instrument Cluster (Standard)
radekKRK Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Kodowanie 00000 jest całkiem normalne: * 00??xx1: Options o +00 = 1. K-Number (Europe/USA/Rest of World) o +01 = Smaller Fuel Tank Volume (All-Wheel-Drive) o +02 = Seatbelt Warning (NAR old - up to 45/2004) o +04 = 3. K-Number (Rental Cars) o +08 = 2. K-Number (Australia) * 00xx?x1: Country o 0 = Germany (D) o 1 = Rest of World (RoW) o 2 = USA (US) o 3 = Canada (CAN) o 4 = Great Britain (GB) o 5 = Japan (JP) o 6 = Saudi Arabia o 7 = Australia (AUS) * 00xxx?1: Seatbelt Warning o 0 = No Seatbelt Warning (or NAR old) o 3 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR new) Jedyne miejsce gdzie widzę cokolwiek o opcjach skrzyni biegów to adaptacja kanału 60. Wydaje mi się, że powinieneś zobaczyć jego aktualną wartość i jeżeli stwierdzisz, że automat jest tutaj zawarty to odejmij od aktualnej wartości 2 i gotowe. Proszę o potwierdzenie kogoś kto ma doświadczenie w tej dziedzinie. Osobiście nie przeprowadzałem takiej operacji. A060,0,CAN-Databus Powertrain (Installation List) A060,5,CAN-Databus Powertrain (Installation List) A060,6,+00001 - Engine (Standard) A060,7,+00002 - Automatic Transmission (Optional) A060,8,+00004 - Brake (Standard) A060,9,+01024 - Instrument Cluster (Standard) Ok dzieki wielkie-jeszcze dzis to sprawdze.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 09:12_________________________________________________ Kodowanie 00000 jest całkiem normalne: * 00??xx1: Options o +00 = 1. K-Number (Europe/USA/Rest of World) o +01 = Smaller Fuel Tank Volume (All-Wheel-Drive) o +02 = Seatbelt Warning (NAR old - up to 45/2004) o +04 = 3. K-Number (Rental Cars) o +08 = 2. K-Number (Australia) * 00xx?x1: Country o 0 = Germany (D) o 1 = Rest of World (RoW) o 2 = USA (US) o 3 = Canada (CAN) o 4 = Great Britain (GB) o 5 = Japan (JP) o 6 = Saudi Arabia o 7 = Australia (AUS) * 00xxx?1: Seatbelt Warning o 0 = No Seatbelt Warning (or NAR old) o 3 = Seatbelt Warning USA and Canada (NAR new) Jedyne miejsce gdzie widzę cokolwiek o opcjach skrzyni biegów to adaptacja kanału 60. Wydaje mi się, że powinieneś zobaczyć jego aktualną wartość i jeżeli stwierdzisz, że automat jest tutaj zawarty to odejmij od aktualnej wartości 2 i gotowe. Proszę o potwierdzenie kogoś kto ma doświadczenie w tej dziedzinie. Osobiście nie przeprowadzałem takiej operacji. A060,0,CAN-Databus Powertrain (Installation List) A060,5,CAN-Databus Powertrain (Installation List) A060,6,+00001 - Engine (Standard) A060,7,+00002 - Automatic Transmission (Optional) A060,8,+00004 - Brake (Standard) A060,9,+01024 - Instrument Cluster (Standard) Wiec sprawdzilem to w sumie nie wiedzialem czy dokladnie chodzi o parametry ECU silnika czy tez licznika wiec sprawdzilem obie opcje i d.... Mysle ze jesli trzeba to zrobic w ECU silnika to nalezy sie zalogowac a nie mam pojecia skad dostac login do tego....
spanky Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 cos mi sie wydaje ze to nie sprawa przekodowania ECU ale bardziej zmiany softu w ECU ...
radekKRK Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 cos mi sie wydaje ze to nie sprawa przekodowania ECU ale bardziej zmiany softu w ECU ... Kurcze sam dokladnie nie wiem ale na chlopski rozum mysle ze nalezy wylogowac z ECU opcje skrzyni automatycznej gdyz w ABSie,silniku caly czas wyskakuje blad przerwanego obwodu magistrali Can tiptronica.Dodam iz moje kodowanie ECU wyglada tak 0011581.[br]Dopisany: 11 Kwiecień 2009, 16:06_________________________________________________Koledzy ponawiam prosbe: Potrzebuje aby ktos mi spisal swoje kodowanie ECU silnika dla ALT ze skrzynia manualna
grzanek85 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam, zacznij od zmiany kodowania w abssie jak nie robiłeś zmień ostatnią cyfrę na 5(pewnie masz 6).
radekKRK Opublikowano 7 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2009 Witam, zacznij od zmiany kodowania w abssie jak nie robiłeś zmień ostatnią cyfrę na 5(pewnie masz 6). Oj tego nie wiedzialem-myslalem ze ABS swieci ze wzgledu na ciągly blad w magistrali can.Kurcze ale poki co to i tak mam problem ze zmianą kodowania ECU silnika bo nie moge dostac loginu do mojego modelu.Grzanek85 dzieki [br]Dopisany: 15 Kwiecień 2009, 22:29_________________________________________________Blagam niech ktos kto ma silnik ALTi skrzynie manualną sprawdzi kodowanie ECU silnika-juz brak mi pomyslow na cokolwiek a wkurza mnie ciągle pikanie,swiecenie kontrolek i brak ABSu....
radekKRK Opublikowano 11 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2009 0011501 Dzieki.Jutro zobacze czy wejdzie.Pozdro[br]Dopisany: 07 Czerwiec 2009, 23:01_________________________________________________Cholera nie wchodzi to kodowanie do ECU silnika,moze trzeba najpierw zakodowac pompe ABSu a pozniej silnik? Grzanek85 moglbys mi sprawdzic jak u Ciebie wygląda kodowanie ABSu?;-)
grzanek85 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Opublikowano 12 Czerwca 2009 To jest 1000% poprawne kodowanie zakoduj sobie najpierw abs, can gateway a dopiero silnik
radekKRK Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Opublikowano 4 Lipca 2009 Cholera ale nie mam pojecia na co przekodowac CAN GATEWAY...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się