Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z kalibracją kąta skrętu i wyuczeniem położenia krańcowego Audi A4 B8 LIFT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

kolego 0000pawel jak zakończyłeś temat z kątem skrętu bo mam identyczny problem

żadne kalibracje nie pomagają ,doradzcie coś

Opublikowano

Niestety, narazie tak śmigam, byłem u mechanika który ma KTS boscha I też nie mógł włączyć procedury kalibracji, coś blokuje...

Opublikowano
1 godzinę temu, 0000pawel napisał:

Niestety, narazie tak śmigam, byłem u mechanika który ma KTS boscha I też nie mógł włączyć procedury kalibracji, coś blokuje...

Daj stan z VCDSa, możliwe że problem leży gdzieś indziej.

Opublikowano (edytowane)

Dev wszystko jest tutaj na tym temacie, cofnij sobie stronki I zobacz tam dałem wpis co prawda nie z vcds, ale z OBD11.Udostepnilem tam dokument tekstowy zerknij sobie :)

Edytowane przez 0000pawel
Opublikowano

Ja mam to samo po dolozeniu manetki tempomatu i wymianie tasmy kierownicy, oczywiscie patrzylem czy kola samochodu z ktorego tasma pochodzi byly proste i tak samo ja zamontowalem u siebie, pomimo to na prostych kolach na pomiarach kat skretu w vcds pokazuje 180 stopni, na 0 stopni wjezdza dopiero jak przekrece kierownice „do gory nogami”. Czyzby jednak tasma byla przekrecona? Da sie to jakos ogarnac czy misze kupowac druga? Dodam ze jezdze juz od wymiany jakis czas bo dopiero teraz kupilem vcdsa z kablem…

Opublikowano

Wracając do tematu po przerwie, czy da się wymienić sam czujnik kąta skrętu? Pytanie kolejne czy tak powinien działać czujnik kąta skrętu nagrałem filmik jak on działa, startując od 0.00° kręcąc do końca w prawo, a następnie wracając do punktu 0.00° i kręcę w lewą stronę też do końca po czym wracam do 0.00°. Jakieś porady, jestem w stanie wymienić jeszcze raz na inny czujnik kąta, tylko czy warto, bo może problem leży w czym innym...

 

 

Opublikowano

Witam, być może brakuje mi któregoś bezpiecznika? Ktoś wie czy jest taki który jest odpowiedzialny za kolumnę kierownicza?

Opublikowano
W dniu 14.04.2021 o 14:31, Muskel1 napisał(a):

Czujnik kąta skrętu jest w sumie systemem samouczącym się. To oznacza, że powinien się sam wykalibrować w czasie jazdy. W tym celu musisz powoli jechać (nie szybciej niż 15 km/h)  i zmienić kierunek jazdy, kręcąc kierownicą np. najpierw w lewo a później w prawo. Kręcisz z normalną prędkością te 1,5 obrota poczym na prosto i w drugą stronę to samo i na prosto. Czujnik powinien się sam przyuczyć a kontrolki ABS i ESP powinny same zgasnąć. 

Hej, po wymianie kpl, wahaczy tylnych byłem dziś na ustawieniu geometrii i gdy wracałem do domu zapalał mi się esp momentami i coś tam szorowało itp.

czy jak zrobię taką adaptację w czasie jazdy jak opisujesz wyżej to powróci ten czujnik skrętu do normy i nie będę musiał kabla podłączać ? ?

Opublikowano
16 minut temu, marda16 napisał(a):

Hej, po wymianie kpl, wahaczy tylnych byłem dziś na ustawieniu geometrii i gdy wracałem do domu zapalał mi się esp momentami i coś tam szorowało itp.

czy jak zrobię taką adaptację w czasie jazdy jak opisujesz wyżej to powróci ten czujnik skrętu do normy i nie będę musiał kabla podłączać ? ?

Musisz spróbować.

 

Opublikowano

Czyli są szanse, jutro próbuje dzięki ?

Opublikowano

ESP się uspokoił wszystko poprawnie działa czyli taka adaptacja zdała egzamin ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...