Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.0 ALT zawias 1BA] Podniesienie tyłu o 4cm.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Sprawa wygląda tak.

A4 b6 alt s-line 2002

koła 205/60/16

Zawieszenie 1BA

Przód OJG klasa 7 (824 - 853kg)

amortyzatory - 8E0413031CT, sprężyny - 8E0411105BE

L70% P70% różnica 0% nacisk 826daN amplituda L30mm P30mm

Tył OYH klasa 8 (496 - 519kg)

amortyzatory - 8E0513036AE, sprężyny - 8E0511115CQ

L66% P68% różnica 3% nacisk 561daN amplituda L42mm P40mm

Badania miałem w lipcu jak kupiłem samochód, jak jest teraz nie wiem. (W sumie co jest tak na prawdę zamontowane, to się okaże w sobotę jak ją podniosę.)

Odległości od asfaltu do krawędzi nadkola (+-2mm)

Przód lewy 68,7cm     Przód prawy 69,4cm

Tył lewy 64,8 cm        Tył prawy 64,8cm

(Ważę prawie 120kg i chyba stąd różnica na przodzie, a jeżdżę sam)

Do brzegu...

Wożę w bagażniku trochę narzędzi i sprzętu jakieś 80kg do tego jeżdżę na pełnym baku i z zapasem. Czasem wożę więcej. Tył siedzi. Chcę podnieść tył i wymyśliłem wymienić sprężyny na wyższą klasę.

Jest OYH klasa 8 (496 - 519kg)

Na co zamienić bo jest  +-40mm różnicy? Żeby się mniej więcej wyrównało?

0YJ  klasa 9 520-544 kg

OYK klasa 10 545-570kg

OYL klasa 11 571-597kg

OYM klasa 12 598 - 625kg

Obciążenia osi z tabliczki (chyba).

1.0985kg

2.1015kg

Albo jakieś inne rozwiązanie? Penny for a thought..

DSC00083.JPG

Edytowane przez troleslaw
Opublikowano

Właśnie zakupiłem podkładki dystansowe OE 8E0 512 145 - na alle po 30zł/sztuka.

Jak mają podnieść od 20mm tył, to przód niech się opuści wtedy nawet o 10mm, to zostanie +- 10mm różnicy. Pożyjemy zobaczymy, montował będę za dwa tygodnie to się odezwę co i jak wyszło.

Opublikowano

Troche póżno, ale zapomniałem zaktualizować.

 

tylne sprężyny wymieniłem na używki - 8e0511115CS OYK kl.10, czyli dwie klasy wyżej biały/różowy/różowy/różowy

tanie przekładki gumowe do sprężyn nie nadają sie do niczego.

Wymiane robiłem sam, podnośnik konieczny, z kanału bym nie dał rady.

Koszta to ściski do spręzyn chińczyki za 50zł, używki spręzyny z przesyłką 170zł.

Najpierw obdzwoniłem warsztaty i za wymiane spręzyny, odboi i poduszki amortyzatora powiedzieli od 300 do 350 za stronę, w 3 różnych warsztatach.

Teraz tył jest niżej jakieś 1,5cm przy załadowanym samochodzie i pełnym baku. Więc gitara.

DSC01895d.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...