dotttx Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Witam, auto a4 b6 1.8t 1BE + talerzyki b5 manual. 335tyś km Od pewnego czasu zauważyłem, że jadąc ze stała prędkością 120/140kmh zaczynam odczuwać wibracje budy, głównie czuć to na fotelach kierowcy i pasażera (na kierownicy praktycznie niewyczuwalne). Wyczuwalne tylko na równych drogach (równe drogi autostrady ekspresowki itp) na dość nierównych drogach gdy zawieszenie ma co robić nie występuje to zjawisko. Podczas przyspieszania w tym zakresie prędkości nic nie czuć tak samo jadąc z większa prędkością powyżej 140. Sprawdzane na kołach 16 i 18”, takie same objawy. Oba zestawy wyważone normalnie na wulkanizacji Hamulce żadne koło nie trzyma, (przednie tarcze lekko biją pa rozgrzaniu lecz próbowałem jechać bez używania hamulca i wtedy również czuć te drgania budy a tarcze zupełnie zimne) 320/288mm Sprawdzane były przeguby przez mechanika jedyne co znalazł to zewnętrzny prawy przegub, został on wymieniony i nie dało to poprawy. Na wewnętrznych nie czuć luzów (możliwe ze nie dają objawów a są już zużyte?) W zawieszeniu nie ma najmniejszego luzu sprawdzane na kilku stacjach ( w niedawnym czasie wymieniany tylko banan z lewej strony na regenerowany z REGUM.pl) nie wiem czy przed ta wymianą to występowało. Możliwe ze banan jest wadliwy i przez to czuć wibracje?Wymiana banana mogła zmienić zbieżność? Robic zbieżność, może ona powodować drgania nadwozia w tym przedziale prędkości? Zbieżność jest w normie ale można delikatnie poprawić tak mi powiedział diagnosta. Dodatkowo mam wrażenie ze przy jazdy na maxymalnie skręconych kołach mam uczucie (jajowatego uciekającego koła) jedni pisali ze zbieżność a drudzy ze przy oponach 235 przy 18’’ maja takie zjawisko przegub wewnętrzny pomimo braku wyczuwalnych luzów się kończy i zacząć od ich wymiany, wymienić banan i zobaczyć się poprawi coś? Czy może miał ktoś taki przypadek i potrafi coś doradzić.
przem8 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Kiedyś miałem drgania ale tylko przy skręcie w prawo i też w pewnym zakresie prędkości i winny był górny wahacz więc może szukaj winy w wahaczach, końcówkach kierowniczych itp.
dotttx Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Właśnie sprawdzane były wahacze wszystkie i nie maja luzu, u mnie nie drga przy skręcie w prawo ale przy normalnej jednostajnej jeździe. No nic podjade jeszcze raz na szarpaki i zobaczę górne wahacze
george Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Czy tarcze i piasty były mierzone pod kątem bicia? 38 minut temu, dotttx napisał: Sprawdzane na kołach 16 i 18”, takie same objawy. Oba zestawy wyważone normalnie na wulkanizacji Czy masz możliwość podmiany innych kół? Felgi są czyste? Czasem zalegający brud z klocków etc. może powodować bicie.
dotttx Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2021 2 minuty temu, george napisał: Czy tarcze i piasty były mierzone pod kątem bicia? Czy masz możliwość podmiany innych kół? Felgi są czyste? Czasem zalegający brud z klocków etc. może powodować bicie. Nie były sprawdzane bo nie mam takiej możliwości, ale jeżeli tarcze są zimne to nie powinny się nagrzewać i powodować wibracji. Nie było sprawdzane bo nie mam takiej możliwości. moge przełożyć 3 komplet kół od brata, ale na zimie 16” i lato 18” efekt dokładnie ten sam
MaTeo85 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 nie czujesz drgań kierownicy, a bardziej drgania całej budy, myślę że kierował bym się w stronę tylnego zawiasu. sprawdź wszystkie gumy, a chyba najbardziej górne wahacze poprzeczne
dotttx Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Wydaje mi się ze zaczyna się od prawej strony bo jak mam pasażera to najpierw on czuje a później na fotelu kierowcy czuć. Dodatkowo wtedy delikatnie drga lewarek zmiany biegów. Przeglądane były wahacze przód i tył i niby brak luzów ale dzięki za uwagi.
szpakuziom Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Siemka, może też się coś wypowiem. Męczyły mnie drgania kierownicy i budy trochę czasu przy 120km/h, w dodatku przy hamowaniu tez było bicie, miałem 8 setek bicia na lewej tarczy, a na prawej 4 setki, dziwna sprawa, bo zimmermann mówi, że dopuszczalne bicie to bodajże 10 setek. Teraz wymieniłem piasty na nowe (bicie na piastach 3 setki a na prawej 2 setki) z nowymi łożyskami i nowe tarcze zimmermann'a 320 i jak ręką odjął, bicia w ogóle nie ma. Nie ma bicia przy hamowaniu i nie ma bicia przy jeździe 120-140kmh
dotttx Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Tez mam zimmermann 320 i właśnie po zmianie na te tarcze pojawiło się bicie delikatne, przed zmiana miałem 288 ori z Aso i nie biło nic. Jednak te wibracje występowały.
szpakuziom Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Mierzyłeś piasty czujnikiem zegarowym, a później tarcze? Docierałeś te nowe tarcze? Zawsze możesz zmierzyć jeszcze raz i będziesz wiedział jakie masz bicie i czy to tarcza, ewentualnie wtedy będziesz mógł trochę tarczą poobracać i te bicie zmniejszyć.
dotttx Opublikowano 22 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2021 (edytowane) Nie mierzyłem bo nie mam takiej możliwości i gdzie sprawdzić. Na poprzednich tarczach gdzie nie było tego bicia również drgało auto. Tylko czy od tarcz nie byłoby efektu zawsze bez względu na jakość nawierzchni? Edytowane 22 Kwietnia 2021 przez dotttx
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się