Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 12 minut temu, fafiks napisał(a): Czy posiadasz instrukcje kodowania haka oryginalnego „elektrycznego”? Tak.
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 (edytowane) 13 minut temu, Muskel1 napisał(a): Tak. Co trzeba zrobić żeby ją od Ciebie uzyskać ? 🙂 Edytowane 26 Listopada 2023 przez fafiks
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 Nic. Jak będziesz przed kodowaniami to wrzuć pełny auto-scan. Masz oryginalny VCDS czy klona?
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 5 minut temu, Muskel1 napisał(a): Nic. Jak będziesz przed kodowaniami to wrzuć pełny auto-scan. Masz oryginalny VCDS czy klona? Niestety klon , na potrzeby wymiany klocków i odpowietrzenia układu paliwowego po wymianie filtra. Nie wiem czy warto nim próbować kodować, czy nie zachodzi ryzyko (vcds 23.3,ARM STM)
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 Może być problem. Masz gdzieś zapisany pełny auto-scan? Nie wszystkie klony łączą się ze sterownikami w B9. Między innymi nie łączą się ze sterownikiem komfortu a tam też należy zakodować hak.
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 1 minuta temu, Muskel1 napisał(a): Może być problem. Masz gdzieś zapisany pełny auto-scan? Nie wszystkie klony łączą się ze sterownikami w B9. Między innymi nie łączą się ze sterownikiem komfortu a tam też należy zakodować hak. Zrobię pełny autoscan i wrzucę tu . Czy na podstawie autoscan można stwierdzić czy ten klon będzie się łączył z wymaganymi sterownikami?
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 W większości przypadków nie łączą się ze sterownikami 29, 39, 46, D6 i D7. Sterownik komfortu to 46.
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 1 minuta temu, Muskel1 napisał(a): Tak, dlatego o to pytam. Ok, za chwilę zrobię. W międzyczasie zapytam, przy montażu wiązki muszę odpiąć akumulator . Jak jest B9 z podtrzymaniem energii , jest wymagane czy nie a może jest jakiś aku podtrzymujący .
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 (edytowane) Jeżeli będziesz ostrożny to możesz montować na wyłączonym zapłonie, bez konieczności odpinania aku. Najczęściej jednak zalecają odpięcie aby nie zrobić gdzieś zwarcia. Edytowane 26 Listopada 2023 przez Muskel1
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 7 minut temu, Muskel1 napisał(a): Jeżeli będziesz ostrożny to możesz montować na wyłączonym zapłonie, bez konieczności odpinania aku. Najczęściej jednak zalecają odpięcie aby nie zrobić gdzieś zwarcia. Jeśli miałbym odłączyć aku to wymagane jest podtrzymanie ?
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 Mijałoby się to z celem. Aku odłącza się aby pozbawić auto napięcia i przeciwdziałać tym zrobieniu zwarcia. Jak podłączysz podtrzymanie to tak jakbyś nie odpiął aku, więc w jakim celu?.
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 19 minut temu, Muskel1 napisał(a): Mijałoby się to z celem. Aku odłącza się aby pozbawić auto napięcia i przeciwdziałać tym zrobieniu zwarcia. Jak podłączysz podtrzymanie to tak jakbyś nie odpiął aku, więc w jakim celu?. Zdecydowanie masz rację
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 (edytowane) Mam nadzieję że poprawnie wykonałem . Ale już widzę że nie ma sterowników o których pisałeś -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: F4-AU49 (8W5) Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 2B 42 44 46 52 5F 6D A5 AC BB BC CA VIN: xxx Mileage: xkm-xmiles 01-Engine -- Status: OK 0000 03-ABS Brakes -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: OK 0000 2B-Steer. Col. Lock -- Status: OK 0000 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 44-Steering Assist -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 5F-Information Electr. -- Status: OK 0000 6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000 A5-Frt Sens. Drv. Assist -- Status: OK 0000 AC-Reductant Control -- Status: OK 0000 BB-Door Rear Drv -- Status: OK 0000 BC-Door Rear Pass -- Status: OK 0000 CA-Sunroof -- Status: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------- --- Edytowane 26 Listopada 2023 przez fafiks
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 Masz szczęście, Twój klon łączy się ze sterownikiem komfortu 46. Pozostałych sterowników nie masz, gdyż występują one w pojazdach z lampami matrix lub pełnymi przednimi LED. Ty masz lampy xenonowe, więc nie masz tych sterowników.
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 1 minuta temu, Muskel1 napisał(a): Masz szczęście, Twój klon łączy się ze sterownikiem komfortu 46. Pozostałych sterowników nie masz, gdyż występują one w pojazdach z lampami matrix lub pełnymi przednimi LED. Ty masz lampy xenonowe, więc nie masz tych sterowników. Sądzisz że uda się zakodować na tym kablu ?
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 3 minut temu, Muskel1 napisał(a): Tak. Bardzo Ci dziękuję . Czy mogę teraz dostać instrukcje kodowania 🙂
Muskel1 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 Dla Twojego auta i występujących w nim sterowników: Sterownik 19: Gateway -> na liście urządzeń zaznaczyć sterownik 69 przyczepa Sterownik 01: Silnik -> długie kodowanie -> w bajcie Byte5 zaznaczyć bit 4 Sterownik 03: ABS ->długie kodowanie -> w bajcie 8 zaznaczyć 6 ->w bajcie 23 zaznaczyć bit 1 Sterownik 09: BCM1 -> długie kodowanie ->w bajcie 13 zaznaczyć bit 4 Sterownik 17: Zegary -> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 5 Sterownik 46: BCM2 -> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 6 Sterownik 6D: Tylna klapa -> długie kodowanie-> w bajcie 1 zaznaczyć Bit 7 Sterownik A5: Kamerą na przedniej szybie ->długie kodowanie ->w bajcie 11 zaznaczyć bit 0 Sterownik 69: sterownik haka -> długie kodowanie ->wpisać wartość kodowania 0110000202000000 W autach mających więcej sterowników należy zakodować jeszcze w iinnyh, ale u Ciebie wystarczy tylko to co wyżej.
A4B9 Opublikowano 26 Listopada 2023 Opublikowano 26 Listopada 2023 29 minut temu, Muskel1 napisał(a): Dla Twojego auta i występujących w nim sterowników: Sterownik 19: Gateway -> na liście urządzeń zaznaczyć sterownik 69 przyczepa Sterownik 01: Silnik -> długie kodowanie -> w bajcie Byte5 zaznaczyć bit 4 Sterownik 03: ABS ->długie kodowanie -> w bajcie 8 zaznaczyć 6 ->w bajcie 23 zaznaczyć bit 1 Sterownik 09: BCM1 -> długie kodowanie ->w bajcie 13 zaznaczyć bit 4 Sterownik 17: Zegary -> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 5 Sterownik 46: BCM2 -> długie kodowanie-> w bajcie 14 zaznaczyć bit 6 Sterownik 6D: Tylna klapa -> długie kodowanie-> w bajcie 1 zaznaczyć Bit 7 Sterownik A5: Kamerą na przedniej szybie ->długie kodowanie ->w bajcie 11 zaznaczyć bit 0 Sterownik 69: sterownik haka -> długie kodowanie ->wpisać wartość kodowania 0110000202000000 W autach mających więcej sterowników należy zakodować jeszcze w iinnyh, ale u Ciebie wystarczy tylko to co wyżej. 🙏 dziękuję . mam da pytania : 1. czy możliwe że jest więcej sterowników w których należy kodować ale ten kabel ich nie wykrywa? 2. Czy jest duże ryzyko kodowania klonem? Mam na myśli czy może uwalić sterownik lub namieszać w kodowaniu ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się