Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] 1.8T Quattro 240 KM - historia od zera


artroskk

Rekomendowane odpowiedzi

Hejo, ogarnąłem geometrię! :) Zapłaciłem 80 zł, prowadzi sie jak marzenie... Co dalej, hm... Zrobiłem mały detailing felg na podwórku i nawet to wygląda

217413551-502693827484896-39936045562095

Nastepna sprawa to pilot. który zamówiłem żeby sprawdzić czy uda się zakodować centralny z pilota. Niestety klapa więc auto będę oddawał do elektryka, bo pilot sprawdzony, moduł komfortu podmieniony, zamki wymienione więc rozkładam ręce

217622798-367834881345824-68565314750419

No i ostatnia rzecz to trzeba było iść za ciosem - zamówiłem tylne amortyzatory, które akurat chyba ogarnę samemu :) Tak wiem, DACO to nie Sachs czy inny Bilstein, ale z czasem wejdzie gwint, a lepsze takie nowe niż wylane używane o niewiadomym przebiegu

217409463-870862143638943-66967250103113

Temat wydechu przeciągnął się na przyszły tydzień i powoli będę działał ze sprzęgłem. Przy okazji zdejmę pokrywę, bo napinacz mocno rzężi... Zobaczę czy to sprawa łańcucha, ślizgów czy samego napinacza. W kontakcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko autko ogarnięte ;) bardzo ładnie się prezentuje. Pozazdrościć zapału do działania przy furce, oby tak dalej :thumbup1:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@a4a.fanatic dziękuję za miłe słowa! :) Każde auto nudziło się i goniłem po chwili. Jednym z postanowień noworocznych było to, że B6 nie sprzedam przynajmniej przez rok. Często się traci cierpliwość, ale to normalka... Długa droga przede mną, ale im dalej w las, tym mniej myśli o sprzedaży nawet po roku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@artroskkCo do lamp to jeszcze nie myślałem o sprzedaży, leżą luzem, zobaczę czy przy przeglądzie w sierpniu bedzie jakieś "ale" co do bi-ledów, w razie w. będę miał na podmiankę lampy. Gdybyś był zainteresowany to pisz pw. aby nie robić tu spamu ;- ).
Co do kluczyka to kup sobie używany z B7 z końcówką Q, do tego dorób grot i kup pestkę ID48 za 9 zł. Dorabiałem u siebie. Dość prosta sprawa, jak masz PIN ECU. Jak nie masz, to można z licznika wyciągnąć.

215840516_914858189062091_7038541124686317013_n.jpg

Edytowane przez traczu_lca
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@traczu_lca pewnie, podeślij w prywatnej wiadomości jak to cenowo z lampami by wyglądało :) Kupiłem pilota z identycznym numerem co mój - auto nie widzi go. Pilota z drugiej B6 też nie widzi, jednego i drugiego. Piloty sprawdzone, MK podmieniony, trzeba szukać dalej problemu, ale raczej elektryk już się w to pobawi, bo kończą się pomysły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No elo ziomy! Tak, ja wiem co pomyślicie... Czasem dodaję takie pierdoły (uprzedzałem w pierwszym poście, że tak będzie), że się odechciewa oglądać, ale to zrobić muszę!

216080624-349111420223008-85322674069580

I nie byłoby nic dziwnego w tej gałce gdyby nie to, że kosztowała 10 zł... :D Oryginalna, w ogóle nie wytarta, bez dziur, stan serio bdb... Ludzie z grup i olx wołali za samą gałkę po 50-60, niektórzy po 150 zł z mieszkiem, a tu cyk 30 km od domu gałka za dyszkę od ziomka co też ma B6. Dobiliśmy targu, pogadaliśmy i już ziomki haha!

I fotki brak, ale posprzątałem wnętrze i obiecuje ze nie będę tak go zapuszczał. Kij, że brudno i kurz i brzydko to wygląda, ale od tego rozchorować się idzie! I sprzedały się te 18" co był na handel więc jestem na plus! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w ten piękny wtorek z pięknymi wiadomościami! :D Doszły wczoraj do mnie dystanse! Nowiutkie 4 sztuki, 5 mm, do tego komplet 20 śrub za 125 zł. A już dziś sprzedaję dwie sztuki ze śrubami za 100 więc dwa dystanse na przód ze śrubami (bo tylko dwa mi były potrzebne) wyniosły 25 zł... Życie jest piękne :D

218609069-944117396136417-12366180848400

Na aucie równie przyjemnie wyglądają. 15 mm mocno obcierało z przodu, docelowo szukałem 7-8 mm, ale skoro w dobrej cenie się trafiły piąatki to czemu nie...

214118937-533298984790144-18830298028003

Do tego w środę oddaję auto na robienie wydechu i uznałem, że od razu zamówię to cudo ze zdjęcia... Nie wytrzymam na pewno z pełnym przelotem, a zawsze to będzie jakieś tłumienie dźwięku i w trasie będzie ok. Puchy końcowe się wywali i będzie spoko. To będzie pierwsze podejście do wydechu. W drugim planowane jest już pójście na grubo czyli od A do Z nowiutki wydech z trzema fajnymi tłumikami :)

t-umi.jpg

Fotka średnia, ale uwierzcie na słowo - laikowi udało się samemu wymienić amortyzatory z tyłu! Dzisiaj składam CV do ASO Audi... :D Auto siedzi tak samo, a przynajmniej nie ma już wylanych amortyzatorów i mogę czuć się pewnie. Musiałem podjechać do mechanika żeby mi wybił jeden amotyzatorr z mocowania i trzeba było go przeciąć, ale i tak szedł na śmietnik.

218886694-532413881144692-64561836680583

W sumie jeszcze parę groszy wpadnie za komplet 20 śrub do kół, bo jako że jest dystans to tamte mi są niepotrzebne. W sumie może pięć zostawię do koła zapasowego... No zobaczymy :) A i zapomniałem, ogarnąłem kilka dni temu geometrię, prowadzi się mega!

Edytowane przez artroskk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedł tłumik, na żywo tragedii nie ma. I oczywiście liczyłem wydech 200-300 zł, a wyjdzie pod tysiaka :) Auto odstawione do ziomka, uznaliśmy że robimy wydech po całości. Zostanie tylko DP i plecionka, a cała reszta nowa. Wspawamy tłumik środkowy, z tyłu będzie przelot, a z czasem dołoży się końcowe tłumiki. No i miała być rurka o grubości 1.2 mm, ale będzie kawał grubasa - 2 mm. Sporo drożej, ale będę miał już z głowy do większych mocy, jakieś strzały, LC nie będą mu straszne i będzie wszystko zrobione jak należy. Będę informował! :)

219484381-350331886713669-35553997617203

Edytowane przez artroskk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z fajnymi i niefajnymi wiadomościami :) Pierwsza sprawa to skończony wydech - robota zrobiona profesjonalnie, auto odżyło, lepiej się zbiera, 2 dni po mieście mama za sobą i trasę 250 km. I powiem tak - na chwilę spoko dla zabawy, ale na dłuższą metę jest za głośno. Chyba się starzeję, ale nie jestem zwolennikiem darcia ryja czterocylindrowca. Niemniej spaliny mają lepszy przepływ, wydech nie jest już dziurawy, ogarnę tylko tylne tłumiki i będzie git. Albo sam złapię go na obejmy albo kumpel go wspawa, zobaczymy :)

223422074-175009581358712-92022198965091

Druga sprawa to zagotowało mi się auto na S3, 15 kilometrów od domu. Trochę goniłem w drodze powrotnej i stary sparciały wąż z tyłu silnika się rozleciał. Płyn wyleciał, olej się zagotował, ale teściu ze szwagrem ogarnął sprawę i holowanko na lince do domu. Trochę auto porozbierane, ale problem jest z zaworem kombinowanym za silnikiem. Wszystkie trzy śruby obrobione, strasznie ciężki dostęp i wszystko na czuja. Dwie puściły, ale z trzecią trzeba coś pokombinować jakąś dętką, ale damy rade :)

222559763-540097910520255-13938156633370

Na ten moment w planie ogarnąć tą śrubę, wyjąć kombi zawór (może go od razu zaślepię i usunę ekologię), wymienić wąż, załatwić temat tłumików i auto będzie malina! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, artroskk napisał:

wyjąć kombi zawór (może go od razu zaślepię i usunę ekologię)

o to to to to :thumbup:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@R4xx Powoli będę ogarniał te ekopierdy typu SAI itp. No ale najpierw jak widać auto musi wrócić do żywych... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2021 o 10:34, artroskk napisał:

I oczywiście liczyłem wydech 200-300 zł,

Zapomnij przy tych cenach stali jak wystrzeliły do góry 

 

Poszukaj sobie tłumików z S4 z zaworami OE. Ja tak wsadziłem do ASN i nie mam żadnego tłumika i tylko zamknięte końcowe i jest spoko chociaż dźwięk mnie nie powala. Ale w turbo takich problemów nie masz jak w N/A. 

Edytowane przez DarekS4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarekS4 nie wiem czy chcę się bawić w dwudziestoletnie tłumiki z S4. Pewnie cena też taka, że już chyba lepiej coś aftermarketowego. Zobaczymy jak będzie, najpierw auto musi wstać na nogi i czas pokaże. Aczkolwiek chyba zaryzykuję z AWG fi 65 mm, ze zwężką w środku, która ponoć wycisza. Wolałbym coś budżetowego, bo wczoraj zrobiłem podliczenie i w 4 miesiące auto kosztowało mnie 9.5k więc niezbyt wesoło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, artroskk napisał:

4 miesiące auto kosztowało mnie 9.5k więc niezbyt wesoło

Łącze się w bulu :D

 

1 godzinę temu, artroskk napisał:

 nie wiem czy chcę się bawić w dwudziestoletnie tłumiki z S4. Pewnie cena też taka, że już chyba lepiej coś aftermarketowego.

dałem 600zł z kmpl wydech ;) Druga sprawa co z tego ze są 20 letnie. ich konstrukcja jest taka że nic się nie dzieje. Ja przerobiłem swoje na straight pipe do klapy :D Ale na razie nie mam sterowania żeby zobaczyć jak to działa. Też muszę założyć rezonatory bo na razie za bardzo brzęczy. :/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarekS4 zobaczymy jak się to sprawdzi budżetowo, myslałem o tych końcowych AWG ze zwężką w środku, ale sam nie wiem, mam łeb rozjebany od tych wszystkich informacji... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robię tak.... dokładam teraz w środkowe coś takiego jak Ty masz bez zwężki i zobaczę co się zmieni jak będzie za słabo dokładam kolejne ale ze zwężką w miejsce gdzie były drugie katy 

 

dodam że mi zależy żeby jednak był flow przez wydech bo planuję trochę pobawić się w ecu w jakieś bajery. 

Edytowane przez DarekS4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarekS4 udało się zgadać z gościem, który dłubie wydechy od 30 lat. Twierdzi, że wspawanie h-pipe zmniejszy rezonans, więc w sumie sprawdzę, może nie będzie trzeba wrzucać końcowych. Oj z tymi wydechami to jest zawsze katorga... Trzeba kombinować i rzeźbić metodą prób i błędów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a pomyśl że masz turbo i ile turbo wycisza. W 20Vt nie widzę problemu . W N/A nikt nie zna rozwiązań i jest zawsze masakra. Polecam tłumiki HPF z Czechowic. 

Edytowane przez DarekS4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DarekS4 u mnie jest ten problem, że cały wydech wyniósł 900 zł i słabo jest wydać za same tłumiki wspawaniem te 500-600 ziko. Spróbuję z tym h-pipe, ponoć rezonans ma się mocno zmniejszyć. Jak nie pomożę, spróbuję tych końcowych z AWG ze zwężką. W dalszym ciągu wyjdzie mi taniej niż za jeden tłumik jakiegoś RM/WM czy cuś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety przy tłumikach cena idzie z jakością . Ale RM nie polecę . 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...