Cavasacky Opublikowano 1 Maja 2021 Opublikowano 1 Maja 2021 Cześć! Wiele jest tematów o przekładce z FWD na Quattro, natomiast ja chciałbym przerobić przód napęd na tył. Nie pytam czy przerabiał ktoś już ten temat, ale czysto teoretycznie poza wałem, dyferem i resztą zabawy z tyłem, co potrzeba na przód? Wyjeżdżają przednie ośki ze skrzynią i teraz jaka skrzynia będzie tam pasować? Jakie sprzęgło do tego? Może ktoś po wymiarach etc. na coś wpadnie. Ja się przyznam szczerze kompletnie laikowo do tego będę podchodził, styczność z mechaniką miałem tylko robiąc własne auto na podwórku ale w takie grubsze przeróbki się nie bawiłem i nie wiem od czego zacząć. Auto to Audi A4 B6 1.9 AWX ~170KM (będzie robiona na ~250) z 2002 roku Avant.
Langista Opublikowano 1 Maja 2021 Opublikowano 1 Maja 2021 Żadnym silnikiem ze stajni Audi tego nie osiągniesz. Potrzebujesz skrzynie, która ma tylko wyjście na tył.
tomek3815 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Wystarczy zaspawac na sztywno torsen w skrzyni z quattro i wywalić przednie półosie a w ich miejsce w piasty wkręcić same kielichy przegubów
Langista Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Opublikowano 9 Sierpnia 2021 Nie wystarczy, nie zespawasz torsena bo on nie działa jak zwykły dyfer w tylnim moście. Musiałbyś torsena zamienić na dłuższy wał i jakoś to połączyć, lub w obudowie torsena włożyć sam wałek łączący z wałem napędowym, a cały mechanizm przeniesienia napędu na przód wywalić ze skrzyni.
cysiek18 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 W dniu 1.05.2021 o 11:52, Langista napisał: Żadnym silnikiem ze stajni Audi tego nie osiągniesz. Potrzebujesz skrzynie, która ma tylko wyjście na tył. No nie wiem, lista modów to tylko demontaż półosi i zespawanie torsen'a.
tomek3815 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Mnie tylko zastanawia jak wał most i półosie znoszą przekazywanie całej mocy na dłuższą metę
Langista Opublikowano 10 Sierpnia 2021 Opublikowano 10 Sierpnia 2021 (edytowane) Sam most i półosie z B6 wytrzymają, przeguby jak będą nowe też, co do wału nie wiadomo. Co do zaspawania torsena, Gregor lubi eksperymentować, on robi auta na tory, nie do codziennej jazdy, nie wróżę dużego przebiegu takim zestawem. Jak ma być to porządnie to lepiej ogarnąć zwykły wałek, który przekaże moment na wał napędowy zamiast torsena. Edytowane 10 Sierpnia 2021 przez Langista
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się