Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chłodzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem od jakiegoś czasu w posiadaniu Audi A4, 2.0 Diesel 190KM 2017 kombi.

Dzisiaj zauważyłem dziwną rzecz. Po przejechaniu może 10km po mieście, zaparkowaniu i zgaszeniu silnika wentylator dość długo chłodził mi silnik (ok. 7 minut). To mój pierwszy diesel i wiem że tak to powinno działać (tym bardziej że dzisiaj było dość gorąco)  jednak wydaje mi się że to za długo i trochę mnie to martwi. Po ponownym zapaleniu i zgaszeniu silnika bez problemu przestal chodzić. Czy ktoś ma podobnie? Nie znam się i nie wiem czy się tym martwić? Uderzyć może do mechanika żeby to sprawdzić? Proszę o pomoc. Może niepotrzebnie się martwię

Opublikowano

Myślę,że nie masz się czym martwić,ale dla pewności niech wypowiedzą się posiadacze diesli.

Opublikowano

Obstawiam ze wypalał się dpf, a nie zakończył procedury ponieważ zgasiłeś auto. Wtedy jak zgasiłeś wlaczyl sie wentylator zeby schłodzić dpf, takie zabezpieczenie zeby ci się fura nie spalila

Opublikowano

To normalne zachowanie. W trybie miejskim gdy silnik rozpoczyna regenerację dpf, podwyższa temperaturę spalin, wtryskując większą dawkę paliwa, gdyż temp. spalin musi wynosić 600°C. Gdy procedura nie zostanie zakończona lub zakończona tuż przed odstawieniem auta, sterownik silnika uruchamia wentylatory by schłodzuć komorę silnika (i dpf). W przeciwnym razie mogłoby dojść do pożaru. 

Opublikowano
W dniu 14.05.2021 o 12:58, Muskel1 napisał(a):

To normalne zachowanie. W trybie miejskim gdy silnik rozpoczyna regenerację dpf, podwyższa temperaturę spalin, wtryskując większą dawkę paliwa, gdyż temp. spalin musi wynosić 600°C. Gdy procedura nie zostanie zakończona lub zakończona tuż przed odstawieniem auta, sterownik silnika uruchamia wentylatory by schłodzuć komorę silnika (i dpf). W przeciwnym razie mogłoby dojść do pożaru. 

A co w momencie kiedy odpalam zimne auto po dwudniowym postoju i od razu włącza się wentylator? Czy to normalne? Tak jakbym dlugo jeździł w wysokich temparaturach i silnik potrzebował chłodzenia

Opublikowano

Na zimnym silniku poniżej pewnej temp. zewn. obroty silnika są podwyższone. W starych pojazdach było to "ssanie".

Inną możliwą przyczyną może być rozładowany akumulator. System zarządzenia podwyższa obroty silnika by zwiększyć napięcie ładowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...