Adam1994 Opublikowano 9 Maja 2021 Opublikowano 9 Maja 2021 Witam. Jestem od jakiegoś czasu w posiadaniu Audi A4, 2.0 Diesel 190KM 2017 kombi. Dzisiaj zauważyłem dziwną rzecz. Po przejechaniu może 10km po mieście, zaparkowaniu i zgaszeniu silnika wentylator dość długo chłodził mi silnik (ok. 7 minut). To mój pierwszy diesel i wiem że tak to powinno działać (tym bardziej że dzisiaj było dość gorąco) jednak wydaje mi się że to za długo i trochę mnie to martwi. Po ponownym zapaleniu i zgaszeniu silnika bez problemu przestal chodzić. Czy ktoś ma podobnie? Nie znam się i nie wiem czy się tym martwić? Uderzyć może do mechanika żeby to sprawdzić? Proszę o pomoc. Może niepotrzebnie się martwię
twardyromek Opublikowano 12 Maja 2021 Opublikowano 12 Maja 2021 Myślę,że nie masz się czym martwić,ale dla pewności niech wypowiedzą się posiadacze diesli.
slawek_wkc Opublikowano 14 Maja 2021 Opublikowano 14 Maja 2021 Obstawiam ze wypalał się dpf, a nie zakończył procedury ponieważ zgasiłeś auto. Wtedy jak zgasiłeś wlaczyl sie wentylator zeby schłodzić dpf, takie zabezpieczenie zeby ci się fura nie spalila
Muskel1 Opublikowano 14 Maja 2021 Opublikowano 14 Maja 2021 To normalne zachowanie. W trybie miejskim gdy silnik rozpoczyna regenerację dpf, podwyższa temperaturę spalin, wtryskując większą dawkę paliwa, gdyż temp. spalin musi wynosić 600°C. Gdy procedura nie zostanie zakończona lub zakończona tuż przed odstawieniem auta, sterownik silnika uruchamia wentylatory by schłodzuć komorę silnika (i dpf). W przeciwnym razie mogłoby dojść do pożaru.
Adam1994 Opublikowano 14 Listopada 2023 Autor Opublikowano 14 Listopada 2023 W dniu 14.05.2021 o 12:58, Muskel1 napisał(a): To normalne zachowanie. W trybie miejskim gdy silnik rozpoczyna regenerację dpf, podwyższa temperaturę spalin, wtryskując większą dawkę paliwa, gdyż temp. spalin musi wynosić 600°C. Gdy procedura nie zostanie zakończona lub zakończona tuż przed odstawieniem auta, sterownik silnika uruchamia wentylatory by schłodzuć komorę silnika (i dpf). W przeciwnym razie mogłoby dojść do pożaru. A co w momencie kiedy odpalam zimne auto po dwudniowym postoju i od razu włącza się wentylator? Czy to normalne? Tak jakbym dlugo jeździł w wysokich temparaturach i silnik potrzebował chłodzenia
Muskel1 Opublikowano 14 Listopada 2023 Opublikowano 14 Listopada 2023 Na zimnym silniku poniżej pewnej temp. zewn. obroty silnika są podwyższone. W starych pojazdach było to "ssanie". Inną możliwą przyczyną może być rozładowany akumulator. System zarządzenia podwyższa obroty silnika by zwiększyć napięcie ładowania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się