Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problematyczne turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam problem z turbiną a ze szczegółami:
Turbo wymienione na nowe oryginalne w ASO w Belgii w 2018r. Przy przebiegu rzędu 20tys km znalazłem mnóstwo metalowych opiłków w dolocie. Telefon do ASO - gwarancja obejmuje tylko w miejscu wymiany, więc decyzja o regeneracji. Wymieniłem do tego intercooler a węże dokładnie wyczyściłem. Turbo wróciło z nowym wnętrzem i o dziwo było je delikatnie słychać wewnątrz pojazdu (przed regeneracją zupełnie nic). Zrobiłem na nim 5 tys km i taka sama sytuacja - opiłki w układzie dolotowym, tyle że póki co jest ich mniej niż ostatnio.

Czy te obie usterki mogą mieć jedną tą samą przyczynę, która siedzi gdzieś głębiej? O żadnej mapie/chipie mi nie wiadomo i też nie odczuwam aby takowa była, gdyby turbo nie miało smarowania to przecież padłoby wcześniej zgadza się? 

Jedynie do głowy przychodzi mi wadliwy odlew samej turbiny ale nie wiem czy to ma to jakiś konstrukcyjny sens - nie znam budowy turba/jak wirnik jest osadzony w obudowie

Opublikowano

specem nie jestem ale ewentualny chip nie powinien mieć wpływu na żywotność turbo.... Może turbo kiepskie lub nie prawidłowo po wymianie uruchomione tzn na sucho....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...