antek3105 Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Witam. Pacjent : A4 B6 1,8t (150kM) 2001 Problem : Wielka zadyma, przy porannym uruchomieniu silnika, później bez znaczenia na jak wysokich obrotach jazda, bez zadymy. Moje wnioski, podejrzenia : Myślę, że przyczyną zadymy są uszczelniacze zaworów. Jedyna wątpliwości, która zbija mnie z tropu to błąd dotyczący mieszanki (tutaj obstawiam sondę), czy może mieć wpływ na dymienie? Autko bierze olej w granicach 0,2 l na 2000 km, mam wrażenie, że brak mocy, wrażenie, bo na codzień użytkuje samochód żona i to jej relacja. Chcę sprzedać samochód, odmłodzić domową flotę, ale zarazem potencjalnego nabywcę nie chcę pakować na minę i usunąć usterkę. Proszę o wypowiedź w temacie, może zaoszczędzi mi to zbędnych kosztów. Z góry dziękuję za sugestie.
przem8 Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 Wali palonym olejem? Logi jeśli chcesz cokolwiek wiedziec o stanie auta.
antek3105 Opublikowano 19 Maja 2021 Autor Opublikowano 19 Maja 2021 Wali? To raczej nie smród spalonego oleju.
AndrzejK. Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 27 minut temu, antek3105 napisał: ale zarazem potencjalnego nabywcę nie chcę pakować na minę I to się chwali.
przem8 Opublikowano 19 Maja 2021 Opublikowano 19 Maja 2021 42 minuty temu, antek3105 napisał: Wali? To raczej nie smród spalonego oleju. A czymś śmierdzi? Jakby puszczały uszczelniacze albo turbo to by śmierdziało olejem. Słodkawy zapach?
antek3105 Opublikowano 20 Maja 2021 Autor Opublikowano 20 Maja 2021 Aż, musiałem sprawdzić. Dym jasny, słodki.... raczej nie, drażniący gardło, nie wiem jak jeszcze mogę opisać, a przy uszkodzonym turbo myślę, że poddymiałby bez przerwy?
zionx Opublikowano 21 Maja 2021 Opublikowano 21 Maja 2021 Logi żeby sprawdzić temat składu mieszanki, jeśli bierze litr oleju na 10kkm to napewno silnik by wypadało ogarnąć, ale czy jest sens przed sprzedażą? (Oczywiście nie mówię żeby zataić ten fakt przy sprzedaży)
przem8 Opublikowano 21 Maja 2021 Opublikowano 21 Maja 2021 Litr na 10tys to tyle co nic, nie popadajmy e paranoje.
zionx Opublikowano 21 Maja 2021 Opublikowano 21 Maja 2021 Nie mówię że silnik to szrot, ale jak ktoś wymienia olej co 10kkm, to od wymiany do wymiany jest bagnet suchy (między max a min jest bodaj 0,5L). Mi nie ubywa nic, może dlatego dla mnie to sporo
przem8 Opublikowano 21 Maja 2021 Opublikowano 21 Maja 2021 (edytowane) Litr jest między min, a max. Patrząc na współczesne auta to zużycie 1l na 10tys jest super wynikiem  Może dolewa Ci benzyny Edytowane 21 Maja 2021 przez przem8
zionx Opublikowano 21 Maja 2021 Opublikowano 21 Maja 2021 No jak jesteś pewny że litr jest między min/max to nie jest źle. Ja poprostu mam jakieś szczęście, kiedyś miałem skode 2.0 8v, też niby chleje na potęgę - mi nic, miałem honde 1.8VTI - tjw - mi nic Także już nie patrzę na uogólnienia typu "w tych silnikach dzieje się to a tamto" - to jest po prostu kwestia egzemplarza
przem8 Opublikowano 25 Maja 2021 Opublikowano 25 Maja 2021 Gdzie te logi?! Błędy jakie są to widać, a jak mamy określić przyczynę?
zionx Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 Dział diagnostyka, wszystko opisane. W skrócie musisz to zrobić programem vag com / vcds , jak nie masz, poszukaj kogoś w okolicy kto Ci to zrobi, ew ktoś z forumowiczów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się