Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dużo dymu przy porannym uruchomieniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

Pacjent : A4 B6 1,8t (150kM) 2001

Problem : Wielka zadyma, przy porannym uruchomieniu silnika, później bez znaczenia na jak wysokich obrotach jazda, bez zadymy.

Moje wnioski, podejrzenia : Myślę, że przyczyną zadymy są uszczelniacze zaworów. Jedyna wątpliwości, która zbija mnie z tropu to błąd dotyczący mieszanki (tutaj obstawiam sondę), czy może mieć wpływ na dymienie? Autko bierze olej w granicach 0,2 l na 2000 km, mam wrażenie, że brak mocy, wrażenie, bo na codzień użytkuje samochód żona i to jej relacja. Chcę sprzedać samochód, odmłodzić domową flotę, ale zarazem potencjalnego nabywcę nie chcę pakować na minę i usunąć usterkę.

Proszę o wypowiedź w temacie, może zaoszczędzi mi to zbędnych kosztów. Z góry dziękuję za sugestie. 

Opublikowano

Wali palonym olejem? 

Logi jeśli chcesz cokolwiek wiedziec o stanie auta. 

Opublikowano

Wali? To raczej nie smród spalonego oleju. 

Opublikowano
27 minut temu, antek3105 napisał:

ale zarazem potencjalnego nabywcę nie chcę pakować na minę

I to się chwali.

Opublikowano
42 minuty temu, antek3105 napisał:

Wali? To raczej nie smród spalonego oleju. 

A czymś śmierdzi? Jakby puszczały uszczelniacze albo turbo to by śmierdziało olejem. Słodkawy zapach?

Opublikowano

Aż, musiałem sprawdzić. Dym jasny, słodki.... raczej nie, drażniący gardło, nie wiem jak jeszcze mogę opisać, a przy uszkodzonym  turbo myślę, że poddymiałby bez przerwy? 

Opublikowano

Logi żeby sprawdzić temat składu mieszanki, jeśli bierze litr oleju na 10kkm to napewno silnik by wypadało ogarnąć, ale czy jest sens przed sprzedażą? (Oczywiście nie mówię żeby zataić ten fakt przy sprzedaży)

Opublikowano

Litr na 10tys to tyle co nic, nie popadajmy e paranoje. 

Opublikowano

Nie mówię że silnik to szrot, ale jak ktoś wymienia olej co 10kkm, to od wymiany do wymiany jest bagnet suchy (między max a min jest bodaj 0,5L). Mi nie ubywa nic, może dlatego dla mnie to sporo :)

Opublikowano (edytowane)

Litr jest między min, a max. Patrząc na współczesne auta to zużycie 1l na 10tys jest super wynikiem 

Może dolewa Ci benzyny :P

Edytowane przez przem8
Opublikowano

No jak jesteś pewny że litr jest między min/max to nie jest źle.

Ja poprostu mam jakieś szczęście, kiedyś miałem skode 2.0 8v, też niby chleje na potęgę - mi nic, miałem honde 1.8VTI - tjw - mi nic :P

Także już nie patrzę na uogólnienia typu "w tych silnikach dzieje się to a tamto" - to jest po prostu kwestia egzemplarza :)

Opublikowano

 

part000003.jpg

part000002.jpg

part000001.jpg

Opublikowano

Gdzie te logi?!  Błędy jakie są to widać, a jak mamy określić przyczynę?

Opublikowano

W tej formie? 

20210525_222044.jpg

20210525_221410.jpg

20210525_222134.jpg

20210525_221436.jpg

20210525_221945.jpg

20210525_221326.jpg

20210525_222001.jpg

20210525_221344.jpg

20210525_221640.jpg

20210525_222211.jpg

20210525_221451.jpg

20210525_222310.jpg

20210525_221613.jpg

20210525_222429.jpg

20210525_221913.jpg

20210525_221252.jpg

20210525_221930.jpg

20210525_221309.jpg

20210525_222447.jpg

20210525_221748.jpg

20210525_222641.jpg

20210525_221234.jpg

Opublikowano

Dział diagnostyka, wszystko opisane. W skrócie musisz to zrobić programem vag com / vcds , jak nie masz, poszukaj kogoś w okolicy kto Ci to zrobi, ew ktoś z forumowiczów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...