Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dużo dymu przy porannym uruchomieniu


antek3105

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Pacjent : A4 B6 1,8t (150kM) 2001

Problem : Wielka zadyma, przy porannym uruchomieniu silnika, później bez znaczenia na jak wysokich obrotach jazda, bez zadymy.

Moje wnioski, podejrzenia : Myślę, że przyczyną zadymy są uszczelniacze zaworów. Jedyna wątpliwości, która zbija mnie z tropu to błąd dotyczący mieszanki (tutaj obstawiam sondę), czy może mieć wpływ na dymienie? Autko bierze olej w granicach 0,2 l na 2000 km, mam wrażenie, że brak mocy, wrażenie, bo na codzień użytkuje samochód żona i to jej relacja. Chcę sprzedać samochód, odmłodzić domową flotę, ale zarazem potencjalnego nabywcę nie chcę pakować na minę i usunąć usterkę.

Proszę o wypowiedź w temacie, może zaoszczędzi mi to zbędnych kosztów. Z góry dziękuję za sugestie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wali palonym olejem? 

Logi jeśli chcesz cokolwiek wiedziec o stanie auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, antek3105 napisał:

ale zarazem potencjalnego nabywcę nie chcę pakować na minę

I to się chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, antek3105 napisał:

Wali? To raczej nie smród spalonego oleju. 

A czymś śmierdzi? Jakby puszczały uszczelniacze albo turbo to by śmierdziało olejem. Słodkawy zapach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż, musiałem sprawdzić. Dym jasny, słodki.... raczej nie, drażniący gardło, nie wiem jak jeszcze mogę opisać, a przy uszkodzonym  turbo myślę, że poddymiałby bez przerwy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi żeby sprawdzić temat składu mieszanki, jeśli bierze litr oleju na 10kkm to napewno silnik by wypadało ogarnąć, ale czy jest sens przed sprzedażą? (Oczywiście nie mówię żeby zataić ten fakt przy sprzedaży)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr na 10tys to tyle co nic, nie popadajmy e paranoje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię że silnik to szrot, ale jak ktoś wymienia olej co 10kkm, to od wymiany do wymiany jest bagnet suchy (między max a min jest bodaj 0,5L). Mi nie ubywa nic, może dlatego dla mnie to sporo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Litr jest między min, a max. Patrząc na współczesne auta to zużycie 1l na 10tys jest super wynikiem 

Może dolewa Ci benzyny :P

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak jesteś pewny że litr jest między min/max to nie jest źle.

Ja poprostu mam jakieś szczęście, kiedyś miałem skode 2.0 8v, też niby chleje na potęgę - mi nic, miałem honde 1.8VTI - tjw - mi nic :P

Także już nie patrzę na uogólnienia typu "w tych silnikach dzieje się to a tamto" - to jest po prostu kwestia egzemplarza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie te logi?!  Błędy jakie są to widać, a jak mamy określić przyczynę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dział diagnostyka, wszystko opisane. W skrócie musisz to zrobić programem vag com / vcds , jak nie masz, poszukaj kogoś w okolicy kto Ci to zrobi, ew ktoś z forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...