wrhz Opublikowano 25 Maja 2021 Opublikowano 25 Maja 2021 Witam mam prośbę do fachowców z forum o nakierowanie,pomoc w ustaleniu usterki. Nawiązując do tematu problem dotyczy audi manulana skrzynia 2.0 TDI CR oznaczenie silnika CSUE ( euro 6 adblue), w skrócie auto potrafi szarpnąć raz lub kilka razy pod rząd – można by to porównać do szybkiego uderzenia w pedał hamulaca ( z obserwacji wynika, że dzieje się to w momencie gdy silnik „łapie” temperaturę i na blacie 90 stopni) po czym można spokojnie jeździć i nic się nie dzieje. VCDS nie wyrzuca żadnego błędu. Robiłem jakieś logi ale do końca nie wiem na co zwrócić uwagę. Ciśnienie paliwa wygląda OK., DPF się wypala OK., spalanie jest OK… Z rzeczy, które kolejno były zmieniane to: - Na dzień dobry układ paliwowy ( zawór na pompie, szyna CR z zaworem i czujnikiem, wtryski, filtr paliwa). - Zmieniona przepływka, filtr powietrza - zmieniony rozrząd, - zawór EGR układ wysokiego ciśnienia - układ EGR niskiego ciśnienia wyczyszczony ( była też zamiana klapy przed kolektorem ssącym oraz zaworu EGR bezpośrednio przy chłodnicy spali oraz chłodnica spalin) Wszystkie zamienione części z innego auta o tym samym symbolu i w tamtym wszystko śmiga bez problemu. Panowie jakieś pomysły bo $ już sporo uciekło, nie mówiąc o czasie.. W załączniku wrzucam logi, wybór bardziej intuicyjny... Ewentualnie chętnie się udam gdzieś do magika w okolicach Leszna wielkopolska ;-) DPF.txt 23.05.2021.csv 24.05.2021.CSV
Muskel1 Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 (edytowane) Jaki auto ma przebieg? Był wgrywany nowy soft odnośnie Diesel Gate? Zrób logi poniższych grup w jednym nieobrobionym pliku .csv i go tu wrzuć Obroty silnika, położenie pedału gazu, wysokie ciśnienie paliwa wartość wymagana, wysokie ciśnienie paliwa wartość rzeczywista, ciśnienie paliwa, zawór regulacyjny ciśnienia paliwa, zawór dozowania paliwa. Zacznij logować na nie w pełni dogrzanym silniku. Jedź w miare możliwości ze stałą prędkością i obrotami przez dłuższy czas, aż do momentu dogrzania i wystąpienia szarpania. Chodzi o to, żeby log zapisał jak zachowuje się wysokie ciśnienie, gdy wystąpi to szarpnięcie. To nic nie szkodzi, że długo ten log potrwa. W czasie wystąpienia nie zmieniaj położenia pedału gazu. Chodzi o to, aby prędkość obrotowa silnika była ciągle taka sama. Najlepiej jedź ma tempomacie. Po wystąpieniu szarpania zapisuj jeszcze przez parenaście sekund i dopiero zakończ logowanie. Edytowane 26 Maja 2021 przez Muskel1
wrhz Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Opublikowano 26 Maja 2021 (edytowane) 41 minut temu, Muskel1 napisał: Edytowane 26 Maja 2021 przez wrhz
Muskel1 Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 Jak serwisowany w ASO to raczej był soft robiony. Sprawdź w zeszycie serwisowym. Od końca szukając są akcje serwisowe. Loguj te grupy: Obroty silnika, położenie pedału gazu, wysokie ciśnienie paliwa wartość wymagana, wysokie ciśnienie paliwa wartość rzeczywista, ciśnienie paliwa, zawór regulacyjny ciśnienia paliwa, zawór dozowania paliwa.
wrhz Opublikowano 26 Maja 2021 Autor Opublikowano 26 Maja 2021 44 minuty temu, Muskel1 napisał: Ok dzięki za podjęcie tematu, jutro postaram sie z logować.. Oby nie zdążył sie zagrzać ?
Muskel1 Opublikowano 26 Maja 2021 Opublikowano 26 Maja 2021 6 minut temu, wrhz napisał: Ok dzięki za podjęcie tematu, jutro postaram sie z logować.. Oby nie zdążył sie zagrzać ? Zacznij odpowiednio wcześnie. Dorzuć jeszcze czujnik temp.cieczy do loga. Wszystko w jednym logu.
wrhz Opublikowano 27 Maja 2021 Autor Opublikowano 27 Maja 2021 (edytowane) Witam, udało się można powiedzieć zrobić logi.. Droga boczna a mimo to ruch.. Logowałem całość wyjazdu od wejścia do garażu, stanie na światłach itp... w momencie gdzie pedał gazu zostaje na15% jechałem na tempomacie +-1800 obroty wychodziły, pod koniec jazdy na tempomacie zaczęły się poszarpywania... wrzuciłem surowe logi i screen... Patrząc na logi są momenty że obroty bardziej się rozbiehają i są jakby większe wahania paliwa - wydaje mi się, że w momencie poszarpywań ( niestety jedna osoba słabo z obsługą kompa i uważaniem na innych kierowców)... dalej logowanie to już jazda w pełnym zakresie obrotów, chwile logowałem też jeszcze na tempomacie... oczywiście po okresie poszarpywania już się nie powtórzyło i auto jedzie normalnie... Błędów oczywiście VCDS nie wypluł żadnych LOG-01-IDE00021_&9.CSV Edytowane 27 Maja 2021 przez wrhz
wrhz Opublikowano 27 Maja 2021 Autor Opublikowano 27 Maja 2021 co do akcji serwisowych to tylko 91U7 i 82C1 , o dieselgate nie ma info a ostatni wpis z ASO 2019-07-16 pozniej auto zjechało do PL
Muskel1 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 (edytowane) 8 minut temu, wrhz napisał: co do akcji serwisowych to tylko 91U7 i 82C1 , o dieselgate nie ma info a ostatni wpis z ASO 2019-07-16 pozniej auto zjechało do PL No nie ma, to tylko update do mmi i nagrzewnica elektryczna. Rzucę później okiem na logi. Edytowane 27 Maja 2021 przez Muskel1 1
wrhz Opublikowano 27 Maja 2021 Autor Opublikowano 27 Maja 2021 (edytowane) Jest ze 136 na 150 delikatny ale przed tez byly szarpniecia więc raczej to nie wina... Dodam ze jakby problem narastal tzn. Teraz szarpnięcia są za każdym razem jak startuje od zimnego silnika.. Wczesniej bylo duzo sporadyczniej.. Edytowane 27 Maja 2021 przez wrhz
Muskel1 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 Moim zdaniem problem leży lub po stronie softu lub któryś injektor/ry mają usterkę. Wysokie ciśnienie bez żadnnego powodu nagle rośnie i spada, pomimo, że zawór dozujący na pompie i zawór na szynie oraz prędkość obrotowa silnika nie ulegają zmianie. W momencie gdy temp. urosła nagle był skok i spadek wysokiego ciśnienia paliwa. Jakby sterownik silnika nagle podał złe wartości lub injektor/ry przycinały się i za chwile lały. Zrób test injektorów na przelew.
wrhz Opublikowano 27 Maja 2021 Autor Opublikowano 27 Maja 2021 Wtryski jak i szyna CR i zawory zmienione z audi o przebiegu 100tys.km a z tej poszly tam i wszystko śmiga, co do softu to chyba by caly czas bylo tak samo, a tu sytuavja powiedzmy kilku miesiecznym przedziale czasu zmienila sie od sporadycznej do cyklicznej... Test prselewow zrobic na rozgrzanym silniku czy zimnym tez?
Muskel1 Opublikowano 27 Maja 2021 Opublikowano 27 Maja 2021 Na zimnym i na rozgrzanym. Temperatura na zewnątrz rośnie z dnia na dzień mapki paliwa zależne są od temperatury cieczy, temperatury na zewnątrz i kilku innych wartości.
wrhz Opublikowano 28 Maja 2021 Autor Opublikowano 28 Maja 2021 Efekt pojawia się jak było zimno i ciepło bez znaczenia... Jutro jak się uda zrobię przelewy, chociaż mowie zmieniłem wtryski ze sprawnego.. Udało mi się nagrać filmik jak skaczą obroty ( zdążyłem stanąć na poboczu) niestety bez vcds podpietego.. Trzymam pedał w podłodze powinno być 2.5tys. Obr VID_20210528_175413.mp4
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 Problem wygląda na Software albo uszkodzenie sterownika silnika. Zrób tak, na zimnym aucie odpal silnik niech chodzi na wolnych obrotach. Dostań się do sterownika silnika i podgrzej go gorącym powietrzem. Jeżeli zjawisko to wystąpi pomimo zimnego silnika to wiadomo, sterownik silnika ma usterkę.
wrhz Opublikowano 28 Maja 2021 Autor Opublikowano 28 Maja 2021 (edytowane) Dzieki za kolejna sugestie sprawdze, ale wczesniej vcdsem ogladalem temp. Sterownika jest stabilna... Najdziwniejsze jest fakt ze po takim szarpaniu, auto smiga bez problemu... I dopiero jak odstawie ostygnie trmat powraca... Dumam czy nie zmostkować czujnika temperatury żeby no bylo 50* caly czas i czy wowczas beda cyrki Edytowane 28 Maja 2021 przez wrhz
Muskel1 Opublikowano 28 Maja 2021 Opublikowano 28 Maja 2021 Możesz go całkiem wypiąć i obserwować jak silnik się nagrzeje.
wrhz Opublikowano 31 Maja 2021 Autor Opublikowano 31 Maja 2021 Weekendowo trochę brakło czasu, dziś na ile dałem rade, to zrobiłem test przelewowy ( ale na zasadzie czy którys odbiega mocno od pozostałych - jest ok)... podgrzewanie sterownika w zasadzie pominąłem tzn podgrzałem do okolo 40* nie było efektu, więc odpuściłem - ale za to logowałem jego temp... W miarę możliwości co można w pojedynkę, ustawiłem na postoju pedał gazu na poziomie 26-27% i tak zrobiłem logi i obserwowałem co pokaże vcds... przy +- 77* pojawiły się lekkie szarpnięcia w pracy silnikiem ale delikatne, na kompie na żywo nic "gwałtownie" nie odbiegało ( szkoda, że ilość próbkowania zapisu jest tak mała, ciężko cos dojrzeć w exelu, a scope coś mi nie bangla na kompie). Temperatura sterownika jest stabilna, zastanawiam się czy dobrze porobiłem adaptacje EGR wysokiego i niskiego ciśnienia, klapy przed kolektorem ssącym ( wykonałem je ale niektóre da się zrobić zarówno na odpalonym jak i nie odpalonym silniku). Jak silnik ostygnie i się uda wypiąć wtyczkę (lokalizacja słaba z kanału byłoby lepiej) czujnika temperatury cieczy to zrobię jeszcze raz próby na postoju... Logi z dziś dorzucam, dodam, że jak kilka razy lekko szarpnęła wsiadłem do auta i sam wdtepnąłem pedał gazu do oporu - szarpło wówczas jeszcze z 3-4 razy i spokój jakgdyby nigdy nic ;-) 31.05.CSVgraznie
Muskel1 Opublikowano 31 Maja 2021 Opublikowano 31 Maja 2021 (edytowane) 37 minut temu, wrhz napisał: podgrzewanie sterownika w zasadzie pominąłem tzn podgrzałem do okolo 40* nie było efektu, więc odpuściłem To nie wystarczy. Podgrzałeś tylko aluminiową obudowe i przestałeś. Ciepło nie rozeszło się po sterowniku. Taki test wykonuje się znacznie dłużej. Zanim płytka się nagrzeje mija trochę czasu. Edytowane 31 Maja 2021 przez Muskel1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się